13 Temmuz 2024 Cumartesi

Son Zamanlarda İzlediklerim


Çok ama çok uzun bir aradan herkese merhabalar. Aslında bu kadar uzun bir aradan sonra böyle toplu düğün organizasyonu gibi bir yazıyla dönmek istemiyordum ama bu dönemde izlediğim çok güzel yapımların güme gitmemesi ve bu ufak adımı atmazsam hiç atamayacağım düşüncesi ile... Buralardayım.

Öncelikle nerelerde olduğumu konuşmak gerekirse Ekim ayı gibi çok mutlu olduğum bir ilişkim vardı ve Aralık ayında ise bu hiç anlamadığım bir şekilde aniden bitti. Açıkçası hala anlam veremiyorum ve duygularım da olduğu için çok zor geçen bir süreçti benim için. İlk defa dizilerde, filmlerde işlenen o sürecin benzerlerini yaşadım. Kimse için bu kadar üzülmediğim için de bu süreçte ne yapacağımı bilemedim, benim için bir ilkti. Kilo verdim, günlerce ağladım, bazen saatlerce boş duvarlara da baktım ama iyi haber, daha iyiyim :) İnanın ki kolay değil, bir anda iyileşmek ise tam bir safsata. İyileşmek çok uzun ve sancılı bir süreç. Ama arkadaşlarım iyi ki varlar.

O günlerden sonra neler yaptım, neler izledim konuşalım öyleyse. Yılın en iyi dizisiyle başlamak ise, boynumuzun borcu :) Buradaki bazı dizileri çok uzun uzun konuşmak istiyordum ama maalesef aklımda sadece olay örgüleri kalanlar var, iyi yönleri kötü yönleri sınıflandırması yapabilecek kadar net hatırlamıyorum. O yüzden ufak bir özet akabinde fikirlerimi beyan edeceğim.

Daily Dose Of Sunshine

Yönetmen: Lee Jae Kyu
Senarist: Lee Ra Ha (webcomic yazarı), Lee Nam Kyu, Oh Bo Hyun, Kim Da Hee
Yayıncı: Netflix
Bölüm Sayısı: 12
Yayın Tarihleri: 3 Kasım 2023
Bu senenin açık ara en iyi dizisiydi, diğerleri anca getir götürünü yapar ahahaha. Tam da iyileşmeye ihtiyaç duyduğum dönemde öyle sıcacık olmuştu ki içim... Jung Da Eun adında bir hemşirenin, çalıştığı hastanenin psikiyatrik servisine geçmesiyle başlıyor hikaye. Da Eun'ın yaşadıkları hikayeye öyle güzel örülmüştü ki. Etrafındaki çevreyle ilişkisi, hastalara olan yaklaşımı, yaptığı hatalarla güçlenmesi, olaylara getirdiği insanı tepkileri... Hepsi çok güzel işlendi, adeta kitap okumak gibiydi. Green flag erkeklerin kitabını yazan baş karakter Dong Go Yun ise bal gibi bir karakterdi. Zaten dizideki herkesi izlemek çok keyifliydi bence, ben aşırı sevdim.
Spoi warning: Sadece Min Deul Re'ye biçilen son çok ütopik geldi. Deul Re gibi zorluklarla büyümüş, sırf borç ödemek için hemşire olmuş bir karakterin, bir anda 'garanti' bir işi bırakıp gemi animatörü gibi hiçbir güvence sunmayan bir işin peşinden gitmesi çok zor. Bilinçaltında bile yapamaz bunu. Ki zaten Deul Re gibi donuk bir karakterin de cruise gemisinde tatil yapmak isteyen memnuniyetsiz turistleri eğlendirdiğini hayal bile edemiyorum ahahahah Bayılıyordum bu kıza ama bu olmaz yani. Yine kızı hayallerine kavuşturun ama hayali de bu olmasın bence.
10/10 diziydi. İzleyin izlettirin.

