5 Haziran 2017 Pazartesi

Asla Stajyer Olmamanız Gereken Şirketler

Yağmurlu bir sabahtan herkese melabalar. Ekrana ''Bu ne şimdi???'' der gibi baktığınızı adeta görebiliyorum.Ne var canım yani? Belki gidip stajyer olasınız tutar,çıkış yapayım da ödül alınca emmioğluna teşekkür ederim gibi düşünceleriniz vardır? Valla gidip Bananaface Entertainment gibi bir ismi olan şirkette çıkış yaparsınız,ünlü olamayınca ağlarsınız kimse şirket önermedi diye (Bananaface Entertainment hayal ürünüdür.). İyilik yapıyoz şurada aaa. Size şirket önermeyeceğim ama gitmemeniz gerekenleri söyleyeceğim.Geri kalan hepsinde stajyer olabilirsiniz.Tabi niyetiniz varsa ahahaahaha.
(Yorumlardan sonra gelen edit: Arkadaşlar bu yazı büyük bir troldür. Bunu açıklamak benim için çok acı verici ama öyle sjsjdjdj Hiçbir gerçekliği olmayan bir dalga yazısıdır. Ne stajyeri ne şirketi Allah aşkına sjsjsjsjs)

J.Tune Camp Entertainment

Kapandı mı,kapanmadı mı emin olmamakla beraber başa bu sevimsizi koymak istiyorum.Rain'in şirketi olan J.Tune kapandı ama yan şirket J.Tune Camp'ten emin değilim. MBLAQ ve Madtown'ın uzun süre ortada görünmemesine bakarsak da kapanmış gibi duruyor.
Ben K-Pop camiasını adımımı attığımda (milattan önce 5000) tüm dengeler farklıydı.
E tabi yıl 2013. Şimdilerde Billboard ödüllü Bangtan'imiz o zamanlar daha yeni çıkış yapmış falan yeni nesil gümbür gümbür ayak sesleri geliyor ama cisimleri yok. Sektörün en çok konuşulan grupları Beast (şimdilerde Highlight),ZE:A (latin görrrl meşikan görll korean görrll) ve de MBLAQ'di. Daha sonra diğerleri biraz geriye düştü tabi Highlight devam etti.Bu üç grup yıktı ortalığı.Altın üçlü resmen. Arkasından da BAP,Nu'est,EXO üçlüsü geldi ama ilk galibiyetin birincisi Highlight olduğu gibi ikinci üçlüden de EXO aldı yürüdü.
Neyse çok gevezelik ediyorum yine bağlayamadım. O zamanlar MBLAQ dev bir grupken (Hele de MuBank zamanları) bu hale düştüyse salaklık bu şirkette aha da bu suçlu.
Eski üye Lee Joon'un bir sözü vardı ''Eğlence sektörü hayvanlar alemi gibi.'' diye. Çocuk haklı. Şirketin CEO'su Seungho'nun başında bardak kırdı bir de düşünün. Lee Joon haklı valla.
MBLAQ gibi bir grup harcandı şirket yüzünden. İki üye ayrılığı yaşadılar oradan da toparlayabilirlerdi.Şu anda ne yapıyorlar,dağıldılar mı noldu bilmiyorum. Ama bekleyen fanlara rastlıyorum onlar için sektöre dönmeliler ama maalesef büyük şirketler başka şirketlerin eğittiği stajyeri almazlar MBLAQ de dönmek ister mi bilmiyoruz zaten.
Ve bir de Madtown gerçekten güzel bir adımla gelmişti sektöre. Çıkış şarkıları Yolo çok güzeldi. Bütün sunbae gruplar ellerinde ''Welcome To Madtown'' yazılı pankartla fotoğraf çekince bir göz atmıştım çocuklara iyilerdi. Şirketsiz kalınca, dağılmışlardır büyük ihtimal. MOOS ve H.O da gelecek vaadettiklerini düşündüğüm üyelerdi oysa ki.Çok üzgünüm çok! OMGT (Oh My God Thanks) şarkıları da güzel. Çocukları tanımayanların dediğim iki şarkıya bakması önerilir.
J.Tune Camp CEO'suna her gece yatmadan iki doz sövüyoruz.

Edit; Sanırım Madtown GNI Entertainment adında bir şirkete geçmiş.Çok mutluyum çok <3 Oh My God Thanks!

