5 Ağustos 2017 Cumartesi

Mutlaka Takip Etmeniz Gereken Az Tanınan Erkek Grupları

Beni bu yazıyı yazmaya iten sebepler, kaç yıllık grupların Produce 101 gibi saçma sapan şovlarda popülerliği yakalamaya çalışmak zorunda bırakılmaları ve buna benzer bir sürü olay... Nu'est'in birbirinden harika üyeleri bu haldeyse suçlu başta Pledis olmak üzere MNET,Kore halkı,siz,biz,ben,hepimiz. Hoş her comebackte verebildiğim kadar destek verdim ama yetmemiş. Bir ödül bile aldıramadık çocuklara, ve şirket de hiç umursamadan çiğneyip geçti zaten. Bir sürü grup var bu durumda. Hepsi erkek grupları da değil, bir çok kız grubu da var. Bir yazı da onlara yazmayı düşünüyorum.

NUEST
Başa bu çocukları koyacağım belliydi zaten. Şimdi Minhyun'u Wanna One'a kaptırmış olsalar da dört üyeli bir geri dönüş var ufukta. Ne olur hepimiz stream kasalım. Hello'yu da yükseltmeye çalışalım. Hello ile müzik şovlarına adaylardı geçen haftalarda. Şu an değiller sanırım ama şarkı hala listelerde yükseliyor.
Ve TWICE ellerinden alana kadar en yüksek izlenmeye sahip debut klibi rekoru da Nu'est'deydi. Muhteşem debut şarkısı ve klip: NUEST-Face
Ulusun lideri lakaplı Jonghyun bu sene Produce 101'dan çok şaşırtıcı bir şekilde elendi. Daha öncelerde ''Size iyi bir lider olamadığım için üzgünüm.'' deyip ağladığını hatırlarsınız.
Üyelerin hepsi çok yetenekli,çok yeterliler. Onlara bir ödül aldıralım olur mu? Hakediyorlar hem de sonuna kadar.
BOYS REPUBLIC
Bak ben vallahi bu çocuklara da çok üzülüyorum. Bir türlü popülerliği yakalayamadılar. Halbuki visual,vokal,dans falan var yani,Allah ne verdiyse. Ay bir de rapperları çok iyi maşallah. Eksikleri olmamasına rağmen popüler olamıyorlar. Yine şirkete dayandı işte iş. Bundan kızıyorum o şirketlere. Bu çocuklar ''Gedawngedawngedawn'' zamanı popüler olacaktı işte. Boys Republic'e de mutlaka göz atın. Çok yetenekliler.
-Boys Republic-Get Down ->Şaheserleri
-Boys Republic-Hello -> Yine bu da en iyilerinden. Helohelohelo diye aklınıza takılacak.Ama zararı yok çünkü çok güzel :3


24K
Şimdi size Two Four Key desem hiçbiriniz bilmezsiniz ama ''Yananana!'' desem bilirsiniz dimi vicdonsızlar! Bu çocuklar da baya güzel şarkılar yaptılar. Yananana gibi (Super Fly'dan bahsediyorum). Ama yine underrated yine! Şirket anacım,şirket faktörü çok önemli. Bir sürü insan afedersiniz boşuna kıçını yırtıyor SM SM diye. Var elbet sebebi.
Aranot: Şirkete sövmek için ismine baktım. Acıyıp sövemedim,Choeun Entertainment ne yahu?!
Fan olacak bir grup arıyorsanız bu hakkınızı 24K'de kullanabilirsiniz. Yetenekliler daha ne? Valla boşa gitmez ya.
-24K-Super Fly ->Hala en ünlü şarkıları
-24K-Still 24K ->Mükemmel bir beat'e sahip olan şarkı


UNIQ
Geçen yazın başında stanlemek için, çok yetenekli ama kıyıda köşede kalmış olan bir erkek grubu arıyordum. Sonra ben KNK bebeklere kapılıp gittim ama o macera süresinde UNIQ'nun da durağında beklediğim oldu. Niye olmadı, niçün Unicorn olamadım inan hatırlamıyorum ama UNIQ harika bir grup arkadaşlar. Fandom konusunda biraz multiyim şu aralar,bir düzene soksam UNIQ'nun fandomına da gireceğim. Starship çocukları çoktan unuttu bile ama mükemmel bir grup be,insan bekliyor işte. Bir de o kadar iyiler ki. Visual açısında hiçbir eksiği olmayan nadir gruplardan,o kadar iddialıyım. İlk sıralara oynarlar. Vokal ve rap alanında da iyiler. Gördüğüm kadarıyla dansları da iyi. E siz daha ne istiyorsunuz bu çocukları popüler etmek için?
UNIQ da şirket kurbanı aslında. EOEO döneminde popüler olmayı teğet geçtiler,çünkü Starship salak.
Hele bir Wenhan'ları var ki... Sormayın gitsin. Yakışıklı be. Şşşt,gri kazaklı! Naber ;)
Yine konu dağıldı. Diyordum ki, UNIQ çok güzel bir grup be. Yıldızlarının sönmesine izin vermeyelim.
-UNIQ-EOEO -> En ünlü şarkıları olmakta
-UNIQ-Best Friend -> Şarkının güzelliği bir yana,klipte birbirleriyle ilişkileri ve fanları temsil eden o Unicorn'a davranışları nasıl minnoştu öyle :3 Siz bu sektörde yitip gitmeyin istiyorum...
-UNIQ-Falling In Love -> Bu şarkı bir harika. Vokallerinize hastayım.



ROYAL PIRATES (RP)
Ah,RP. Kore'de band gruplara olan bakış açısını biliyorsunuz. Öyle bir sektör ki,JYP'den de çıksan,harcıyorlar (bknz. DAY6) Bu sektörde tutunmayı başarabilen band gruplar CNBLUE ve FTISLAND ama her band öyle güzel şarkılar yapıyor ki,ağlamak istiyorum. RP de bunlardan biri. Herr şarkıları sanat eseri ama kim biliyor? Cevap: Kimse. Vay ben nerelere gidem ya?
Vokalistlerinin sesi o kadar güzel ki. Resmen huzur yahu,huzur :3
Benim en sevdiğim gruplardan biridir. Band sevenler yine genellikle DAY6'i de destekliyor da,henüz Royal Pirates destekleyen görmedim,görürsem sevinirim ahahaha.
Lütfen Royal Pirates'i sevin,koruyun,lütfen :3
-Royal Pirates-Drawing The Lines -> Bir şaheser değil mi?
-Royal Pirates-Run Away -> İlk dinlediğim RP şarkısı. Üstünden iki yıl geçti. Hala mükemmel olduğunu düşünüyorum. Bu kadar çekici altyapılara çok nadir rastlıyoruz. Ve altyapıdaki tınıların zenginliği bana One Ok Rock'ı anımsattı. Bir gün band alanında Royal Pirates'i de OOR kadar başarılı görmek dileğiyle :3
-Royal Pirates-Love Toxic: Eğlenceli beat+mucizevi vokal=Kulaklarıma ilaç :3


MADTOWN
Geçtiğimiz şirketler yazılarımın birinde Madtown'un dağılmak yerine başka bir şirkete geçtiğini öğrenip pek bir sevinmiştim ya, işte nen çok yanlış yapmışım. Beteri beteri varmış,bu şirket de en az J.Tune kadar pislik çıktı Rıza Baba. Şoklardayız. Geçen baya uzun bir makale okudum da, aklımda kalmıyor, bu konuda berbatım. Ama bildiğim bir şey varsa Madtown'ın huzura erememesidir. Çok yetenekli bir grup,debut klipleri çoğu gruptan iyiydi ama olmadı. Yıldızları parlamadı.
-MADTOWN-Yolo: Çok çekici ve eğlenceli bir ritme sahip,başarılı debut şarkıları.
-MADTOWN-OMGT: Yine sevdiğim,eğlenceli ve çekici şarkılarından biri. Hiphop alt tınıları olan eğlenceli bir funky dans şarkısı. Sektörde harcanan bir şarkı.
-MADTOWN-Emptiness: Ah işte şaheser! Bu şarkı gerçekten muhteşem. Gerçekten aşığım bu melodiye,sözlere! Mutlaka dinlemeniz gereken bir şarkı. Sırf böyle güzel şarkılar dinlemeye devam edebilmemiz için MADTOWN'ın bu sektörde dimdik ayakta durması gerekiyor. Böyle bir şarkı daha verin bana. Pes etmeyin lütfen!