Bo Ra! Deborah / True To Love

Yönetmen: Lee Tae Gon, Seo Min Jung
Senarist: A Kyung
Yayıncı: ENA, Genie TV
Bölüm Sayısı: 14
Yayın Tarihleri: 12 Nisan-25 Mayıs 2023
Tam çıtırında, çerezlik bir romcom. Ben ilişkimin bitmesi üzerine izlediğim için çok sevdim sanırım. İlişkilere dair tespitleri, farklı ilişki biçimlerini görmemiz, biri iyileşme sürecini konu alması ve oldukça iyi kotarması ile aklımda iyi kalan dizilerden oldu. Annemle izlemiştik bunu ve oldukça keyif aldık.
Konusu şuydu ki; Yeon Bo Ra, Deborah mahlasıyla ünlenmiş bir ilişki koçu. Koreli kadınların sevgilisi, akıl hocası ama tabi ki kelin ilacı olsa, başına sürer. Bunun kalass gibi bir sevgilisi var, adam yemeklerde bile Anamın Tavuğu isimli tavuk şirketinden bahsediyor ve bu kadar rezil özellik yetmez gibi bir de gidip kızı aldatıyor! Evet kepaze herif. Yalnız bu ikisinin ayrılık sahnesi bir çöp sahnesi var ki, gülmekten ağlatır ahahahah Her neyse, bir yayıncılık şirketinin çalışanı ve ortağı olan Lee Su Hyeok'la yolları kesişen Bo Ra, bu duygusuz görünen ketum adamdan hiç hoşlanmaz. Su Hyeok'un da duyguları çok farklı değildir ama birlikte çalışmak zorunda kalırlar.
Sadece tek soru işareti şuydu ki, başrol erkeğimizin ilişki konusunda oldukça sıkıntılı bir tip olduğu bir önceki ilişkisinde belliydi. Bunlar hiç değişmediği için Bo Ra'yla ilişkisi ne denli devam eder emin değilim. Sıkıntı kısmını açalım bu arada, kesinlikle toksik değil ama hislerini çok ifade edebilen, konuşabilen birisi değil. Ama hatırlatalım ki, hisleriniz ne denli güçlü olursa olsun, dile getirmediğiniz sürece karşınızdaki insan bunu bilemez. Ve bir ilişkiyi iletişimsizlik kadar hiçbir şey yıpratamaz.
Bu arada ben de Bo Ra'yla aynı aşamaları yaşadım. Tamam, belki içip içip kapısına dayanmadım ya da çöp kamyonu önünde "Sen çöpsün, ben çöpüm." tartışması yapmadık -iyi ki de yapmadık- ama sabah kalktığında aklına ilk gelen şeyin o olması, devam edecek gücü bulmakta çok zorlanması, bir an iyiymiş gibi gelirken tekrar dibe çökmesi... Yaşadık, kralını yaşadık maalesef.
Yoo In Na'nın güzelliği, çiftlerin tatlılığı, konunun da güzelliği derken 14 bölüm akıveriyor. Tavsiyemdir :)

Welcome To Samdal-ri

Yönetmen: Cha Young Hoon
Senarist: Kwon Hye Joo
Yayıncı: JTBC
Bölüm Sayısı: 16 Bölüm
Yayın Tarihleri: 2 Aralık 2023-21 Ocak 2024
Ya gidin izleyin, hiç beklemeyin çok ciddiyim. Ex to lovers, küçük kasaba aşkı, mis gibi manzaralar ne ararsanız var. Hometown Cha Cha Cha'nın küçük kız kardeşi adeta.
Konu itibariyle Jeju'da büyüyen bir arkadaş grubunu merkeze alıyor dizi. Hepsi büyük işler başarmak için Seul'e gitmişler. En uzun süre dayananlar başroldeki fotoğrafçı kızımız Jo Sam Dal ve hava durumu tahmincisi oğlumuz Jo Young Pil olmuş. Bunlar tabi birbirlerine ilanı aşk edip çıkmaya başlamışlar falan filan buralar hep eski zaman, flashbacklerle birbirine bağlanıyor.
Sonra bir bakıyoruz, sevenler ayrılmış, Young Pil de en sonunda Jeju'ya dönmüş. En uzun süre dayanan bayaa da bir isim yapan, Jo Eun Hye adıyla ünlü bir fotoğrafçı olan Sam Dal olmuş. Ama tabi kaderin cilvesi, kendine atılan bir iftirayla kızımız tasını tarağını ve kardeşlerini de alıp hop Jeju'ya dönüyor. Eee işte, kızı Jeju'dan çıkarabilirsin ama Jeju'yu kızdan çıkaramazsın. Benim en sevdiğim temadır kırsala kaçma teması.
Valla 10/10 senaryo. Mekanlar güzel, oyunculuklar zaten bir harika, romantizmi de komedisi de dozunda ben çok sevdim, çok da iyi hatırlıyorum, izlenir. Hiç durmayın.