Star Empire Entertainment
Anlaşıldı bu yazı bitene kadar ben delireceğim. Logoyu görünce bile deliriyorum. Star Empire J.Tune Camp ile kapışır kötülükte. Bilmeyenler için Nine Muses,ZE:A ve Imfact'in şirketi Star Empire. Imfact'i belki bilmezsiniz ama kaç yıldır popülerlik için sürünen Nine Muses'ı bilirsiniz. Gerçekten iyi yerlere gelme potansiyeli bulunan bir grup Namyu. Ya da gruptu. Şansları kaldı mı bilmiyorum. Ticket,Gun,Hurt Lucker çok sevdiğim şarkılarındandı. Yine bir şiddet vakası olarak CEO eski üye Sera'ya vurmuştu. Nine Muses ile alakalı bir belgesel var ve sanırım fan sayfası türkçe altyazısını yaptı. İzlemenizi tavsiye ederim. Altyazı gelmeden izlemiş ve çok etkilenmiştim.
ZE:A'yı boklayan şirket olarak da bilebilirsiniz Star Empire'ı. Imfact'i bir yerlere getirebilirler umarım gereksizler.
J.Tune kadar sinirli olmasam da Star Empire'a yine de özellikle Nine Muses harika potansiyeli olan bir gruptu. Yazık oldu. Star Empire da kendi derdine yansın. Hiçbir şey beceremedi. Büyük şirketlere kızıyoruz falan ama büyük şirket olmalarının da bir sebebi var. yaptıkları işi düzgün yapıyorlar.
Nine Muses demişken yüzünüzü güldürecek komik bir post var,mutlaka bakın ahahaha



Banana Culture Entertainment
Aaaah geldi sevimsiz. Rusya şehirleri gibi zırt pırt ismi değişiyordu bunun da. Bir ara ABM'di,bir ara Yedang'dı, sonra bir şirketle mi birleşti YMC mi aldı bunun bir kısmını bir şeyler oldu galiba bilmiyorum Wellmade Yedang oldu,sonra Banana Culture oldu (Bacım Banana Culture ne ya?? Muz kültürü diye isim mi olur allasen??) Hala öyle mi bilmiyorum. Açıkçası ilgilenmiyorum da şeytan görsün yüzünü hıh.
Şimdi siz bu şirketi EXID'in şirketi diye biliyorsunuz, ben de şerefsiz diye biliyorum. Eski adıyla Yedang Ent tam bir şerefsizdir yayalım.Bilenler hatırlasın bilmeyenler araştırsın şirketin C-Clown adında muhteşem bir grubu vardı. Bunların grupları da hep mükemmel oluyor ama kıymet bilmiyorlar ki anacım. Hele bir liderleri vardı Rome. Şakır şakır İngilizce konuşur,söz yazar,besteler,fanlarına da aşıktır.Aşıktı ya da. Grubun reality şovu ''Crown To Clown''u o çekiyordu. Bizzat kendi hazırlıyordu falan. Adam müzik yapmak istiyorum diye ağlayacaktı yahu neredeyse. Sonra popülerlik bir türlü gelmeyince dağıldılar. Belki bu süreçte üyeler de yıprandığı için bu dağılmayı onlar da istemiştir o konuda bir sözüm yok. Ama Yedang çocuklar için hiç çalışmadı. Yahu medya oyunu diye bir şey var öyle değil mi. Perfect All Kill yapan nadir kız gruplarından biri olan GFriend'in şirketi Source Music resmen yok gibi bir şirketti ama iyi medya oyunu+iyi şarkı+yetenekli üyelerle GFriend'i yeni jenerasyonun temsilci gruplarından yaptı. Yetenekli üyeler ve iyi şarkı zaten mevcuttu. Her albümleri ayrı bir müzik ziyafetiydi C-Clown'un çok ciddiyim. Ama sıfır promosyon.
EXID'de popüler olamazdı onu söyleyeyim. O fancam çeken abi olmasa bunlar EXID için de bir bok yapamazdı. İlk zamanlar postları hatırlarsanız kızlar tabanı açılmış ayakkabılarla etkinliklere gidiyordu. Sanatçıya verdikleri değer de aşırı muazzam şirketin.

Biraz çikolata yiyeyim sakinleşeyim.Nasıl dolmuşum öyle yahu?