CROSS GENE
Aah ah! Bu konuda çok dertliyim (yarım sayfa yazı yazdı). Cross Gene uzun süre fan kafasında dolandığım bir grup oldu. Sonra ne oldu hatırlamıyorum (Fanlık hayatımın özeti: Sonra ne oldu hatırlamıyorum) ben bir koptum bir şeyler oldu. Ama Cross Gene'i ve Takuya'yı her zaman destekledim. Sonra noldu?? Şirket salak çıktı (şaşıranlar???).
 Cross Gene'i bir aralar fan gibi takip ettiğim için bireysel olarak da bilgiye sahip. Üyelerin hepsi çok yetenekli,çok değerli. Sen böyle insanların bul buluştur, bir gruba koy, onlar popüler olamasın! Yok böyle rezalet allasen.
Bu çocukların popüler olamamasının tek sebebi SALAK şirketleridir,böyle bilinsin!
Her şey bir yana,umarım bir an önce popüler olurlar,ciğerim yanıyor CG süründükçe :(
Burada size de iş düşüyor anacım. Fan olmasanız bile desteklemeniz yeter. İki stream kasın ayol!
-Cross Gene-La Di Da Di: O zamanlar çokça var olan, iki çiğköfte alana bedava verilen bir beati olan debut(snrm yani) şarkısı. Hala dinlemeyi seviyorum,hayır güzel bence size ne????
-Cross Gene-Ying Yang: Öyle güzel bir beati var ki,sadece ona bile aşık olabilirim. Şarkının müptelası oldum,ama kimse şarkıyı bilmiyor ya yemin ederim içim acıyor. Bu sanat eserine tek başına sahip olmak bile beni mutlu edemiyor CG'in halini gördükçe. Aşığım ulan!
-Cross Gene-Play With Me: En sevdiğim şarkılarından. Eğlenceli bir melodisi var. Ve Takuya klipte çok yakışıklı,evet :3
(Ben Cross Gene'in slow müzikte çığır açtığını da görmek istiyorum diyenler için de tık)



HISTORY
Şimdi bir şey diyeceğim ama kızmayın. Ben bir ara History'ye de fan olmak istemiştim. Amaaan ne dönekmişim ben de,her salatalığım var diyene elimde tuzlukla koşmuşum zamanında. Ama zaten sadece istekti benimki. Somut olmadı hiç. Baktım underrated gruplardan ciğerim yanmış zaten, Pırıltı dedim,hiç bulaşma. Ama o fan olmak isteme kısmında göz attığım kadarıyla iyi çocuklardı,eğlencelilerdi. Ama sanırım dağılmadan önceki son dönemeçteler :(
 Bakın şimdi size bir isim vereceğim,siz niye popüler olamadıklarını anlayacaksınız: LOEN :D.D.d
Acı ama gerçek. Loen Ent.'ı bilen bilir,şirketteki tek sanatçısının IU olduğunu sanar,gözü sadece IU'yu görür,promosyon eksikliği yönünde Cube Ent ile kapışır, History'yi nereye koyduğunu bile unutmuş olabilir.
Neyse şirketlere sövdüm zaten geçen (rahatlayamamışım hala,ne kindar ne pis bir şeymişim ben de yaa).
-History-Might Just Die: Göbüş falan açıyorlar O.o Şaka bir yana, şarkı çok güzel gerçekten,eski k-pop neymiş hatırlıyoruz böyle güzel şarkılar çıkınca.

ŞU AN BAKTIM,DAĞILMIŞLAR,LANET OLSUN BU HAYAT! DEPRESYONA GİRECEĞİM BİR SANİYE!

HOF TÜM YAZMA İSTEĞİM KAÇTI YA.

-History-Queen: Dağılmadan önce son şarkıları buymuş sanırım. Son derece hareketli bir şarkı. Büyük ihtimalle daha devam edeceklerini düşünmüşlerdi.




N.FLYING
Benim minik bebeklerim :3 Yarım bir N.Fia sayıldığımı herkes biliyor(yeter ulenn diye bağırmak yasak,lütfen).
N.Flying Han Başgan'ın bir türlü popüler edemediği bir grup. Çünkü canı istemedi. Canı istediğini nasıl popüler ediyor biliyoruz. Kore'de en nefret edilenler sırasında ilk üçe oynuyor ama AOA'i popi etti naber?
Her neyse. N.Flying popüler olsun istedim ısrarla. Çünkü bir gruptan CNBLUE dinlediğimde aldığım o hissiyatı almayalı o kadar çok olmuş ki N.Flying eski bir dost gibiydi. İlk albümü bir harikadır. Bakmalısınız.
Umarım yeni üye ve yeni albümlerinden sonra popülerliği yakalarlar. Han Başgan'ın alelacele Honeyst'i çıkarmasına hala çok kızgınım. Afedersiniz ama bok mu vardı yani. Kaçıyor mu bu ne acele?
Seunghyub hem rap hem vokal konusunda çok yeteneklidir. Kwangjin ise CNBLUE'nun eski bassçısı oluyor. Hwiseung yeni üye ve vokalimiz oluyor. Hun yakışıklısı gitarist,Rainbow Jaekyung'un kardeşi Jaehyun'umuz da bateristimiz oluyor. Hepsi çok yetenekli müthiş çocuklar. Lütfen bir şans verin!
-N.Flying-The Real: Bu şarkı en yenisi. Tam yaz şarkısı,bol hareketli eğlenceli. Jang Moon Bok da deniz kızı olarak oynuyor ahahaha. Şarkının çok sürükleyici bir melodisi var. Benim en sevdiğim N.Flying şarkılarından bir oldu.
-N.Flying-Awesome: Eskiler asla eskimez! DEbut şarkımız harikalar harikası Awesome. Tam bir band havası olan şarkı özlediğimiz vibe'ı bize veriyor. Açıkçası CNBLUE'nun son zamanlar soft bir tarza yönelmesi bana 'band' havasını çok özletmişti. N.Flying hala o band havasını korumuştu albümde ve şarkıda
-N.Flying-All In: Bu ilk albümden bir b-side track. Tam bir band havası alacağınız asıl şarkı bu aslında. Ve benim hala favori N.Flying şarkılarımdandır. Bence All In N.Flying'in en özgün,en kendileri olan şarkıları.
Yavaş tempolu olarak Lonely şarkısını da dinleyebilirsiniz. O da güzel bir şarkıdır.



MYNAME
Ciğerimin yandığı bir başka çıcıklar. MYNAME'de yine Gunwoo'ya duyduğum yüksek ilgi nedensiyle baya yakından takip ettiğim bir gruptu. Hayır biliyorum potansiyel yüksek ama olmuyor işte,promosyon yok. Ama yine de dağılmazlar diye düşünüyorum çünkü şirket baktı Kore'den iş çıkmadı,dedi yallah Japonya'ya,saldı çocukları. Anam bunlar bir tutsun,Caponlar bunları bir sevsin! Şimdi çocukları Japonlardan alamıyoz. Şaka bir yana,Japonya'dan iyi para kazandıklarını düşündüğüm için dağılmazlar diye düşünüyorum. Temel sebep bu değil mi zaten? Her şirket hayır kurumu değiliz mantığı adı altında para getirmeyen grubu dağıtıyor. MYNAME de giderleri karşılayacak parayı Japonya'dan kazandığı için sanmıyorum sorun olacağını. Zaten tutulduktan sonra Kore Japonya önemli mi ya? İsterse Tayland olsun. Ama işte Japon fanlar biraz cimridir,konser videosunu falan bir ay sonra atarlar internete,sen çatlarsın.
Neyse gevezelik etmeden MYNAME'in harika bir rapper JunQ'ya ,sempatikgiller başkanı Insoo'ya,koca göz minnoş Gunwoo'ya, ponçikler prensesi Seyong'a ve bebek maknae Chaejin'e sahip olduğunu da söyleyelim.
-MYNAME-Baby I'm Sorry: Hala K-Pop'ın en güzel kliplerinden biri olduğunu düşündüğüm,mini drama tadında Baby I'm Sorry. Her izleyişimde de ağlarım bir de. Şarkı bir yana klip bir yana gerçekten. Şarkının zaten Myname'in en güzel şarkılarından biri olması yanında klip de drama tadında,çok kaliteli,çok duygusal bir klip. Gerçekten harika. İzleyince anlayacaksınız. Şarkıyı kesintisiz dinlemek için audio versiyon için de tık tık
-MYNAME-Day By Day (ft. D.O): Bu dünyada şu şarkı kadar güzel olan çok az şey var,ciddiyim. Sanat eseri değil mi arkadaşlar? 1-) Mona Lisa 2-) Bu şarkı. K-Pop dediğimiz şey bu aslında ama malesef gittikçe 0-6 yaşa hitap eden bir sektör olmakta kararlı gibi. Bugün de bozulan K-Pop'a yakalım ama önce bu şaheseri 496992972 kere dinleyin.
-MYNAME-Too Very So MUCH: Sıradaki şarkı MYNAME hep böyle melankoli mi diyenler için. Son derece eğlenceli bir klip ve şarkı gördüğünüz gibi. Yayınlandığı dönemde en çok dinlediğim şarkılardan biriydi ama Cross Gene-Play With Me ile karıştırdığım için şarkıyı bulmakta epey zorlanmıştım :( Eee MYNAME-Play With Me araması yapınca youtube da yardımcı olamıyor maalesef.
Gayet güzel hareketli bir şarkı. Dinleyin dinlettirin.