The Uncanny Counter 2: Counter Punch

Yönetmen: Yoo Sun Dong
Senarist: Jang Yi (orijinal webcomic yazarı)
Yayıncı: tvN
Bölüm Sayısı: 12 Bölüm
Yayın Tarihleri: 29 Temmuz-3 Eylül 2023
Ben bu diziyi fikir itibariyle çok severim bilen bilir. Korelilerin hiç tek başına işlemediği fantastik konuları şöyle ağız tadıyla işlemesi, hiç de eline yüzüne bulaştırmaması ve oldukça keyifli bir iş çıkarması beni mutlu eder. Bu diziyi son iki bölüm hariç güncel takip ettim. Tansiyon hastası mı olmadım, çarpıntı mı yapmadı, hele o sekizinci bölüm neydi...
Konu ilk sezonla aynı ama şeytanlar katmerlenmiş de gelmiş maşallah. Yenilmez gibi, avengers gibi bi şeyler inanılmaz güçlüler. Ekip gerçek bir aile olmuş, So Mun doğal bir lider konumuna yükselmiş. Ga Mo Tak karakterini çok değiştirmişler yalnız. Adam geçen sezon uçuyor kaçıyordu bu sezon ay belim ay bacağım demekten doğrulamadı ahdshahshsh bu arada, ilk sezon yazım da şurada.
Yeni katılan baby avcının dizi sonuna kadar hiçbir gelişme gösterememesi sinirimi bozsa da ona da takılamayacağım artık. Adam 16 bölüm boyunca milletin arkasına saklandı, bi açılır bi kendine güven gelir dedik ama yoook. Ya bir de şu diziyle ilgili en büyük emelim Supernatural tarzı tek bölümlük olaylardı, ne olurdu yapsanız hı?
Sonuç olarak eline aldığı konuyu dağıtmadan, saptırmadan, ilk sezondaki gibi dalgalanmalara kaptırmadan işleyen bir ikinci sezon olmuş. Fantastik dizileri sevenler bir şans verebilir.
Ya bir de Jo Byung Kyu, bu oyunculuğun güzelliği nedir?