MBK Entertainment
Eski adıyla CCM. Skandalları doğru dürüst idare edemiyor. Lütfen böyle durumlarda Kwangsoo çenesini kapatsın ve açıklama yapacak bir asistan, halkla ilişkiler departmanı başkanı falan bir şeyler alsın. Ha bir de DIA'a üye eklemeyi bıraksın. Diyeceğim çok şey yok hakkında.Seçmelere katılmayın yeter. Uzak durmak en iyisi.




Pledis Entertainment
Seni atladım sandın değil mi? Hayatta olmaz. ne söylesem bilemiyorum arkadaşlar girişin linç edelim. Bir ara şirket binasını indirecektik arkadaşlarla. After School gibi bir gruba mezun-yeni üye gibi saçma sapan bir konsept verdi. Üyeler bir yerden sonra mezun oluyor yerine yeni üye falan geliyor. SM misin olum sen? NCT mi çıkarıyon kendine??? Saçma sapan bir konseptti. İsim After School olunca tutar sandı heralde. Sonra da gruba comeback vermeyi unuttu zaten.
Nu'est'i de Seventeen için konsept deneği olarak kullandı. Ne anladıysanız o valla. Hangi konsept daha çok tutar Nu'est'te denediler. Sonra da kaldırıp kenara attılar. Şimdi beş üyenin dördü Produce 101'da çaylaklarla yarışıyor. Ve programdan sonra ne olacakları belli değil. JR ağlamıştı bir kere. İyi bir lider olamadığım için üzgünüm diye. İçim parçalandı valla. Nu'est aklıma geldikçe sinirlerim kalkıyor haketmiyorlar bu durumu yani. Ren'i gördünüz mü bilmiyorum stresten zayıflamış çocuk.
Çok söyleyeceğim şey var ama susuyorum Pledis.Susuyorum.



Stardom Entertainment
Belki özünde iyi şirkettir,CEO'su kendi comebacklerinden vakit bulsa gruplarına da comeback yaptırabilir bilmiyorum emin değilim. Emin olduğum bir şey var o da Block B bu şirketten kurtulduğu için mutluyum. Çocukların paralarını içlemiş Allahsızlar. Bir de Cho PD EvoL'ı niye dağıttın ya? Harika bir gruptu.



Cube Entertainment
Haaah bizim baş gedikli de gelmiiiş! Ulan şerooo. Tam dayaklık şirket aslında. 4Minute'u para getirmiyor diye dağıttı resmen adamlar şaka gibi. Ama ben Hyuna olsam bu şirkette kalmazdım. BtoB desen Sungjae popüler yaptı grubu valla. Sungjae olmasa popüler olamazdı BtoB. CLC desen sıfır promosyon haala. M4M'i naptın ya,yedin mi adamları yoklar ortada hiç??? Highlight'a giderken isimlerini almak gibi bir şerefsizlik yapmak ne? Beast ismini aldı resmen ya. Böyle de şerefsizler. Saymakla bitmiyor vukuatları bak bak. Gittikçe ciro kaybediyor bu salak yönetim yüzünden de. Küp kafalılar.



LOEN Entertainment
Bir başka saçma sapan şirket de bunlar. Şirketin sadece IU'dan ibaret olduğunu düşünmeye son hız devam. Fiestar kim ki zaten? Hadi grubu popüler edemedin,ama önlerine çıkan fırsatı niye kul-la-na-mı-yor-sun?! Radio Star'da Cao Lu'ya aşık oldu netizenler. Yezi ise Unpretty Rapstar'da dikkat çekti. Ama yine promosyon yapılmadığı için Apple Pie flop oldu. Hadi tamam onu da geçtim sanatçılarına bir halk figürü olduğunu,o yüzden hassas konularda ne düşünürse düşünsün bunu halkla paylaşmaması gerektiğini öğret LOEN. Cao Lu Güney Çin Denizi meselesinde Çin'i desteklediğini avaz avaz söyledikten sonra ağzıyla kuş tutsa yaranamaz artık kimseye. Çin haksızken hem de. Neyse. Fiestar'ın da One Time,Vista,Apple Pie,You're Pitiful,Mirror gibi baş yapıt niteliğinde şarkıları vardı. Belki hala şansları vardır. Ama bu hale olmalarının tek sebebi LOEN değil. Cao Lu da dikkatli adımlar atar umarım.