Sizin de çok yetenekli olduğunu düşündüğünüz tanınmamış gruplar varsa bunları yorumlarda konuşabiliriz :3  Lovexx


23 Temmuz 2017 Pazar

Kpop'tan Gelişmeler #1

Fandom war is coming! Herkesin aynı anda dönmeye yemin ettiği Temmuz ayında ortalık daha çok karışacak. Bunlar daha iyi günlerimiz yani ahahaha.
Biz de oturup kimler harika şarkılarla döndü,neler yaptı,hangi fandom grubunu yukarı taşımak için uğraştı onu izleyeceğiz. (VIXX ve BTS comeback yapmadığı sürece benim tuzum kuru ahahaha)

HOTSHOT-JELLY

Bir üyesini Produce 101'a veren Hotshot grubu geri dönüş yaptı. Bir erkek grubu EDM'le dönmeyeli kaç yıl oluyor? 3 yıl? 5?
EDM'in modası çok çabuk geçti. Oysaki ben sevmiştim. Neyse ki SM'ciğim de benim gibi düşünüyor gibi görünüyor.
Neyse. Ravi'ciğim şarkıyı paylaşınca ben de merak ettim açıkçası. Gerçekten güzel bir şarkı olmuş. EDM olması da +1 puan. Hotshot da sektörde uzun süredir popüler olmak için uğraşan gruplardan. Umarım şu çocuklar da popüler olur da,popüler olmak için Mnet şovlarına çıkmak zorunda kalmazlar. Çaylak gibi muamele görüyorlar,üzülüyoruz.




NUEST-HELLO (2017 ver.)

Nu'est bebekler de Lobıdılara teşekkür etmek için Hello'nun 2017 versiyonunu yayınladılar. Maalesef Minhyun yok. Altyapıyı değiştirmişler,bazı yerleri daha sade bazı yerlerde daha zengin piyano tınıları var. Bu versiyonu da güzel ama keşke Minhyun da olabilseydi. Nu'est, bundan sonra hiç durmaksızın yükselelim!


JESSI-GUCCI
Açıklamalarıyla,güzel vücuduyla hiç gündemden düşmeyen Mama Monster Jessi de geri dönüş kervanına katılanlar arasında. Şarkıyı sevdim,gerçekten Jessi'nin rap tarzını ve husky sesini seviyorum. Tam yaz şarkısı yapmış ayrıca şarkı çok evrensel bir tarza sahip. Bu sefer deniz aşırı ülkelere de uzanacak gibi bizim güzellik. Bu kış bir de Lucky J ile birlikte No Love gibi bir şarkıyla dönersen aramızı kimse bozamaz Jessi Unni,biliyorsun değil mi? (Aegyo yapar)



WJSN-Kiss Me
WJSN bebekler de Kiss Me adlı bir marka için,aynı adlı bir şarkı yayınladı.(Yani benim bildiğim bu).
Şarkıyı kendi geri dönüş şarkıları olan Happy'den daha çok sevmem beni kötü biri yapar mı?
Klibin aydınlık renklerini çok sevdim,içimi açtı izledikçe izleyesim geldi. Kızlar inanılmaz güzeldi. Oh my Baby Dayoung :3
EXY'nin rapi hakkında bir şey yapması gerekiyor. Rap yaparken ses tonu fazla yavan. Ama oradaki Lalalalala kısmını sevdim. Şarkı genel olarak güzeldi.



STELLAR-TREE OF THE SEPHIROTH
Stellar da yeni bir üyeyle geri döndü. Malesef albümleri hala yayınlanmadı. Şirket...
Şarkı çok güzel bir etnik ezgiyle başlıyor. Aslında gerçekten çok güzel olmuş.Gizemli konsept kızlara uymuş,seksi konseptin ölçüsünü kaçırmamışlar. Ama hala bir değişim yok malesef. Belki yılın en güzel şarkısını çıkardılar ama yok yani,olmadı.



CLC hanımlar da altıncı mini albümleri olan FREE'SM için teaser yayınladılar. Açıkçası Hobgoblin'den sonra böyle bir şey beklemediğim için şaşkınım ama ben herkesin aksine Hobgoblin'i hiççç sevmediğim için mutlu ve umutluyum da. Bakalım. Cube konsept için yeni,gizemli ve rüya karışımı bir konsept dedi. Açıkçası kızlar asıl patlamayı bununla yapacaklar diye düşünüyorum. Harika bir şey gelecek gibi duruyor çünkü.



JOOHEON & I.M-BeMyFriend
Monsta rapperlar geri döndü. Bir mixtape ile dönen çocukların parçası gerçekten harika. (Jung Hoseok duyuyorsun değil mi? Sıradaki mixtape söz verip tutmayan Jung Hoseok'a geliyor.)
Neyse. No Mercy zamanları ''Ben onunla arkadaş olmam aga'' diye ahkam kesen Jooheon'a da kahkaha atıyorum. Böyle olursun işte şekerlenmiş bal djsjdsj
Parça tam yaz parçası,bir şans verin seversiniz.


K.A.R.D-Hola Hola
İşte bebeklerim :3 Dört gözle beklediğim biricik K.A.R.D'ım resmi çıkışını yaptı nihayet. Şarkı baştan özellikle Don't Recall'un ve Rumor'un altında gibi dursa da dinledikçe insanı çeken bir melodiye sahip. Ama K.A.R.D şarkıları genellikle böyle. Ben Oh NaNa'dan sonra Don't Recall'u,Dont Recall'dan sonra Rumor'u beğenmemiş,sonra müptela olmuştum. Hola Hola da gittikçe daha çok sevdiğim bir şey oldu. Ulan DSP,26 yıllık hayatında ilk defa harika bir şey yaptın,alkış yani,K.A.R.D mükemmel bir hamleydi.



Jung Yong Hwa-That Girl
Sesine kurban olduğum Yonghwa'm solo çıkarmış. İlk solo deneyiminden çok daha iyi,tecrübe işte. Gerçekten uğraşmış,dans falan ediyor ahahaha. Boice'ler iyi bilir Yonghwa dans EDEMİYOR arkadaşlar djsjdjs Nasıl yaptı,etti biz de bilmiyoruz,şaşkınız (Hoş çok da ediyor sayılmaz,PoP!'tan Alex Fletcher gibi freestyle takılıyor.) Kendisinin solosunu çok beğendiğimi,ama bir CNBLUE geri dönüşüyle gelirse aşk yaşayacağımı biri iletebilir mi? *Anti solo lobisini dinlediniz,tşkrl*


AKMU-DINOSAUR
Benim bebeklerim de buradaymıııış. YG'nin kusursuz kardeşleri yine harika bir şarkıyla dönmüş,teşekkürler AKMU. Onlarda Re Bye 0.2 istemiştim ama bu da bir harika. AKMU her seferinde daha farklı dönmeyi nasıl başarıyor bilmiyorum. Sohyun,şeker şey,tüm klip boyunca yanaklarını sıkmak istedim :3 Şarkının çok tazeleyici bir havası var. Dinleyin derim.
(YG'ye not: Bebeğim,böyle geri dönüş falan yaptırıyorsun sanatçılarına,iyisin değil mi?)



Şimdilik bu kadar yeter bakalım. Yine heves ettim başladım bir seriye ama. Çok ters bir zamanda yazdım bir de. Tatile gideceğim ve döndüğümde bunların üstünden baya bir zaman geçmiş olacak. O yüzden şimdilik son gelişmelerimiz böyle beklesin. Serinin bir diğer yazısında,görüşmek üzere :3

10 Temmuz 2017 Pazartesi

Albüm İncelemesi: Red Velvet - "The Red Summer"

Sıcak,çok sıcak,daha da sıcaak olacak, bu gecee.

Uyuyamıyorum a dostlar. Klimanın içine yatacağım bu gün. Ama önce Kırmızı Kadifelerimizin en az onlar kadar kırmızı olan yaz albümleri hakkında konuşacağız. Ar yu ledeğ?