You Are My Glory

Yönetmen: Wang Zi
Senarist: Gu Man
Yayıncı: Tencent Video
Bölüm Sayısı: 32 Bölüm
Yayın Tarihleri: 26 Temmuz-16 Ağustos 2021
Dilraba ile Yang Yang oynuyor, o halde ne duruyorum diyerek başladım bu diziye de. Yanlış bir info değilse Çin, bu diziyi pazarladıkları Honor Of Kings oyunun reklamı için yapıyor. Ya da hiç değilse diziye büyük reklam vermiştir öyle söyleyeyim çünkü dizinin temeli bu oyunla oluşuyor.
Şöyle ki kızımız Qiao Jing Jing topstar, baya ünlü bir aktris dizide. Bu Yu Tu bebesi ise bunun süper zeki bir arkadaşı liseden ama çok samimi değiller, kız buna açılıp reddedilmiş o zamanlar. Sonra Jing Jing oyunun modeli mi bi şeyiyken bir hata yapıyor o kısmı pek anlamadım. Oynadığı bir kısım düşüyor internete, krizi fırsata çevirip kızı Honor of Kings turnuvasının yüzü yapıyorlar, aynı zamanda o da takımına e sporcu seçip yarışacak turnuvada. Ama Jing Jing berbat oynuyor oyunu, öyle ufak bir problem var... Jing Jing, uzay mühendisi olan ama o aralar kafa tatilindeki Yu Tu'yu bulup "hava timizliyicim bozulmuş cınım." diye eve çağırıyor masum bir müşteriymiş gibi. Yu Tu bir bakıyor Jing Jing, liseden. Sonra vay efendim Yu Tu boş gezenin boş kalfası tabi o zamanlar, Jing Jing'e oyunu öğretmeye, alıştırma yapmaya falan başlıyorlar.
Şimdi uyarayım, başta inanılmaz fazla bir oyun muhabbeti dönüyor, bırakan orada bırakıyor zaten. Sabredin, gerekirse x2 izleyin (ben öyle yaptım), hiç olmuyorsa Honor of Kings indirip oynayın (çok sarıyor) ama bırakmayın. Dizi oyunun reklamını yarınlar yokmuşçasına yaptıktan sonra kendi olay örgüsüne dönüyor. Sonra'da Çin'in uzay teknolojisi reklamı başlıyorshshssghs Şaka şaka, ama bir övünmemiş değiller son bölümlerde. Gözümüze soktular uzay araştırmalarını. Ama dizi sonra bir güzelleşiyor ki sormayın.
Romantik sahneleri çok güzel, Dilraba ve Yang Yang'ın uyumu çok güzel, ilişkileri çok güzel yazılmış. Özellikle Yu Tu çok derinlikli yazılmış bir karakter. Su gibi aktı gitti valla bölümler ben çok severek izledim. Bence Çin dizilerine tatlış bir başlangıç olabilir, Çin dizilerini sevenler de zaaten sever.

To The Wonder

Yönetmen: Teng Cong Cong
Senarist: Teng Cong Cong
Yayıncı: CCTV , iQiyi
Bölüm Sayısı: 8 Bölüm
Yayın Tarihleri: 7 Mayıs-10 Mayıs 2024
Oldukça yeni bir dizi olan To The Wonder, alışılmadık bir konuya sahip. Altay bölgesinde yaşayan ve yazar olmak için büyük şehire giden Li Wen Xiu maalesef orada tutunamaz, memleketine döner. Annesi orada bir market işletiyor ama bölgeyi de bir görün, kartpostal gibi kar altında. Epey de uzak yerleşim yerlerine, kuş uçmaz kervan geçmez denilen türden.
Tabi bu Wen Xiu bir yandan Kazakların kültürüne ve diline alışmaya çalışırken bir yandan da doğaya hayran kalıyor. Bir de üstüne o yörede ağa olarak hitap edilen Su Li Tan'ın kendi yaşlarındaki oğlu Batai'ya abayı yakıyor ama Batai da Batai hani, yakılır yani.
Bazı aktör ve aktrisler gerçekten Kazak kökenli, cast oldukça iyi olmuş bu yönden. Yani sekiz bölüm zaten, bence yöredeki yaşam nasıl, kültürleri nasıl, nasıl yaşarlar bunları görmek için oldukça iyi fırsat. Zaten gerçekçi çekimleriyle belgesel tadı da bırakıyor damakta. Beni heyecanlandıran bir iş oldu çünkü gerçekten çekici bir konu işlenmiş coğrafyasıyla, olay örgüsüyle. Düşünsenize Çin dizisi izliyorsunuz, birden şöyle bir cümle kuruluyor sapına kadar Türkçe olarak; "Traktör bozuldu!" ahahahah oldukça hoş sürprizler oldu bu şekilde, oldukça farklı bir lehçe tamamen anlamak imkansız ama böyle aynı kelimelerimiz var ve aradan geçen yıllara ve mesafeye rağmen hala benziyoruz bazı yönlerden :)
Ama söylemeden edemeyeceğim, yani Batai'dan ne istediniz, niye üzdünüz çocuğumu?
"Kazakistan kültüründe insanlar arasındaki dostluk veya muhabbet, görüldükçe yeşerir. Yani 'Seni seviyorum.'un Kazakça'sı 'Men seni zhaksy koremin', 'Seni açıkça görebiliyorum.' anlamına gelir."