FNC Entertainment
Ulan Fish N Chips... Sana da söyleyeceğim çok şey var. Öncelikle CNBLUE'nun son paintle yapılmış albüm kapaklarından sonra napsan olmaz anlıyor musun? Ya resmen paint ya! Wattpad'e yeni üye olan yazar kapağı gibiydi. Gözlerim...
Yıllardır FTISLAND'a yaptıkların hakkında ise konuşmak istemiyorum bir süre. Primadonna bize,Boice'e düşman yaşadı kaç sene ulan. Bizim suçumuz neydi?!!
AOA hakkında denecek yok aslında. ''Benden nefret etseler de sizi popüler edeceğim.'' Hepimiz senden nefret ettik ama AOA'i de popüler ettin.
N.Flying...ALLAH CİĞERİM YANIYOR! Abi ne hayallerle çıktı adamlar. Rapper kadar rap yapan bir ana vokalimiz var, sen Jellyfish CEO'suyla düet yaptığında kulağımızı kapattık sende öyle bir ses var. Kıskanıyon dimi lan? Adamlar ortada yok. Bir ara üye ekleyeceğin söylentisi çıktı sonra yine yoklar ortada. Üstüne SF9'ı çıkardın. Bak ben de bir SF9 hayranıyım ama N.Flying de canımızdır yani ben de half N.Fia sayılırım.
Ve son salaklığın. Sessiz sessiz Honeyst'i çıkardın. Promo yaparak çıkarsan şirketi bombalardık çünkü. Abi üç ay sonra kalanları çıkaracaksan Dance Or Band'in ne anlamı vardı. Bu çocuklar neden bu kadar efor sarfetti yani? Bu N.Flying'e ikinci darbe SF9'a da düpedüz haksızlıktır. Daha SF9 yerini sağlamlaştırmadı. Pentagon'la kapışıyorlar ve Pentagon ilginç bir şekilde önde. Cube salağı hiç promo yapmadan öne geçti çocuklar iş var demek ki.
Neyse Han Başgan kalk o koltuktan,Hongki geçsin oraya lütfen. Başka türlü düzelmez o şirket.



TS Entertainment

Seni unutuyordum az daha. Seni başa koysam olur be! Allahım hangi saçma sapan hatasından başlasam bilemiyorum.
Şu an Wake Me Up dinliyorum,dolayısıyla sinir katsayım bir miktar artıyor. Ya sen bu kadar mükemmel bir gruba nasıl kölelik sözleşmesi yaparsın??? YÜCE BAP canı isterse sana para verir! O da canı isterse. Sonra tatlıya bağladılar galiba ama ben unutmadım bilader,bak ben affetmem. Benimle iyi geçinin olom. Umarım BAP bebekler şimdi iyidir. Ama bu TS bir nesli ruh hastası manyak yaptı. Baby fandomına kafaları yedirdi adam.
Geldik Sonamoo'ya. Çok büyük ümitleri vardı TS'in Sonamoo çıkarken ama baya geri tepti. Bir kere insanlar BAP'yi bu kadar görmezden gelmesine karşın büyük umutlar beslediği ve şirketin logosundaki çam ağacını kızlara isim olarak verdiği *Sonamoo Korece Çam Ağacı* için aşırı bilendi. Hatta netizenbuzzda TS'in Sonamoo'yu şirketin varisi olarak gördüğü düşünülüyordu.Velhasıl kelam kızlarla kimse ilgilenmeyince inanılmaz bir şekilde flopladılar. Adları hiçbir yerde geçmiyor gibi bi şey. Daha da şansları olduğunu sanmıyorum. Kızları da öyle sert konseptle çıkardın canım? Nooldu tutmadı dimi? Şimdi pembe konseptler ve pançak kıyafetlere geri dönmüş durumdalar.
Secret hakkında pek bir diyeceğim yok ama kızların söyleyemediği bir kelimeyi neden şarkının zibilyon yerine koydun TS?? Gece üçte aklıma bir geliyor, sabaha kadar kafamda ''Ma Mezik,mezik,mezik'' melodisi dönüyor.Sinirlerim bozuluyor bu ne ya ahhahahaha
*şarkı Secret-Magic*