Efenim SM teaser resimlerini ''bas bas paraları Leylaaa'ya'' tadında üçer beşer akıtırken ben yine resimleri beğenmedim (çok mu oluyorum artık?). Ama gerçekten SM çok daha iyi çekimler yapabilir. Özellikle Irene'in bireysel fotoğrafları beni yaktı geçti. Yahu hangi teknoloji Irene'i benim anneanneme benzetti,bilmek istiyorum.
Wendy,Seulgi ve Yeri'nin bireyselleri yine iyiydi bak,onları beğendim.
Ama ilginç olan fanlar fotoğrafları beğendi. Gariplerim ''bu gözler neler gördü,bu koyar mı be!'' deyip hallerine şükrediyorlar sanırım ddshdjs


1-) Red Flavor *title*

Şarkı bağımlılık yapacak bir yaz şarkısı. Kızlar bunu ilk SMTOWN konserinden sergiledi. Rookie'den sonra nasıl ilaç gibi geldi anlatamam. Madem böyle şeyler yapabiliyordun,kızlara neden Rookie gibi bir şarkı verip bize de onlara da yazık ettin. Gerçekten müzikal bir acıydı Rookie. Savunanlar Rookie'nin liste başarısını övüyorlar ama, bir şarkının listelerde üst sıraya oynaması kaliteli olduğunu göstermez, hele de orası fanlık lobisinin müzik sektörünün %95'ini etkilediği Kore'yse. Yani demem o ki, Red Velvet sadece mırıldansa bile o şarkıyı üst sıraya taşıyacak,hatta birincilik aldıracak bir fan kitlesi oldukça, şarkının sıralamasını kalite ölçütü olarak kullanamayız, gerçek bu.
Kızların vokalleri gerçekten parlamış şarkıda. Irene'in bu kadar güçlü bir sesi olduğunu bilmiyordum mesela. Şarkının bağımlılık yapan bir soundu var,tam yaz şarkısı tınıları var içinde. Bize böyle bir yaz şarkısı verdikleri için onların ponçik yanaklarını öpüyorum. Sabahtan beri mırıldanıyorum. Bir de duyumlarıma göre rap kısmını minnak Yeri yazmış. Doğan büyüyor arkadaşlar ahahaha.
Seulgi,Wendy ve Joy'un vokallerine teşekkür edebilir miyim. İlaç gibisiniz vallahi yaz sıcağında,ilaç!
Klip hakkında diyecek bir şeyim yok.Sevdim mi sevmedim mi tam anlamadım çünkü şu an.


2-) You Better Now


You Better Now'u müzik şovlarında da sergileyecekler. Şarkının melodisi çok yavaş başlıyor,sonra nakarat köprüsünde tınılar zenginleşiyor ve tam nakaratta güzel bir patlamayla nakarat giriyor.

Çok zengin bir altyapıya sahip bir şarkı ve kızların vokalleri de baya iyi şarkıda.

Şarkı bana bir şeyleri andırıyor diyordum ki f(x)'in Cash Me Out şarkısı olduğunu fark ettim. Nakarattan önceki kısımda bir şeyler benziyor bence. Zaten SM'de işler böyle herkesin şarkısında,biraz diğerinden tını var.

SM'e bu albüm için teşekkür etmem lazım sanırım. Harika bir albüm olmuş.

Yaz gecesi yıldızları izleyerek dinlenicek şarkı You Better Now. Teşekkürler ReVel :3

Sevdim bunu.




3-) Zoo

Zoo'nun başındaki ıslık sesiyle evlenmem mümkün olur mu acaba? Çok güzel bir altyapısı var bu şarkının da. Güçlü bir girişi var. Çok bağımlılık yapan bir ritme sahip, tam bir Red Velvet şarkısı.
Nakaratı tam anlamıyla mükemmel. Sizi seviyorum ReVel,seni seviyorum ıslık :3
Çok eğlenceli de bir şarkı. Dinlerken eğleniyorum. Nakarattaki ritim çok güzel. Keşke bunun da canlı performansını görsek bir yerde.
Kızların vokallerine bir kere daha övgülerimi bahşediyorum. Şarkıyı çok güzel taşımışlar.
Netizenlerin sürekli salladığı Irene ve Yeri bile vokal olsun rap olsun mükemmel gelişme sağlamışlar.
Yeri'nin rap partından sonra gelen ''Ooh la la la la'' kısmının da hastası oldum sanırım.
Aşk'ın bir hayvanat bahçesinde benzediğini söylemeleri ise sektörde son derece yeni bir atılım,sevdim ahahaha.
Seulgi'nin Tarzan bağırışına da bayıldım :3
Albümün en sevdiğim parçalarından biri de Zoo.




4-) Mojito


Severiz! Mojito çok karışık bir altyapıyla ve buğulu seslerle başlıyor. Yine bir sis perdesi altından gelen seslerle devam ederken hareketli bir nakaratla birleşiyor.

Eğlenceli bir şarkı ama onun dışında herhangi bir olayı olmadığını düşünmekle beraber,şarkıda neden helikopter sesi olduğunu merak ediyorum. Olur olmaz giriyor. Bir de tınılar çok değişken,geriliyorum,noluyor ya??

Kırmızı kızlar sevdikleri beye ''Sen benim mojitomsun.'' diyorlar. Ben de aynı etki olmuyor işte! ''Sen benim Capri-sun'ımsın.'' ne?

Hoş,hafifçe karışık bir şarkı,deniz kıyısında, akşam üstü uzanırken iyi gider diye düşünüyorum,kampta bunu deneyeceğim.






5-) Hear The See


Hear The Sea piyanoyla başlıyor. Automatic gibi bir alt tınısı var. Çoğu albümdeki son şarkı gibi yavaş tempolu bir şarkı.

Şarkı o kadar Red Velvet tarzı ki,başka bir grup söylese bile Red Velvet şarkısı olduğu anlaşılır.

Şarkıyla çok bir duygusal bağ kuramadım açıkçası,beni çok sarmadı ama güzel bir ritmi var. Dinlendirici gibi görünüyor.

Ama Red Velvet bu tarz daha güzel şarkılar yaptı. Şarkıyı özlenilen sevdiceğe yazmışlar.

Kızların vokallerinin -özellikle Joy bu tip şarkılarda çok parlıyor- pambık gibi geldiği bir şarkı. Belki yaz günleri için değil ama geceleri için ideal olabilir.
Bir albüm sonu şarkısı olarak güzel bir şarkı. Ama daha güzelleri var bu albümde.








Rookie'den sonra iyi geldi gerçekten bu albüm. Ama son tam albümleri 2015 çıkışlı The Red albümleri. Şu vokallerini bol bol dinleyebilmek için onlardan bir tam albüm istiyorum. The Velvet albümü gibi ballad ağırlıklı da olabilir ya da çoğunlukla geri dönüş yaptıkları yaz albümleri gibi de olabilir,kaliteli albümlerle geldikleri sürece her şekilde dinlenirler. Umarım en kısa zamanda bomba gibi bir tam albümle görürüz ReVel'i.

Albüm hakkında son olarak ReVel'in en güzel albümlerinden biri olduğunu söyleyebilirim. Bir ay döndürür dinlerim ben bunu. Teşekkürler Red Velvet,teşekkürler güzel yaz şarkıları,teşekkürler SM.


5 Temmuz 2017 Çarşamba

L.DK / Film İncelemesi

Günler uzun,havalar sıcak,çoğunuzun da yapacak işi yok (12. sınıfa geçenleri saymıyorum onlar YGS kurslarına başladılar nihahahah, temel kavramlar çözün siz) Ben de dedim film izlesin kuzucuklar.
Hani böyle bazı filmler olur. Pançak pançak, aşırı romantik,peri masalı tadında. Baştan sona hiç saç baş yoldurmaz,mutlu mutlu izlersiniz ya. Hah L.DK tam o filmlerden biri.
Aradığınız derin anlamlar içeren bir şey ise kesinlikle beklentilerinizi karşılamaz. Ama eğer ''hıahıa'' sesleri eşliğinde böyle romantik şeyler izlemek,zaman geçirmek istiyorsanız, iki saatliğine odaya kapanabilirsiniz. Ben severim böyle şeyleri, klişeleri. O yüzden filmi aşırılı sevdim. Çok hoşuma gitti :3

Başrollerini Yamazaki Kento ve Gouriki Ayame paylaşıyor. Şimdi bilenlerin gözlerinden kalp çıktı Yamazaki Kento deyince ama Japon film,dizi ve her türlü J-Sektöre (Japon Eğlence Sektörü ile tek ilgim çokça One Ok Rock,Tori Matsuzaka ve azıcık Miyavi belki biraz da Gackt ama baya biraz) yabancı olduğum için filmde çocuğu görünce ''hımm yakışıklıymış'' dedim. Bu sadece. Çünkü daha önce ismini duysam da -o kadar da değil yani höh- daha önce hiç görmemiştim kendisini. Yani aslında görmüşüm de... Neyse geleceğim oralara. 

