12 Temmuz 2019 Cuma

Well Intended Love / Dizi Yorumu


Selamlar Pazar şekerleri! Bugün inceleme köşemizde bir Çin dizisi yer alıyor! Evet efenim Uzakdoğu'nun her köşesinde elim, gözüm, kulağım var adeta, niye böyle oldu hiç bilmiyorum...

Netflix'te geçtiğimiz bir kaç hafta boyunca en üstte, önerilenlerde gezdiği için listeme almıştım bu diziyi ancak uzun bir süre boyunca sanmıyordum izleyeceğimi çünkü şu aralar dört diziyi falan aynı anda takip eder oldum. Sonra bir gün izlediğimiz film sonunda fragmanı çıkınca konu ve çekimleri itibariyle dizi ilgimi çekti ve annemle diziyi izlemeye başladık. Her gün 5 bölüm izleyerek diziyi dört günde kolayca bitirdik ahahshdhah

Şahsi yorumlarıma gelmeden konudan ve cast kısmından bahsedeceğim birazcık.
Adı: Well Intended Love, How Boss Wants To Marry Me
İlk yayın tarihi: 17 Ocak 2019
Tür: Romantik Dram
Bölüm Sayısı: 20
Bölüm Süresi: 45 dk
Ülke: Çin

Konu: 3. sınıf bir aktris olan Xia Lin'e lösemi teşhisi konunca iyileşmesi için ilik nakli gerekir. İliğinin uyuştuğu Ling Yizhou ise Xia Lin onunla evlenirse, iliğini vereceğini söyler.

OYUNCULAR:

Ling Yizhou (Xu Kai Cheng)
Burayı Xu Kai Cheng'i övme platformuna çevirmeden sadece karakterinden bahsetmek istiyorum ama çok zor. Kendisi tahmin etmenin çok zor olmadığı üzere CEO. Dört dizi takip ediyorum demiştim, başroldekilerin hepsi CEO... Arkadaşlar bırakın Asya'yı, Dünya üzerinde bu kadar şirket yoktur. İşiniz gücünüz çıtayı yükseltmek... Neyse.

Ling Aile şirketi Lingshi Grup CEO'su Ling Yizhou büyükannesinin evlenme isteğine kayıtsız kalamaz. Chu Yan ve An Ran ile birlikte büyüyen Ling Yizhou, herkesin onu An Ran'a yakıştırmasına rağmen An Ran'ı kardeşi gibi görmektedir ve Xia Lin ile sürpriz bir evlilik yapar.



Xia Lin (Simona Wang/Wang Shuang)
Xia Lin üçüncü sınıf bir aktristir. Oynadığı küçük roller ve yer aldığı projeler ile adım adım büyümeyi hedeflerken koyulan lösemi teşhisi ile planları alt olur. İliği ona uyuşan tek kişinin şu an iliğini vermek istemediğini öğrenince hastaneden kayıtları gizlice alır ve iliği ona uyan Ling Yizhou'yu ikna etme planlarına başlar.



Chu Yan (Ian Yi)
Chu Yan, Ling Yizhou'nun kardeşi gibi gördüğü arkadaşı, Chu ailesinin şirketinin varisidir. Xia Lin'in şirketinde oyunculuk yapmaktadır ve zirvedeki oyunculardan biridir. Babasıyla arası hiçbir zaman iyi olmayan Chu Yan, Ling Yizhou ve An Ran ile beraber büyümüştür. Xia Lin'in servet avcısı bir sahtekar olduğunu düşünen Chu Yan Xia Lin'e ısınamadığını her fırsatta belirtse de zaman geçtikçe düşünceleri değişir.



Wen Li (Huang Qian Shuo)
Wen Li, Ling Yizhou'nun şirketteki sağ koludur. Şahsi ve şirketteki tüm işlerine o bakar. Ling Yizhou'ya çok sadıktır. Yabancılara dokunmak başta olmak üzere dağınıklıktan hoşlanmayan Wen Li çok titiz birisidir. Ancak tam bir dağınıklık makinesi olan Jia Fei yanına taşındığında işler kontrolden çıkar.