Valla uzun zamandır şöyle birilerine çemkirmeye ihtiyacım vardı bir rahatladım,hafifledim sanki ben ahahaha. Billboard döneminde BTS'e gelen hakaretler yüzünden çok dolmuştum ayaklı diss makinası gibi geziyordum,şimdi daha iyiyim.
Aslında DSP'ye de kayacaktım da son zamanların en iyi grubu K.A.R.D'ı çıkararak benden tam puan aldı,bu aralar aramız iyi.
Starship Entertainment,Music K Entertainment *The Ark'ın şirketi* ve daha şimdi hatırlamadığım bir çok şirkette aklımdaydı aslında ama tek bir hatalarında üstlerine üşüşmeye gerek olmadığı gibi Starship'in ne halt yediğini bilmiyorum.Ama illa yapmıştır bir salaklık *bknz SISTAR'ın dağılması*

Son olarak şunu söylemek istiyorum Woollim,BigHit,JellyFish adamdır teşekkürler ahahahaha
Kalın sağlıcakla

34 yorum:

  1. J.Tune Camp Entertainment aslında tam stajyer olunmak istenecek bir şirketti çünkü Rain'in şirketiydi Mblaq çıkış yaptığı anda müthiş bir ün yakalamıştı Rain o zamanlar tüm Asya'nın en popüler ismiydi kaç tane grup var çıkış sahnesini 20 bin kişinin önünde yapmış ? yada kaç tane idol var Hollywood filmiyle oyunculuk çıkışını yapmış (Lee Joon Ninja Assassin filminde Rain'in gençliğini oynadı) ancak Rain askerdeyken şirketin hisseleri düşmeye başladı Rain'de ilgilenemediği için şirkette kendine ait olan %50 hisseyi devretti ve şirketle ilişkisini tamamen bitirdi ondan sonra Mblaq bir daha tutunamadı ilk çıktığında yeni BİGBANG yeni TVXQ denen grup yokoldu gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rain'in olduğu zamanlarla bir sıkıntım yok zaten ama Rain bıraktığında şirket toparlanamadı. J.Tune bence kimsenin ait olmak istemediği bir şirket. Ben CEO'nun beni dövmesini istemezdim açıkçası. mevcut durumdan bahsettim yazıda da zaten, Rain zamanları elbet daha iyidir. Ama şimdi ne Rain kaldı, ne de MBLAQ. Şirket kendi elleriyle kendi grubunu bir güzel mahvetti.

      Sil
  2. Pledis ve cube gayet iyi şirketler bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cube şu ana kadar 4Minute,CLC ve BTOB'yle berbat ilgilendi. BTOB kendi imkanlarıyla popi oldu resmen.CLC'nin dağılma eşiğinde olduğu söyleniyor. BEAST giderken isimlerini alan bir şirketten bahsediyoruz. Cube'un düzgün ilgilendiği tek grup Idle şu anda. Dua edelim de böyle devam etsin.

      Pledis'in ise Nuest'i Seventeen için konsept deneği olarak kullandığı düşünüldüğünde... Eh ne kadar berbat bir şirket olduğu ortada.
      Demek istediğim şu. Şirketler bias gruplarımızla iyi ilgileniyor olabilir. Ama onların iyi ya da kötü olduğunu anlamamız için diğer grupları idare ediş şekl,ne de bakmak gerekir.

      Sil
  3. Bisey sorabilir miyim
    Sonamoo nun yeni farkina vardim ve sonamoo nun dagilip dagilmadigi hicbir yerde yazmiyor
    Sonamoo dagildi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bununla ilgili hiç bir bilgi yok. TS herhangi bir açıklama yapmıyor maalesef. Umarız dağılmamışlardır.

      Sil
    2. SM'i unutmuşsun ffykyjfyjf en boktan şirket SM bence... SM ENTERTAINMENT'ta hep bir ölüm skandalı yaşanıyor. SM hiçbir idolünün güvenliğini sağlamıyor. Idollerin basi ne zaman sıkışsa, nefret yorumları alsa, SM idollere para verip alışverişe göndererek susturuyordu. Allah belanı versin SM.... Başka da bir şey demiyorum.