Başroller güzel. Oğlan yakışıklı, kız güzel ayıla bayıla izledim.
Filmi izlemek için kapı gibi bir neden sunayım. Ay ben filmi izlerken ne göreyim?Kimler buradaymııış. Switch Girl'ün yakışıklı Arata'sı Kiriyama Renn oynuyor filmde. Süper iyi kalpli ikinci erkek karakterimiz olmakta kendisi. Switch Girl'ün başlarında odunluğun kitabını yazan tripli çocuğumuzu- bunlar da hep geçmişten dolayı tripli ,üf be yeter- burada böyle ''Aşkın maaapushaneee'' görünce bi hönkledim yalan yok.


Aynı isimli mangadan çevrilen film esas kızımız Aoi'nin en yakın arkadaşı Moe'nin esas oğlumuza herrrkesin önünde aşk ilanı etmesi ve utandırıcı bir biçimde reddedilmesi ile başlıyor -heheeey bu klişe ne ki daha neler gördük neler-

Neyse daha sonra Aoi havalı biçimde ayağını falan koyuyor duvara ''Hayırdır gardaş sen benim arkadaşımın duygularını nasıl incitirsin?!'' falan derken sinirlenmesi ile Aoi tekmeyi bastığı gibi çocuk merdivenlerden paldır küldür.

Sonra çocuğun ayağım acıyor diye naz yapması ile Aoi bunu eve kadar sırtında taşıyor bir de ne görsüüün? - anlatıma bak djsdhshd- çocuk onunla aynı pansiyonda kalıyor. Pansiyon dediğim de böyle 1+1 odalar var kira. Çocuk kızın yan odasında kalıyor kalmasına ama çocuk etrafı toplatıyor kıza. 

Kız bir takım sakarlıklar sonucu yangın alarmını çalıştırıp otomatik sistemle ortalığı göle çevirince oğlan bunun afedersiniz ama kıç kadar odasına taşınıyor. Diğer bir klişe de bu. Zaten filmden klişe akkkkıyor. Esas oğlanın geçmişten gelen aşkısı,esas kıza yazan abisi,esas kıza yazan bir adet yakışıklı ve ekstra iyi kalpli ideal ikinci erkek,en yakın arkadaşınla aynı kişiye aşık olma durumu,esas oğlanın eski aşkısının esas kıza ayar vermesi falan ohooo. Ve bakın koskoca dört ada üzerine kurulmuş ülke Japonya'da hepsinin birbirini tanıması. Şaka gibi djsjdsjd
Sonra da olaylar olaylar işte tahmin edeceğiniz gibi.




Spoiler boy boy geliyor heheey.
Ben uyardım.

Şu oğlanın eski aşkı Satsuki miydi ismi çok sinir etti beni hof. Kız filmdeki otuzuncu dakikadan itibaren karşımıza çıktı ve tüm amacı bizi delirtmekti,böyle karakter mi olur yönetmen amca? Ama Shuusei'nin (esas oğlumuz) Satsuki'ye karşı olan son derece gereksiz vicdan azabı beni öldürdü.
Kız sadece BAYILDI. Bayıldı ya ölmedi,kendini pıçahlamadı. Ne bu ''Benim yüzümdennn'' tavırları??? Bir tripler falan. Sinirlendirdin beni Yamazaki Kento! Neyse salak abisi konuştu bununla da, doğruyu buldu salak çocuk.

Shuusei'nin balll gibi aşık hatta maşuk olup kızı reddetmesi beni üzdü. Her filmde bir adet var bu sahneden ama bıkmadan usanmadan üzülüyom işte kalbimiz var napalım. Sonra noldu beyefendi??? Eşek efendi gibi eğildin kızın önünde. Bağırıyordun ''Seni görmek istemiyorum!'' diye??

Kızın odası mı evi mi o kıç kadar yer o kadar güzeldi ki. Nasıl isimlendirsem bilemediğim bir yerdi ama öyle bir yerde kalmak isterdim. Benimkinde bir adet Yamazaki Kento olmayacak ama olsun,buna da şükür.

Aoi niye saçını kestirdi ya? Tamam yüzü çok tatlıydı o da yakıştı ama bence uzun saçla çok güzeldi. Hem de o tarz bir uzun saçla. Düşünün artık. Kendisini best kuaförüme götürüp kesimini düzeltesim gelmişti ki kendisi kökünden halletti sorunu. O kadar kısa olmasa eyiydi ama.

Kiriyama Renn çok dozunda bir karakterdi sevdim. Öyle gerekli gereksiz salça olmadı. Gül cemalini az gördük ama olsun.

Bu Japonların genişlik mi desem iyi arkadaşlık mı desem bu tavırları beni öldürüyor. Kızlar bizim burada arkadaşının sevdiceğine,helaline bakmanın sonunu biliyorsunuz değil mi? Bizim kitapta yazmaz aga! Yok öyle şey. Ama iyiler iyisi Moe çocuğu kız arkadaşına bahşetmekle kalmadı bir de taktik verdi, Hey Allahım sen aklımı koru. Şirin bir karakterdi.

Ya sizden rica ediyorum. Filmdeki kolyeye benzer bir kolye görürseniz bana fişekleyin. Hastasıyım.

Gök gürültüsü sahnesinde içim eridi. Söylemeden geçemeyeceğim. Çok romantikliydi gerçekten. Buraya fotik koymayayım da izleyin. (İzlerken çekmeyi unuttum,şimdi de üşeniyorum demiyor da.)
Ama cidden çok tatlıydı,izleyin yaa.

O Shuusei'nin abisi de çok gerzek bir karakterdi. Tüm film boyunca bize kattığı tek şey Shuusei'ye gidip ''Oğlum sen Satsuki'nin kopppeee olmuşsun!'' demesi. Çocuğun gözünü açtı. Film hakkında en trajikomik şey olarak da filmdeki ilk öpüşme sahnesi bunun ve Aoi'nin arasında geçti. Resmen dram. Var mı lan kitabında kardeşinin helaline bakmak? -varmış-

Sonu son derece tatlış bitti. Öyle festivaller,öpüşmeler, bir film sonu klasiği olan ikinci erkek karakteri reddetmeler falan.

Canımız kolyemiz de bu.

Bu arada film bittikten sonra,anın mesut havasıyla film oyuncularına baktım ve sürekli ismini duyduğum Yamazaki Kento'nun burada oynadığını duyunca şoklandım. Sonra usulca araştırmaya koyuldum ve Kyou Koi Wo Hajimemasu'da oynadığını gördüm. Ulan filmdeki iki erkek karakterden biri bebeğimiz Tori Matsuzaka'ydı. Geriye Kyouta'nın yakın arkadaşı Nishiki kalıyordu. Ee kimi oynamıştı bu çocuk,ağaç falan mı?
Nishiki'ymiş!!! Bir 20 dakika falan inanmak istemedim. Nishiki o kadar saçma,gereksiz,salça bir karakterdi ki bağdaştıramadım... Neyse.

Sonuç olarak filmin oyuncu kadrosu baya iyiydi. Herkes güzel,yakışıklı,oyuncular iyi. Çekimler falan iyiydi,açıdır odur budur, Aydınlıktı içim açıldı.

İki saatliğine mutlu olup pembe baloncuklar çıkarmak isteyen herkesin izlemesi gereken bir filmdi. İki saatiniz boşa harcanmış olmaz yani. Ben filmi çoook sevdim :3

Size de iyi seyirler. İzleyin. Yorumlara fikrinizi bırakın. Öpücük :3



27 Haziran 2017 Salı

Büyük Şirketler ve Diğerleri

''Bu kız da bugünlerde şirketlere taktı.'' Evet efendim taktım. Canım sıkılıyor çünkü. Bir de Produce 101 başta olmak üzere saçma sapan yerlerde popülerlik arayan, şirketlerinin zerre hayrı olmayan yetenek fışkıran çocukları görüyorum ya, böyle hepsini levheyle teker tekeeer... Neyse,iyiyim.


Aslında bu öyle düzenli bir yazı da değil. Aklıma gelen oradan buradan şeyleri toplayıp -olduğu kadar- yazacağım. K-Pop'ın kilit unsuru hakkında konuşacağız bugün. Ayrı ayrı şirket özelliklerini ele almayacağız yani. Burada size SM'in bulutlu pratik salonunun metrekaresinden, YG'nin über yetenekli stajyerlerini ısrarla tuttuğu zindanının duvar boyasından bahsetmeyeceğim (şşşşt gönderme büyük).