Jia Fei (Liu Jia Xi)
Xia Lin'in en yakın arkadaşı olan Jia Fei, bir senaryo yazarıdır. Xia Lin'le aynı evde yaşayan Jia Fei, Xia Lin'in evlenmesi üzerine kirayı ödemekte zorlanır ve evden taşınarak Wen Li'nin teklifi üzerine Wen Li'nin yanına taşınır. Wen Li'nin titiz yaşamına ve temiz evine uyum sağlamaya çalışırken aralarına teklifsiz bir yakınlık sızar.


Xia Lin ile aynı şirkette olan Ling Yizhou hayranı ünlü oyuncu Lin Shuangshuang, Ling Yizhou ile evleneceğine kesin gözüyle bakarak Xia Lin'den nefret eden An Ran, Yizhou'yu küçükken terk edip yıllar sonra dönen annesi, geçmişten gelen bir düşman Nan Jintian ve Xia Lin'in bir süre asistanlığını yapan Yang Tong Tong da yan roller arasında yer alıyor.

*YAZININ BUNDAN SONRASI SPOİLER İÇERMEKTEDİR.*


Önce Ling Yizhou karakterinin ne kadar mükemmel bir adam olduğuna değinmek istiyorum. Kıza yalan lösemi teşhisini koydurduğunu görmezden gelirsek -ki gerçekten o çok kötü bir şeydi, başka plan mı yoktu be adam?- mükemmeldi. Sadık, romantik inanılmaz şirin bir şeydi. Mimiklerine bittim çünkü sincap gibi bir ağız yapısı vardı ve bu onu çok şirin yapıyordu. Xia Lin'in her istediğini yapıyordu, çok düşünceli bir karakterdi gerçekten. Fiziksel özelliklerine ise değinmek bile istemiyorum. Vücut ölçüleri çok orantılı. İnanılmaz yakışıklı yahu, bir düştüm ki diziyi izlerken kendisine. 1.87 boyunda olması yetmezmiş gibi bir de dizi boyunca yelekli takım giydi... Sen öldürmek istiyor beni ama ben seviyor yaşamayı... Benim favorim koyu yeşil takımı. Çok yakışıyor kendisi oğlumuza. Hem yakışıklı, hem iyi kalpli, hem uzun boylu, hem de zengin. Var mı böylesi gerçek hayatta? Yok. Ama dizi boyunca beni eritti yani yaptıkları.

Xia Lin ise bazen beni şaşırtan kurnazlıkları olsa da genel çizgilerde aşırı ''iyi'' bir karakterdi ve bu iyilik hızla aptallık sınırına doğru kaydı. Hayır ben böyle olaylar yaşasam on korumayla dolaşır, babama bile güvenmem bundan sonra. O yüzden bu sormaz sorgulamaz halleri zaten bela gelecek başına on bela fazla ekledi. Dizi boyunca ne giyse gözüm kaldı, o kadar güzel giyiniyordu ki. Bu çok iyi olması dışında düşündüğümüzde de çok sevimli bir karakterdi. Onun da binbir çeşit mimiğine şahit olduk dizide. Yizhou'nun hafızasını kaybettiği o bölümlerdeki çabaları beni çok güldürdü gerçekten. Hem çok sevimli, hem de içini acıtan bir çabası vardı. Dizi boyunca aynı saç modeliyle gezmesi beni delirtti ama olsundu. Ama enteresan bir şekilde de güçlü bir karakterdi. Her başı sıkıştığında birine koşmadı, kendi aklıyla düşündü, düştüyse daha güçlü kalktı, bir şeyler için mücadele etti. Bu halleri hoşuma gitti. Özellikle Yizhou'nun ona oyun oynadığını öğrendiği sahnede dozunda bir tepki vermişti. Ama o süreçte bile mantıklı düşündü.