      Sil
    3. Ben bu yazıyı yazarken biraz daha küçük şirketleri düşünmüştüm çünkü en azından SM'de çıkış yapan stajyerlerin emin olduğu tek bir şey var, SM'in isminin onlara gereken popülariteyi sağlayacağı, bu yüzden bu insanlar büyük şirketlere gidiyor. Ama haklısın, SM'in de çok iyi bir şirket olduğu söylenemez

      Sil
  4. bişi dicemde bütün şirketlere sövürmüsün biz hangi şirkete girelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bighit labes,yg entertainment,sm entertainment,jyp entertainment

      Sil
  5. Apink de cube entairment değil mi? Ona nasıl davranıyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Apink Huh Gak ile beraber Cube'un alt şirketi A Cube Entertainment'taydı. Daha sonra A Cube, ismini Plan A ile değiştirip Cube ile bağlantısını tamamen koparıp bağımsız bir şirket oldu. Yani başından beri A Pink'in Cube ile bağlantısı çok azdı.

      Sil
  6. Bir şey sorabilir miyim? Cube enterteinment'ın 4minute üyelerini çıplak tarttığına dair haberler çıkmıştı... Son zamanlarda da gündemde YG'nin mahkemeleri, tecavüz haberleri filan var... Böyle cinsel olaylar yaşanmasın diye dikkatli araştırmaya çalışıyorum da...FNC'yi bulmuştum... Fakat şöyle bir durum var ; Şimdi benim derdim ünlü olmak da değil , orya gidip stajyer olmak da değil... Çünkü alınırım veya alınmam bilmiyorum. Sadece başvuru yapıp onaylanacak mı onu görmek istiyorum. Yani amacım sadece başvuru yapmak. Kabul edilirse iyice oturum düşüneceğim. Kabul olma ihtimaline karşı da bu tarz cinsellik , tecavüz içeren olayları araştırmaya çalışıyorum.. Şimdi ben ne yapayım … Başvurayım mı ? Lütfen samimi bir şekilde bu yorumu görenlerde cevaplayabiliyorsa cevaplasınlar çok sevinirim. :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Cube ile ilgili olayı ilk önce senden duydum o yüzden yorum yapamam doğru veya değil diye seni yanıltmayayım. İkinci olarak ben bu yazıyı troll amaçlı yazmıştım çünkü K-Pop hala inanılmaz dışa kapalı ve ırkçı bir sektör. Yani hadi kalkayım da seçmelere gireyimlik bir olay yok, adamlar çok seçici. Yıllardır Çinli veya Japon üyeler alınıyor ama hala en ufak bir ters harekette ''Çinliler ülkesine dönsün'' veya ''Japonlar ihanet eder'' minvalinde ırkçı yorumları görüyorsundur. K-Pop içinde Korelilerden başkasını istemiyorlar. Rania'nın siyahi üyesi Alex'i hatırlarsın. Bir ay sansasyon yarattı sonra sessiz sedasız unutulup gitti. Asla kabul edilmezsin demiyorum. Ama gerçekler bunlar. Reddedilebilir, yıllarca stajyer olarak kalıp çıkış yapamayabilir ya da çıkış yapmana rağmen sektörde kabul görmeyebilirsin. Bunları da göz önüne alarak düşün. Umarım yardımcı olabilmişimdir :)

      Sil
    2. Cevabınızı yeni gördüm çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. 4minute üyeleri kendi istekler üzerine dağıldı sözleşmeyi yenilemediler ve şirket de dağıldıklarını ilan etti para kazandırmakla hiç bir alakası yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağılma kesinleştikten sonra bazı şeyler konuşulmuştur elbet ama o zamanlar 4M'in dağılmak istemediğine dair kuvvetli spekülasyonlar dönüyordu. İşin perde arkasını tam anlamıyla hiçbirimiz bilemeyeceğiz ama ben hala bunun çok da gönüllü bir dağılma olduğuna inanmıyorum. Ki öyle de olsa bu Cube'un iyi bir şirket olduğunu göstermez.

      Sil
    2. Merhaba aslında benim merak ettiğim başka bir konu var konuya bu kadar hakimsiniz kore'de falan bulundunuz mu?

      Sil
    3. Hakim olduğum konuyla ne kastediyorsunuz? Yani eğer 4Minute dağılma konusuysa o zamanlar Cube gruplarını yakından takip ettiğim için forumlarda, twitterda dağılmayla ilgili bir sürü bilgi falan dönüyordu. Bunlar o zaman öğrendiğim şeyler. Yok eğer şirketlerle ilgiliyse, şirketleri kpop sektöründe azıcık zaman geçiren herkes yakinen tanıyabilir inanın :) Bu yazıyı eğlencesine yazmıştım zaten, ciddi bir yazı değil öyle söyleyeyim, bu kadar etkileşim almasını bile beklemiyordum. Ve hayır, Kore'de hiç bulunmadım.