Herkes büyük şirket olamıyor biliyorsunuz ki. Bu bünyesindeki sanatçı sayısıyla alakalı değil. Bakın Starship'e Boyfriend,Monsta X,WJSN,UNIQ ve hala dördü de şirkette mi bilmediğim SISTAR üyeleri. Ama büyük şirket mi? TABİKİ HAYIR.

Bunun gelirle alakası var aslında. Bighit'i üst düzey şirketlerle karşılarsak (gelir olarak) onlara el verdiğince yaklaşır gibi geliyor. Şirket bünyesinde sadece BTS olduğunu farz etsek (ki adamların bir grubu daha var) çoğu şirketi ikiye katlarlar. BTS çünkü,adamlar nefes alsa banka hesapları doluyor.

Büyük şirketler arasında klasik SM-YG-JYP üçlüsünü sayalım,yanlarında da BigHit ve FNC olsun (FNC nasıl yaptı bu salaklıkla bunu bilmiyorum ama bir ara gelir açısından JYP'nin üçlüdeki tahtını salladı,kafamdan atmıyorum yani.)

Gönül isterdi Woollim'i de alalım ama sanırım onların hasılatı çok yaklaşmadı buralara. Hoş bence  INFINITE bu sektöre fazla ama ahahaha

Büyük şirketlerin büyük şirket olmasının bir sebebi var demiştim hatırlarsanız. Gerçekten var.
Bir kere şunu unutmamak lazım. Değişiklikten korkmamak gerekiyor. Çünkü K-Pop hala küçük ama çok hızlı değişen bir sektör ve her şeyi çok hızlı tüketiyor. Ayakta kalmak istiyorsan yeni şeyler koyacaksın ortaya. Misal eskiden debut yaptırmak dünyanın en kolay şeyiydi şirketler için. Bir şarkı,bir klip bitti. Ama artık kimse yetenek olmadan grubun yüzüne bakmıyor (Bazı gruplar istisna tabi). Pristin,LOONA,o,bu hayrına yayınlamıyordu o pratikleri,soloları. İnsanların ilgisini çeksin,yeteneklerini görsün diye. Şimdi herkes yana yakıla LOONA bekliyor naber? (Bu arada Pristin'in bir Pledis grubu olması Pledis'in büyük şirket olduğunuı değil sektörü iyi tanıdığını gösterir.Tanımak da tek başına hiçbir halta yaramaz.)
2008-2009 K-Pop'ında badass konseptle çıkış yaptırdığın bir grup sana hiçbir yarar sağlamaz. Çünkü o zamanlar pafidik pufidik seviyor yani. YG bu açıdan 2NE1 ile büyük bir risk aldı,ha tuttu mu tuttu. Çünkü ben demiyorum ki bu konseptin hiç alıcısı yoktur. Her konseptin alıcısı vardır,ama bazen bazıları daha revaçtadır.
2012'de milletin badass olasının tuttuğu bir yıldı yine. Deli gibi badass gruplar çıktı. Tabi çoğu tutunamadı. Çünkü ironik olarak 2NE1'lık ile itham edildiler. Komikti baya.
Bu senenin K-Pop'ının modası da masum-güçlü konsept. Pristin-Wee Woo,Twice-Ooh Ahh,Mamamoo-You're The Best,Gfriend-Navillera,Red Velvet-Dumb Dumb son zamanların masum-güçlü konseptleri. Bakın mesela bu grupların hepsi yeni jenerasyonun güçlü grupları. Onlara nazaran daha vasat olan gruplar ise kendilerine göre konseptler uygulayanlar. Ama revaçta olan hep en yüksekte. Gfriend Fingertip ile büyük bir konsept değiştirdi. Tepkiler pek iyi değildi. Eminim yeni comeback daha soft bir tarzda olacak. Ama bir değişikliktir yaptıkları,sektörün nabzını tutmaktır. Yani bu madde çok uzasa da şöyle bir düşünün saydığım şirketleri, hele de Bangtan'i (hoş onu diğer maddede ele alacağım) hepsi bir sürü farklı konsepti denemiş,sindirmiş şirketler.

Diğer bir madde de şu, hiçbir şirket ama hiçbir şirket sütten çıkma ak kaşık değildir. Şimdi sor EXO-L'ler ve MeU'lar SM'den nefret eder, Inner Circle'lar YG'den (ki çok haklılar o ayrı), Say A'lerin bir kısmı JYP'den (Wonderful'lar da olabilir çünkü hepsi Wonder Girls'ü bitiren Amerika çıkışından dolayı JYP'ye dolu), tüm fandomlar da FNC'den nefret ediyo dsjdjjs. BigHit'ten nefret edemiyoruz,ne istesek yapıyor tontiş. Bir tek teorilerle kafamızı tüttürünce biraz kızıyoruz ona ama biraz sadece,azıcık yani.
Neyse konuyu dağıttım. Hiçbir şirket her işi doğru yapmıyor elbet. Ama her şeyi tamamıyla batırmıyor da. SM'in şu söylentisini duymuşsunuzdur. f(x) ve Red Velvet'in proje grubu olup yeni kız grubunun asıl grup olduğuyla ilgili olan hani. Ama en azından SM hepsiyle düzgünce ilgileniyor -tamam belki f(x)'le ilgilenmiyo- ama Pledis'in Nu'est'e yaptığı gibi üvey evlat gibi davranmıyor.
Her işin başı fandom. Kızmış ve haksızlığa uğramış hisseden bir fandom dünyanın en tehlikeli şeyidir. MeU'lar ve Nu'est fandomı Lobıdılar tek bir kıvılcıma bakar yani,SM'de f(x) konusunda bir şeyler yapsın acilen.

Diğer madde, ya Allah aşkına bir dönemler hitap ettiğiniz kitle 0-8 yaş grubu gibi davrandınız ses etmedik falan ama artık şu klip teknolojilerini bi değiştirin. Yılların kutuda dans klipçisi SM 4 Walls,Love Me Right,Lucky One,Why gibi klipler kazandırdı bu sektöre. Bu onun için küçük,insanlık için küçük bir adım,lütfen ya. Beş idolü bir stüdyoya tıkıp dans ettirmeyin lütfen bünye artık SPICA-Tonight tadında klipler istiyor. Biraz düşünün şunların üstüne,bok gibi paranız var. Büyük şirketler bu işi çözdü. JYP'nin GOT7-Fly, YG'nin (efsane) Bigbang-Haru Haru, FNC'nin AOA-Good Luck klipleri gayet güzeldi. BigHit hakkında konuşmaya bile gerek duymuyorum (sayfalarca yazı yazdı). BTS'in her klibinden teori,hikaye,tasarı akıyor. Beyin var, emek var, kullanırsınız biraz ya alın.
İsmini bile bilmediğim bir şirket nasıl klip çekmiş alın biraz öğrenin küçük şirketler MYNAME-Baby I'm Sorry


Önüne gelen şirket kurunca,böyle oluyor işte.

Bu madde kesinlikle YG'yi kapsamamaktadır! Kendini unutturma. Gruba debut yaptırıp bir daha sekiz ay yüzünü göstermezsen, boş yere bir sürü düşman edinirsin. ne gerek var. Ha demiyorum ki grup tanınmaz. Öyle bir şey yok çünkü büyük şirketlerin bir kemik kitlesi vardır ''stan'' denilen. SMstan,YGstan falan böyle. Bu da ayrı bir kafa. Tamam gruplarını seversin de, her geleni sevmek nedir? Adam belki deli hiphop seviyor ama Inner Circle oluyor dsjdjsjd Çünkü YG grubu. Fool falan söylüyor ahahaaha komik yani bu stan durumu. Ama var yani. O yüzden şirketin her grubunu sevmeye yeminli elemanlar, grubun floplamasına izin vermezler ama en azılı düşmanlar da yine bunlardan çıkar, başınıza dert alırsınız aman diyim, yaptırın adam gibi comeback. Bir ara YG'ye yumurtalarla saldırmışlardı ssjdhsjdhjsh

Güldük yine iyi. Neyse. Gruba uygun konsepti seçmek çok önemli. Mesele 2NE1 Into The New World ile çıkış yapsa, bugünkü 2NE1 olur muydu? CL'i düşünebiliyor musunuz öyle bir konseptle? Astro mesela,yükselen yıldızlardan. Çıkış öncesi sürekli BTS coverı yapan grup öyle ''Kkok kkok suuuuumoraaa'' diyerek göz kırpınca herkes şok olmuştu, Ya durun bi. 2002'li bebe var grupta hepsine sıra gelir. Birinci madde,değişim.