Dizinin eksi yönlerinden bahsedeceğim ama biraz. Afişlerden de rahatça anlaşılacağı gibi çok fazla yan karakter var ve buna bağlı olarak da çok fazla kötü var. Xia Lin'in eski sevgilisi, yok onları ayırmaya çalışan An Ran, yok Chu Yan'ın babası, yok efenim intikam yemini etmiş Jintian, Tong Tong, annesi derken bir yerden sonra ''Topunuz gelsiiin'' diye haykırasım geldi. Bir de o kadar abartılı kötüler ki Yizhou'nun beraber oynadığı An Ran'ın içinden potansiyel katil çıktı, Jintian zaten sayko, sonradan hidayete erse de baştan elindeki bastonla kime denk getirirse vurup indiren, Chu Yan'ın despot babası, baştan çok pişman ve çok iyi diziye girse de kötü olmasıyla beni yıkan Yizhou'nun annesi. Yani hepsi o kadar abartılı kötüydü ki yapacaklarının sınırı yoktu. Tong Tong'u ise ilk gördüğümde anlamıştım onun sağlam pabuç olmadığını ama sakalım olmaması akabinde sözüm dinlenmiyor. Evsiz İnsan ve Hayvanların Yılmaz Fedaisi Xia Lin atladı yine ortaya ''Bizimle kalsın?'' diye, ben ekran başında tırnak dişlerken, Yizhou ''Sen nasıl istersen.'' dedi.

Dizinin bir diğer eksisi ise çok fazla aksiyon olması. Yani klasik bir zoraki evlilik senaryosunda uzunca bir süre birbirlerine alışmaya çalışırlar, aşık olduklarını kabul etmeleri zaten beş yüz bölüm sürer, son bölümlere doğru herkes bunun bir anlaşmalı evlilik olduğunu öğrenir, kıyamet kopar bir şekilde son bölüm olay çözülür, çiftimiz genellikle gerçek nikah kıyarak finali taçlandırır, hiç şaşmadı bu olay. Evet bu klasik senaryonun dışında olması çok güzeldi ama bu dizide de aksiyondan geçilmiyordu maşallah. Her bölüm yeni bir plan. Tamam senaryoya hareket katması için lazım ama bu kadarı da biraz şovdu. Chu Yan öldü sandığım bölüm gözüm dönmüştü sinirden ve ağlamaktan sjsjds Tabi son bölümlerdeki kaçırma olayına kadar çoğu plandan zarar görmeden sıyrıldı Xia Lin. Chu Yan ve Ling Yizhou maşallah vahiy yoluyla dibinde bittikleri için bir şekilde kurtulmuştu.

O kaçırma olaylarına da çok sinirliyim. Dizinin bitmesine kalmış dört bölüm, iki bölüm kovalamaca izlediğimiz yetmezmiş gibi, Jintian son bölümde bir kez daha kaçırdı kızı. Ve o kadar saçma bir sahneydi ki, niye vardı, ne amaca hizmet ediyordu, son bölümde çok mu gerekliydi bu olay düşünceleri içindeyim... O süreyi Yizhou'nun muhteşem babalık sahneleriyle geçirebilirdik.

İkinci sezon onayı alan dizi ikinci sezonuyla bunları telafi edecek mi yoksa daha çok aksiyonla işi iyice yokuşa mı sürecek göreceğiz. Bana ikincisi olacak gibi geliyor ama umarım daha sakin bir havada, minnoş bölümler verirler bize Ling ailesiyle.


Dizinin güzel yönlerine gelirsek de bu kadar aksiyon arasında nasıl yaptılar bilmiyorum ama hatırladığım çok güzel ve çok romantik sahneler vardı. Bence romantizm açısından çok doyurucu bir diziydi. Yizhou'nun romantikliği de bunda çok etkiliydi. Dışarıdan olgun ama içinde çocuk, ve kendisi Xia Lin istediği için frenlemeye çalışan halleri çok sevimliydi. Adam stüdyo satın alıyor, bir terslik oluyor bir elbiseyle ilgili, gidiyor elbise markasını satın alıyor falan. Tamam çok inandırıcı değil belki ama biraz mutlu olmayı biz de hak ediyoruz ahahahaha o yüzden bu romantiklikleri zenginliğiyle birleşince seyirciyi daha çok eritti. Hele o ''Cherry kiss'' sahnesi beni öldürdü gerçekten. Olaylar sevimliydi, gelişme şekli sevimliydi. Öyle on beş bölüm kaç kovalayla uğraşmadık en azından çabuk adapte oldular duruma.
Başroller arasındaki kimya ise çok çok güzeldi. Birbirlerine çok yakıştıkları yüz metre öteden bile görülebilir bir şeydi. Bakışları, hareketleri falan o uyumu çok güzel yansıttılar.
Bazı kısımların çok tahmin edilebilir olması beni rahatsız etmedi. Sonuçta konu itibariyle diziden ters köşe ve zeka fışkıran planlar da beklemedim yani.
Yizhou'nun hafızasını kaybettiği bölümler de çok eğlenceliydi ve diziye hareket kattı bence. Romantizmin dibine de o olaylar sonrasına vurduk zaten.