A Date With The Future

Yönetmen: Jin Sha, Yu Bo
Senarist: Li Jie
Yayıncı: Tencent Video, ZJTV
Bölüm Sayısı: 36 Bölüm
Yayın Tarihleri: 2 Haziran-16 Haziran 2023
Ben bu diziyi baya bir izledikten sonra bir ara yoğunluktan bıraktım. Sonra takribi bir üç dört ay sonra tekrar kaldığım yerden devam ettim ve aktı dizi. Normalde bu kadar fazla bölümlü Çin dizilerini sevmem biliyorsunuz. Çok tekrara düşer ve monotonlaşır. Ama nasıl oluyorsa bu dizi o kadar sürükleyici ki arka arkaya izledim bölümlerini. Sadece hastane ve kaza bela sahneleri çok fazlaydı, hastanede yatan yatana... Bir de ne hikmetse hep aynı hastaneye geliniyor, hep aynı doktor bakıyor, Doktor Zang'ın branşı yoktu herhalde aahshahsh
Dizi, yıllar önce bir depremde enkaz altında kalan Xu Lai'ın, onu kurtaran itfaiyeciyi hep hatırlamasıyla başlıyor. Aradan yıllar geçtikten sonra gazeteci olan Xu Lai bir tesadüf sonucu olay yerinde Jin Shi Chuan'le karşılaşıyor. Kader ağlarını örüyor ve köpek eğitimidir, itfaiye istasyonunu haber yapmasıdır derken sık sık görüşüyorlar ve Xu Lai, Shi Chuan'in kalbine girmeye çalışıyor.
Bu dizinin en güzel kısmı, Xu Lai'ın çok güzel yazılmasıydı. Adaletli, iyiliğe ve doğruluğa inanan bir insan olmasının yanında Shi Chuan'le dinamikleri de çok iyiydi. Sevgilisinin itfaiyeci olduğunun farkında, meşguliyetlerinin farkında ve anlayış gösteriyor. Shi Chuan ise çok green flag'di gerçekten. İlk bölümlerdeki o duvar gibi suratı gitti pamuk şeker gibi birisi geldi yerine, gamzelerinin hastası olduk vallahi.
Oğlanın itfaiyeci, kızın ise gözükara bir gazeteci olması sebebiyle kaza bela hiç eksik olmadı peşlerinden. Çok yakın zamanlarda benzer bir felaketi de yaşamamız sebebiyle bazı sahneleri içimi ezdi. Huo karakteri yordu da yordu. Ama yine de çok akıcı ve bence herkesin sevebileceği bir diziydi. Bol bol romantik sahne de işlemişlerdi, izlenir.


Uzun süredir burada olmamamı biraz olsun telafi edebilmişimdir umarım. Burada yazdığım her dizi çok çok güzeldi ve tavsiye ediyorum. Gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz, vaktinizi harcadığınıza değecek. O zaman balkonlara yerleşip yaz meyveleriyle dolu tabaklar hazırlandıysa, iyi seyirler!


2 yorum:

  1. İnanır mısın yeni yazıyı gördüğümde öyle bir heyecan geçirdim ki, hemen bilgisayarı açtım. Çok özlemişim yazılarını.
    Ayrılık çok acılı bir süreç. Aynı yas gibi sonuçta hayatında önemi olan birini kaybediyorsun. Umarım yine aynı şevkle aşık olabilirsin. Çünki sonu nasıl olursa olsun aşk çok güzel bir duygu. Bir gün bu duyguyu yaşayabilmek isterim..
    Gelelim dizilereee. Bence Daily Dose of Sunhine için ayrı bir yazı olmalı. Bir ruh sağlığı öğrencisi olarak izlediğim ennn iyi psikolojik dizilerden olduğunu oldukça rahat bir şekilde söyleyebilirim. Her rahatsızlığı o kadar güzel ele almışlar ki, ben bu diziyi izlediğim dönemde acaip bir anksiyete döneminden geçiyordum. Son senem olduğu için korkularım bir birine girmişti ama izlerken bana çok iyi hissettiriyordu. Psikolojik rahatsızlıkta hastalıktır, bunda utanılacak bir şey yok.
    Bo Ra Deborah dizisi çoookk tatlıydı özellikle Lee Yu Jung karakterini acaip sevdim ben. Park So Jin'in izlediğim 4cü dizisi bu. Bu kadına nasıl hala baş rol verilmiyor anlamıyorum. Yıldızı acaip parlayan biri bence. Shooting stars'dan zaten biliyorsundur ama Alchemy of Souls'da çok küçük bir rolü vardı ona rağmen kadın direkt farkediliyor. Yeni bir dizisi var belki onu izlerim (Delightfully Deceitful). Genel olarak dizinin akışı, işlenen konu acaip sarıyordu. Ben güncel izliyordum ve bölümleri bekliyordum hep.
    Gelelim Sam Dal Rİ: benim Ji Chang'a ısınamadığımı söylemiştim zaten sana eski yazılarda ama konu çok güzel olduğu için şans vermek istiyorum bakalım.
    Diğer 2 çin dizisine gelirseek. Senin sayende çin dizilerine alıştım. Özellikle son dönemlerde gençlik dizilerini izliyorum ve çin yapımı acaip güzel örnekler var. Şu anki çin sektörü 8-10 sene önceki kore sektörüne benziyor biraz. Yormadan tatlı-tatlı ilişkiler görebiliyorum ve buna bayılıyorum. Bu dizilerin ikisi de listemde.
    To The Wonder dizisini ilk kez senden duydum, ilgimi çekti. İzleyebilirim belki.
    Ben kendim bu aralar yeni dizilere başlayamıyorum acaip bir önyargım var son çıkanlara. Şu an devamını izleyebilirsem Where Stars Land ve Was it Love dizilerini izliyorum. Ikisi de eski kore dizisi.
    Yorumlarını okumayı, onlara yorum yazmayı çoook seviyorum fdjfkjss. Hayatta inişler ve çıkışlar var. Ama bir söz var: Ne kadar aşağı düşersen, yükselişin o kadar mükemmel olur. Mükemmel yükselişlerinin olduğu zamanlara diyelim ❤.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunu gördüğümde aynı hisse kapıldım, hisler karşılıklıymış, ne diyelim <3 Kesinlikle haklısın. Bir arkadaşım da ayrılığa verdiğimiz tepkiyle ölüme verdiğimiz tepkinin aynı olduğunu söylemişti. Gerçekten de öyle hissettiriyor. Bir de bir tarafın duyguları olduğunda çok yıpratıcı bir süreç. Hepimizin yormayan, üzmeyen sevgilerle tanışmasını diliyorum. Daily Dose of Sunshine için haklısın, yazmayı da çok isterdim ama detaylarını unuttum diye yazmaya gitmedi elim. Ama 2023 yılının en iyi dizisiydi, orası kesin.
      Park Sojin hakkında da aynı düşünüyoruz. Kimi idolü izlemeyi gerçekten sevmiyorum ama bence Sojin idol kumaşı bir yana oyuncu kumaşı da olan bir insan, rolüyle hemen bütünleşiveriyor. Umarım başrolde de izleriz.
      Samdal-ri'ye şans vermelisin, pişman olmazsın.
      Çin dizileri cidden çok güzel. Hele şu dönem Kore piyasasında bir durgunluk var, doğru düzgün beklediğim iş bile yokken Çin dizileri inanılmaz iyi. Tam dediğin gibi 2014 dizileri tadında.
      Muhteşem tavsiyen için de çoook teşekkür ederim. Haklısın, inişler de çıkışlar da bizim için. İyi hissetmediğimiz zamanları da kucaklamayı bilmeliyiz <3

      Sil