Bunu artık herkes biliyor o yüzden kısaca, konsept. Gözünüzü seveyim iyi seçin şu konseptleri. Ki konsept bağlamında JellyFish de büyük şirkettir gayet. VIXX konsept kralıdır, aksini iddia eden etmesin.

Bak bu madde önemli. Büyük şirketler pazarlamayı biliyor. Öyle medya oyununu gözümüze sokmuyor ama alttan alttan yapıyor. Bir kere albüm tasarımları falan çok iyi. (YG bu konuda da özensiz,YG allasen müzik kaliten olmasa sen de gelemezdin bu günlere)
Sonra her şovda boy gösteriyor çaylaklar. (Bilin bakalım hangi büyük şirket bu maddeye de uymuyor. *fısıldar* YG)
Sonra hemen hemen herkesin yaptığı bir taktik, sunbae grup klibinde şirketteki stajyerleri oynatmak. Twice Sana fan kitlesinin yarısını GOT7 A klibinden topladı ve bu yarısı kesimine ben de dahilim :P
Tamam Sana'nın deli gibi fanı değilim ama klip yüzünden en sevdiğim Twice üyesidir.
Yanii,pazarlama böyle yapılır. Alttan alttan. Valla hiç anlamazsın, bir bakmışsın elinde pankart, sokakta bağırıyorsun ''TIVAAAAYS'' diye. Twice bir çok yönden eksik bir grup olsa da, JYP iyi pazarladı yalan yok. Cheer Up'ı ya da Signal'i başka bir grup söylese kimse yüzüne bakmazdı,listelere bile giremezdi o kadar da netim bu konuda.


Başka bir madde olarak, alıcıya geri dönmeleri. Bu madde yine YG'de bulunmuyor. Yang Papa işte. Ama şu ana kadar SM'de FNC'de JYP'de iddialara çabuk cevap verdiler. SM ilişki onaylama konusunda bir dünya markası. Düşünsenize önce SM onaylıyormuş,Dispatch şok dsjdjsjd
Neyse yani demem o ki hepsi iddialara çabuk dönüyor. Bunlar hep güvenli imaj.

En önemlilerinden biri,stajyer seçmek. Her şirketin kendine has bir tarzı var bu konuda ama bu işi en iyi büyükler yapıyor. SM'e sadece güzel yüzler dense de sektöre Taeyeon,Chen,Baekhyun,Tiffany,Donghae,Jonghyun,Taemin,Luna,Krystal,Wendy (ve bunlar sadece ilk anda aklıma gelenler) gibi isimleri katan şirket. JYP desen bir Wonder Girls gerçeği vardı ki, bu sektörde bir dönem şimdinin sarsılmaz kraliçeleri SNSD'ye black ocean yapıldı. JYP yeteneğin yanında, karakteri de önemseyen bir şirket. En ufak yamukta acımaz valla koyar kapının önüne. Netizenler hep der, eğer bir idol JYP'den atıldıysa karakteri kötüdür.
YG biliyorsunuz full yetenek. Visuale bakmıyor diyorlardı da, bakmayan hali buysa??? BlackPink'i falan geçtim bir Jinwoo'ları var ki sektördeki on kız idole bedel.
BigHit'in ise Bangtan konusunda (Homme'yi işin içine katmıyorum alınmıyorsunuz dimi?) her üye ayrı bir özel.
FNC'nin ise seçmek konusundaki başarısına, harcamak konusundaki başarısının yetişmemesini dileyerek,ya sabır çekiyoruz. Hayırlısı.

Kısa bir yazı olur demiştim, yazdıkça yazdım yine.

Şimdilik bu kadar. Ay şunu da unutmuşum yaa dediklerim çoğalırsa bir ikinci part gelir. Ama şimdilik yeterli bu kadarı.

Bir de buraya almadığım bazı şirketler var, büyük şirket olma yolunda emin adımlarla ilerliyorlar.
WM Entertainment: B1A4,Oh My Girl
RBW Entertainment: Mamamoo,Basick,eSNa,PoP(henüz çıkış yapmasa da ilgiyle bekleniyor)
Source Music: Gfriend (Yeterli değil mi zaten bu kızlar :)
Woollim: INFINITE, Lovelyz,Golden Child
Jellyfish Entertainment: VIXX, Gugudan, Park Hyo Shin,Sung Si Kyung
DSP Entertainment: Bunlar SS501 ve KARA zamanları bir ara zirveyi gördü,sonra baya süründüler şimdi aralarda bir yerdeler. Çok iyi olmasa da APRIL, ve şirketi kurtarma potansiyeli gördüğüm K.A.R.D var.

Eveeet. Bir türlü büyük olamayan ama küçük de sayılmayan şirketlerimiz de bunlar. Evet ilk üç değiller ama bunlardan bazıları da çoğu şeyi harika yapıyor. Özellikle JellyFish,Source Music ve Woollim <3

Bir de şirkette Lee Hyori,SPICA,Eric Nam bulunmasına rağmen büyük olamayan bir B2M Ent var ki,içler acısı.

Yorumlarda fikirlerinizi bekliyorum,baaay :3


5 Haziran 2017 Pazartesi

Asla Stajyer Olmamanız Gereken Şirketler

Yağmurlu bir sabahtan herkese melabalar. Ekrana ''Bu ne şimdi???'' der gibi baktığınızı adeta görebiliyorum.Ne var canım yani? Belki gidip stajyer olasınız tutar,çıkış yapayım da ödül alınca emmioğluna teşekkür ederim gibi düşünceleriniz vardır? Valla gidip Bananaface Entertainment gibi bir ismi olan şirkette çıkış yaparsınız,ünlü olamayınca ağlarsınız kimse şirket önermedi diye (Bananaface Entertainment hayal ürünüdür.). İyilik yapıyoz şurada aaa. Size şirket önermeyeceğim ama gitmemeniz gerekenleri söyleyeceğim.Geri kalan hepsinde stajyer olabilirsiniz.Tabi niyetiniz varsa ahahaahaha.
(Yorumlardan sonra gelen edit: Arkadaşlar bu yazı büyük bir troldür. Bunu açıklamak benim için çok acı verici ama öyle sjsjdjdj Hiçbir gerçekliği olmayan bir dalga yazısıdır. Ne stajyeri ne şirketi Allah aşkına sjsjsjsjs)

J.Tune Camp Entertainment

Kapandı mı,kapanmadı mı emin olmamakla beraber başa bu sevimsizi koymak istiyorum.Rain'in şirketi olan J.Tune kapandı ama yan şirket J.Tune Camp'ten emin değilim. MBLAQ ve Madtown'ın uzun süre ortada görünmemesine bakarsak da kapanmış gibi duruyor.
Ben K-Pop camiasını adımımı attığımda (milattan önce 5000) tüm dengeler farklıydı.
E tabi yıl 2013. Şimdilerde Billboard ödüllü Bangtan'imiz o zamanlar daha yeni çıkış yapmış falan yeni nesil gümbür gümbür ayak sesleri geliyor ama cisimleri yok. Sektörün en çok konuşulan grupları Beast (şimdilerde Highlight),ZE:A (latin görrrl meşikan görll korean görrll) ve de MBLAQ'di. Daha sonra diğerleri biraz geriye düştü tabi Highlight devam etti.Bu üç grup yıktı ortalığı.Altın üçlü resmen. Arkasından da BAP,Nu'est,EXO üçlüsü geldi ama ilk galibiyetin birincisi Highlight olduğu gibi ikinci üçlüden de EXO aldı yürüdü.
Neyse çok gevezelik ediyorum yine bağlayamadım. O zamanlar MBLAQ dev bir grupken (Hele de MuBank zamanları) bu hale düştüyse salaklık bu şirkette aha da bu suçlu.
Eski üye Lee Joon'un bir sözü vardı ''Eğlence sektörü hayvanlar alemi gibi.'' diye. Çocuk haklı. Şirketin CEO'su Seungho'nun başında bardak kırdı bir de düşünün. Lee Joon haklı valla.
MBLAQ gibi bir grup harcandı şirket yüzünden. İki üye ayrılığı yaşadılar oradan da toparlayabilirlerdi.Şu anda ne yapıyorlar,dağıldılar mı noldu bilmiyorum. Ama bekleyen fanlara rastlıyorum onlar için sektöre dönmeliler ama maalesef büyük şirketler başka şirketlerin eğittiği stajyeri almazlar MBLAQ de dönmek ister mi bilmiyoruz zaten.
Ve bir de Madtown gerçekten güzel bir adımla gelmişti sektöre. Çıkış şarkıları Yolo çok güzeldi. Bütün sunbae gruplar ellerinde ''Welcome To Madtown'' yazılı pankartla fotoğraf çekince bir göz atmıştım çocuklara iyilerdi. Şirketsiz kalınca, dağılmışlardır büyük ihtimal. MOOS ve H.O da gelecek vaadettiklerini düşündüğüm üyelerdi oysa ki.Çok üzgünüm çok! OMGT (Oh My God Thanks) şarkıları da güzel. Çocukları tanımayanların dediğim iki şarkıya bakması önerilir.
J.Tune Camp CEO'suna her gece yatmadan iki doz sövüyoruz.