Kötü olmayan tüm yan karakterler çok eğlenceliydi ve sevimliydi. Büyükanne, Wen Li ve Jia Fei, Chu Yan... Hele Chu Yan. Zıpır halleri, abartılı mimikleri, gülüşü ve hareketleri itibariyle küçük bir çocuk gibi oluşu beni çok eğlendirdi ve çok da güzel giyiniyordu bence. Çok deneysel bir tarzı olsa da ona çok yakışıyordu. Sinirlendiğimdeki hallerine bayıldım. Yizhou'ya attığı totalde dört yumrukla dizinin kazananı olarak onu seçtim ahahshaj Jia Fei'de tüm dizi boyunca kızın aklına saçma sapan fikirleri sokan yegane karakterimiz olsa da güzel gülümsemesiyle hepsini kapattı.
Ling Yizhou'nun ise ara ara Wen Li'ye ''Böyle ölmem, füze atın!'' minvalindeki saldırıları çok sevimliydi. ''Sen nereden bileceksin, senin bekleyenin var mı ki?'' ahahahhahaha.

Yizhou'nun komadan ''Sakın ha!'' diyerek uyanması da şirin bir detaydı ama eminim ki bir doktor izlese anksiyete krizine girer ahahahaha ben sevdim, alala!

Ve ''Mumu''. Mumu İçin Para Kazan muhabbeti şekerler şekeriydi.

(Bu sahneye aşık olmuştum.)

Bir sonuca bağlamak gerekirse ben diziyi gayet sevdim. Karakterleri çok sevimli, olaylar çok hoştu. Aksiyonu biraz fazla olsa da araya serpiştirilen ultra romantik anlar bunu kapattı. Bir kere bence dizi sadece Yizhou'nun nasıl romantik ve minnoş bir insana dönüşmüş olduğunu görmek için izlenebilir. Diziyi bazı yerlerde onun bu karakteri itti resmen. Kıza çok önceden aşık olduğunun ve o yüzden hastalık olayını çıkartması çok saçma olsa da sonrasında telafi ettiler bunu. Çünkü bu olay Yizhou'yu saplantılı aşık gibi göstermişti ki Xia Lin onu kabul edene kadar beklemesi durumu kurtardı. Her olayda önce Xia Lin'in iyiliğini düşünmesi, her olayda onu kurtarması, çok iyi davranması falan çok ince hareketleriydi. O kadar muhteşem bir karakterdi ki dizi bitince kara kara düşünüyordum gerçek hayatta da var mıdır böyle bir insan diye. Canım sıkıldıkça açar izlerim bu diziyi.

İzleyelim bir izlemeyelim mi? Bence izleyin. Çerezlik denecek kadar entrikasız, olaysız bir dizi değil. İşin içinde aksiyon, entrika, yalan dolan falan da var. Ama yine de bence hepsi çok güzel bir sonuca bağlanmıştı. Hem yan karakterlerin olayları, hem de başroller. Bir tek o finale kattıkları gereksiz sahneler canımı sıktı. Dediğim gibi ben daha çok Yizhou ve bebek sahnesi istiyordum, çok tatlı bir baba olmuş ya, toplantıda bebek oynatıyordu ahahahaha.
Çok sevimli sahnelerle sona erdi dizi.
Bence böyle sevimli diziler sadece mutlu olmak için bile izlenebilir. Gitmeden bir kaç sevimli kare daha bırakayım. Tüm dizi müzikleri çok güzeldi ama dizi bitince aklımda en çok kalan iki şarkıyı da bırakayım gitmeden.
-Ricky-Can't Lose You
-Ann-Still Like You
-童可可-甜蜜发酵

İzleyin. Hatta ikinci sezon gelene kadar üç beş kere daha izleyin. Çünkü ben öyle yapacağım hehee:3 Çok şirin bir çiftti çok!