      Sil
  8. Açıkçası ne diyeyim bilmiyorum. FNC cidden N.flying e haksızlık ediyor. Bir N.fia olarak içim açıyor onlara. Cidden çok yetenekliler ancak şirketi yüzünden yükselemeyen bir grup. Jyp vb. ünlü bi şirkette çıkış yapsalardı daha ünlü olabilirlerdi. 😢😢 cidden çok üzülüyorum n.flying e

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok üzülüyorum gerçekten... FNC tarafından bir kenara atılmış durumdalar. Halbuki biraz desteklense çok iyi yerlere gelebilecek cevher gibi üyeleri var. Kore band grupları yeterince dinlemiyor. Ama sırf dinlemiyorlar diye band grupları bir kenara atmak haksızlık. Yıllar önce FNC FTISLAND'ı, CNBLUE'yu nasıl ünlü ettiyse, öyle ünlü edebilirdi N.Flying'i. Ne diyebilirim ki... Söylenecek çok söz var, bu konu benim acıyan yaram resmen ama hiçbir şey değişmiyor. Çok üzülüyorum.

      Sil
  9. Bişi diyeceğim sizce YG ve JYP başvurmayı aklımdan geçirdim. Sizce hangisi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YG asya ülkeleri alıyor sadece diye biliyorum. JYP daha ıyi olabilir. YG ye yabancı olarak giriyorsan ultra yetenekli olman gerekiyor. JYP de öyle ama o kadar değil.

      Sil
    2. Yeteneğin varsa yg başvur olmazsa jyp başvurusun iyi şanslar

      Sil
    3. Taciz olayları olabilir jypde, yg parası olana bakıyor

      Sil
  10. Lütfen bu serinin 2.sini yap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahashah sırrı açıklıyorum: Hiçbirinde stajyer olmayın! Şaka bir yana, dalga geçme amaçlı yazdığım bir yazıydı ancak bu salak şirketler beni sinir etmeye devam ederse, ikinci part gelir.

      Sil
  11. Birsey soracagim MBK entertainment kotu yonleri ne? Ve diger bir cok sirketin lutfen soyle kotu yonlerin hepsini aciklayabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MBK Entertainment T-Ara'nın skandalını hiç iyi yönetmeyerek biz zamanların en hit grubunu uçurumun dibine yolladı resmen, DIA için de iyi bir şirket olmadığı aşikar. Aslında çoğu kötü şirketin ortak yönleri var. Ödeme yapmamaları, idolleri ölümüne çalıştırmaları ve ağır şartları olan sözleşmeler imzalatmaları, işleri iyi idare edememeleri, doğru düzgün promosyon yapmamaları. Çoğu aynı yani.

      Sil
  12. Bir soru soracağım ben yeni Sf9 dinleyen ve P1harmony dinlediğim gruplardan. N. Flying de aynı şekilde sorum sf9 üyelerinin çoğu oyunculuk yapıyor ve grup üyelerinin şirketten daha çok takipçisi var ve çok ünlü oyuncular olduğu halde neden harcamalarına izin veriyorlar cidden mantıklı değil bunun bir sebebi var mı???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında FNC yani şirketleri için para akışının gelmesi yeterli bir şey. SF9'ın idol ya da oyuncu olması şirket için bir fark ifade etmiyor, hatta grubun oyunculuktan devam etmesi daha işine gelir ancak gerçekten büyük projelerde bir tek Rowoon oynadı şimdiye kadar, diğerleri daha webdrama tarzı küçük işlerle başladılar. O yüzden Rowoon dışındaki üyelerin henüz halk tanınırlığı yok. Bir de FNC'nin kötü bir sistemi var N.Flying yerini sağlamlaştıramadan SF9 çıktı dört ay sonra Honeyst falan derken hiçbir grubun yeterince yerini sağlamlaştırmayı başaramadı malesef. SF9 da grup içi olarak iyi bir dinamiğe sahip bir grup ancak halk tanınırlıkları çok yüksek değil. Oyunculuk ve şimdi de hali hazırda bulundukları Kingdom'ın tanınırlıklarını biraz daha artıracağını umuyorum. Baya uzun uzun anlattım, soruna cevap olmuştur umarım :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim ☺️

      Sil
    3. Rica ederim, ilginiz için ben teşekkür ederim :)

      Sil