Eğer diziyi izlediyseniz, yorumlarınızı beklerim :3

31 yorum:

  1. Yeni bitirdim diziyi çok tatli bir dizi çitir çerez😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten tam çerezlik dizi, tatlı bir tebessüm bırakıyor yüzünde :3

      Sil
  2. 2.sezon gelecek mi acaba netflix de göremedim ama YouTube da var Bi bilgin var mı bu arada dizi çok güzel 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. sezon gelecek hatta çekimleri tamamlanmış bile olabilir ancak ben de netflix'te bulamadım şu an için yok. Muhtemelen yakın bir tarihte gelir ancak aşağıda bir arkadaşın da belirttiği gibi ikinci sezon ilk sezon oyuncularıyla çekilmiş ancak başka bir hikaye anlatıyor. Neden böyle olduğunu anlamasam da, değişik bir adım olmuş.

      Sil
  3. Bu netflix dizisi değil mi 2. Sezon neden hâlâ gelmedi oraya:( YouTube da bile var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen yakın bir tarihte gelir çünkü 1. sezonu platformda mevcut. İkinci sezonu da yakın bir tarihte eklerler diye düşünüyorum, çevirisi bitmemiş olabilir belki :(

      Sil
  4. 2. Sezon alt yazı var fakat konu tamamen farklı🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu durum beni çok fazla üzdü... Evli mutlu çocuklu bölümler beklerken resmen şoka uğradım, neden böyle yapmışlar pek anlamadım da ayrıca.

      Sil
  5. Açıkçası seyrettiğim ilk Çin dizisi. Çin ile alakalı ilk yapim hatta. Ama gerçekten böylesine romantik ve şirin bir dizi beklemiyordum. Yorumlardan anladigim kadarıyla 2.sezonu da varmış ve çok ilgisizmis. Seyreder miyim bilmiyorum. Kore dizisi diye açtım ama 1 gün de bitirmek uzereyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir ikinci sezon mevcut. Ama maalesef konuyla hiç mi hiç ilgisi yok. Aynı karakterlerle, başka konulu bir dizi çekmişler. Ancak birinci sezon cidden güzeldi:3

      Sil
    2. Kafaları güzel sanırım. Aynı karakterlerle başka konulu dizi mi çekmişler? 🙄🙄🙄 netflix böyle birşey neden yapmış acaba? Aynı oyuncularla başka dizi cekseler anlarım da, aynı karakterlerle başka konuya devam etmeleri çok ilginç. Ilk kez duyuyorum böylesini de.

      Sil
    3. Evet bana da çok enteresan geldi. Fragmanı üç kere falan izledim olayı anlayabilmek için. Fazlaca saçma olmuş. Orası kesin :P

      Sil
  6. Bu diziyi izleyen tek erkek benim galiba açok güzel dizi bundan başka dizi izleyemez oldum başka çin dizisi de bunun kadar güzel değil diye izlemek istemedim ama bence xia linin hastalığı kanser olarak geri dönseydi ve chu yan la ling herkesin gözü önünde kavga ederken onun için cia lin onların gözü önünde bayılsaydı hastanede 3ncü evre kanser teşhisi koyulsaydi ve hastanede çok acı çektikten sonra chu yanın ve ling in gözü önünde ölseydi final de onun mezarında bitseydi mukkemmel olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz epey ajitasyon ve dramdan hoşlanıyorsunuz anlaşılan. O zaman size 2013 yapımı bir Çin yapımı olan Çalınmış Yıllar filmini tavsiye ediyorum. Aşk, sevgi, pişmanlık ve aşırı üzüntü var.

      Sil
  7. Merhaba bazı sitelerde dizi 16 bölüm, netflixte 20 bölüm. Fakat netflixteki bölümleri bitirmeme rağmen instagramdaki editlerde izlemediğim bölümler görüyorum acaba ikinci sezon ne zaman geliyor ya da bu konu hakkında bilginiz var mı şimdiden teşekkür ediyorum, cevabınızı bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :3 Yorumunuzu cevaplamadan önce emin olmak için tekrar kontrol ettim ki, şu an için Netflix'te dizinin sadece ilk sezonu mevcut ve 20 bölümü var. Sizin gördüğünüz editler ikinci sezona ait olabilir. İkinci sezon 13 Şubat'ta yayınlanmaya başladı ve 19 Mart'ta da final yaptı. Yani ikinci sezon da tamamlanmış durmuda :3

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ediyorum netfixe de gelir umarım bekliyorum,size de başarılar diliyorum

      Sil
    3. Rica ederim. Umarım gelir, teşekkürler

      Sil
  8. Merhaba 3 üncü sezon gelir diye düşünüyorum ama 1 inci sezonun devamımı olucak yoksa 2nci sezonunmu biliyorsunuz 2nci ve 1inci sezonlar farklı neden acaba bende ilk sezon daha güzeldi onun devamı gelmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalırsa, üçüncü bir sezon gelirse o da farklı olur. Ama üçüncü bir sezon geleceğini çok düşünmüyorum. Aynı oyuncu farklı hikayelerle bir sezon daha kim izler emin değilim. Ve dediğinize katılıyorum, 2. sezon ilk sezonun devamı olmalıydı neden değil anlayamadım. Ling Ailesi'yle çok minnoş bölümler hayal etmiştim ben...

      Sil
    2. Açıkçası bende xia linin zarar ölmesini beklemiştim ama olmadı bu düşünsene xia lin ling in bebeğini taşırken öldüğünü muķkemmel olurdu ling hayatında sadece xia lini sevmiş ve onuda kaybetmiş nasıl bir duygu olurdu sence o duyguyu görmeyi isterim yada xia lin chu yandan hoşlanmaya başlasaydi 2si arasında yeni bir aşk doğsaydı bunu ligden gizleserdi ling bir şekilde öğrenip chuyanla fena halde kapıdaydı ama xia lin chi yanın tarafını tutsaydı bide bunların weibioda yayınlasalardi herkes 2 arakadasın kavga ettiğini görseydi sonra xia lin ve chu yan mutluyum xia lin tekrar kansere yakalandığını düşün sene 3 4 bölümde olum döşeğinde çok acı çektikten sonra ling in ve chu yanın gözleri önünde ölseydi mükkemel ötesi olurdu be keşke böyle olsaydı ama olmadı

      Sil
  9. Epey ruh hastası bir yorum olmuş basit bir pembe dizi için 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    YanıtlaSil
  10. Kızın gerçekleri öğrendiği sahne kaçıncı bölümdü hatırlıyor musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef, hatırlamıyorum, ama sonlara doğruydu diye kalmış aklımda

      Sil
  11. 3 sezonu bekliyorum sizin siteye rastladım weibioda filan açıklama yaptılar mi acaba bu bilginiz varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. sezonla ilgili bir bilgim yok ama olmayabilir çünkü ikinci sezon da hikayenin devamı değildi

      Sil
  12. chu yan gerçekten öldü müü dizide aniden yangın çıkmıştı ben galiba devam edemicem aşırı üzüldüm lütfen yanıt verinnn..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında spoiler vermeyi sevmem ama ben de aynı şekilde kötü sonlardan hoşlanmam :3 O yüzden şöyle söyleyeyim, Chu Yan'ı öldü zannediyorlar. Ama aslında ölmüyor. Bir iki bölüm sonra ortaya çıkıyor Chu Yan.

      Sil
  13. 2.sezon netflixe ne zaman gelecek ya, tek çeviri yapan site var ve gerçekten beni kanser etti asla doğru düzgün izleyemiyorum :’(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet neden gelmiyor ben de meraktayım, şimdiye kadar gelmiş olması gerekiyordu

      Sil
    2. 2.sezonu geldi ama Türkçe altyazı seçeneği yok :(

      Sil