Edit; Sanırım Madtown GNI Entertainment adında bir şirkete geçmiş.Çok mutluyum çok <3 Oh My God Thanks!

Star Empire Entertainment
Anlaşıldı bu yazı bitene kadar ben delireceğim. Logoyu görünce bile deliriyorum. Star Empire J.Tune Camp ile kapışır kötülükte. Bilmeyenler için Nine Muses,ZE:A ve Imfact'in şirketi Star Empire. Imfact'i belki bilmezsiniz ama kaç yıldır popülerlik için sürünen Nine Muses'ı bilirsiniz. Gerçekten iyi yerlere gelme potansiyeli bulunan bir grup Namyu. Ya da gruptu. Şansları kaldı mı bilmiyorum. Ticket,Gun,Hurt Lucker çok sevdiğim şarkılarındandı. Yine bir şiddet vakası olarak CEO eski üye Sera'ya vurmuştu. Nine Muses ile alakalı bir belgesel var ve sanırım fan sayfası türkçe altyazısını yaptı. İzlemenizi tavsiye ederim. Altyazı gelmeden izlemiş ve çok etkilenmiştim.
ZE:A'yı boklayan şirket olarak da bilebilirsiniz Star Empire'ı. Imfact'i bir yerlere getirebilirler umarım gereksizler.
J.Tune kadar sinirli olmasam da Star Empire'a yine de özellikle Nine Muses harika potansiyeli olan bir gruptu. Yazık oldu. Star Empire da kendi derdine yansın. Hiçbir şey beceremedi. Büyük şirketlere kızıyoruz falan ama büyük şirket olmalarının da bir sebebi var. yaptıkları işi düzgün yapıyorlar.
Nine Muses demişken yüzünüzü güldürecek komik bir post var,mutlaka bakın ahahaha



Banana Culture Entertainment
Aaaah geldi sevimsiz. Rusya şehirleri gibi zırt pırt ismi değişiyordu bunun da. Bir ara ABM'di,bir ara Yedang'dı, sonra bir şirketle mi birleşti YMC mi aldı bunun bir kısmını bir şeyler oldu galiba bilmiyorum Wellmade Yedang oldu,sonra Banana Culture oldu (Bacım Banana Culture ne ya?? Muz kültürü diye isim mi olur allasen??) Hala öyle mi bilmiyorum. Açıkçası ilgilenmiyorum da şeytan görsün yüzünü hıh.
Şimdi siz bu şirketi EXID'in şirketi diye biliyorsunuz, ben de şerefsiz diye biliyorum. Eski adıyla Yedang Ent tam bir şerefsizdir yayalım.Bilenler hatırlasın bilmeyenler araştırsın şirketin C-Clown adında muhteşem bir grubu vardı. Bunların grupları da hep mükemmel oluyor ama kıymet bilmiyorlar ki anacım. Hele bir liderleri vardı Rome. Şakır şakır İngilizce konuşur,söz yazar,besteler,fanlarına da aşıktır.Aşıktı ya da. Grubun reality şovu ''Crown To Clown''u o çekiyordu. Bizzat kendi hazırlıyordu falan. Adam müzik yapmak istiyorum diye ağlayacaktı yahu neredeyse. Sonra popülerlik bir türlü gelmeyince dağıldılar. Belki bu süreçte üyeler de yıprandığı için bu dağılmayı onlar da istemiştir o konuda bir sözüm yok. Ama Yedang çocuklar için hiç çalışmadı. Yahu medya oyunu diye bir şey var öyle değil mi. Perfect All Kill yapan nadir kız gruplarından biri olan GFriend'in şirketi Source Music resmen yok gibi bir şirketti ama iyi medya oyunu+iyi şarkı+yetenekli üyelerle GFriend'i yeni jenerasyonun temsilci gruplarından yaptı. Yetenekli üyeler ve iyi şarkı zaten mevcuttu. Her albümleri ayrı bir müzik ziyafetiydi C-Clown'un çok ciddiyim. Ama sıfır promosyon.
EXID'de popüler olamazdı onu söyleyeyim. O fancam çeken abi olmasa bunlar EXID için de bir bok yapamazdı. İlk zamanlar postları hatırlarsanız kızlar tabanı açılmış ayakkabılarla etkinliklere gidiyordu. Sanatçıya verdikleri değer de aşırı muazzam şirketin.

Biraz çikolata yiyeyim sakinleşeyim.Nasıl dolmuşum öyle yahu?

MBK Entertainment
Eski adıyla CCM. Skandalları doğru dürüst idare edemiyor. Lütfen böyle durumlarda Kwangsoo çenesini kapatsın ve açıklama yapacak bir asistan, halkla ilişkiler departmanı başkanı falan bir şeyler alsın. Ha bir de DIA'a üye eklemeyi bıraksın. Diyeceğim çok şey yok hakkında.Seçmelere katılmayın yeter. Uzak durmak en iyisi.




Pledis Entertainment
Seni atladım sandın değil mi? Hayatta olmaz. ne söylesem bilemiyorum arkadaşlar girişin linç edelim. Bir ara şirket binasını indirecektik arkadaşlarla. After School gibi bir gruba mezun-yeni üye gibi saçma sapan bir konsept verdi. Üyeler bir yerden sonra mezun oluyor yerine yeni üye falan geliyor. SM misin olum sen? NCT mi çıkarıyon kendine??? Saçma sapan bir konseptti. İsim After School olunca tutar sandı heralde. Sonra da gruba comeback vermeyi unuttu zaten.
Nu'est'i de Seventeen için konsept deneği olarak kullandı. Ne anladıysanız o valla. Hangi konsept daha çok tutar Nu'est'te denediler. Sonra da kaldırıp kenara attılar. Şimdi beş üyenin dördü Produce 101'da çaylaklarla yarışıyor. Ve programdan sonra ne olacakları belli değil. JR ağlamıştı bir kere. İyi bir lider olamadığım için üzgünüm diye. İçim parçalandı valla. Nu'est aklıma geldikçe sinirlerim kalkıyor haketmiyorlar bu durumu yani. Ren'i gördünüz mü bilmiyorum stresten zayıflamış çocuk.
Çok söyleyeceğim şey var ama susuyorum Pledis.Susuyorum.



Stardom Entertainment
Belki özünde iyi şirkettir,CEO'su kendi comebacklerinden vakit bulsa gruplarına da comeback yaptırabilir bilmiyorum emin değilim. Emin olduğum bir şey var o da Block B bu şirketten kurtulduğu için mutluyum. Çocukların paralarını içlemiş Allahsızlar. Bir de Cho PD EvoL'ı niye dağıttın ya? Harika bir gruptu.



Cube Entertainment
Haaah bizim baş gedikli de gelmiiiş! Ulan şerooo. Tam dayaklık şirket aslında. 4Minute'u para getirmiyor diye dağıttı resmen adamlar şaka gibi. Ama ben Hyuna olsam bu şirkette kalmazdım. BtoB desen Sungjae popüler yaptı grubu valla. Sungjae olmasa popüler olamazdı BtoB. CLC desen sıfır promosyon haala. M4M'i naptın ya,yedin mi adamları yoklar ortada hiç??? Highlight'a giderken isimlerini almak gibi bir şerefsizlik yapmak ne? Beast ismini aldı resmen ya. Böyle de şerefsizler. Saymakla bitmiyor vukuatları bak bak. Gittikçe ciro kaybediyor bu salak yönetim yüzünden de. Küp kafalılar.



LOEN Entertainment
Bir başka saçma sapan şirket de bunlar. Şirketin sadece IU'dan ibaret olduğunu düşünmeye son hız devam. Fiestar kim ki zaten? Hadi grubu popüler edemedin,ama önlerine çıkan fırsatı niye kul-la-na-mı-yor-sun?! Radio Star'da Cao Lu'ya aşık oldu netizenler. Yezi ise Unpretty Rapstar'da dikkat çekti. Ama yine promosyon yapılmadığı için Apple Pie flop oldu. Hadi tamam onu da geçtim sanatçılarına bir halk figürü olduğunu,o yüzden hassas konularda ne düşünürse düşünsün bunu halkla paylaşmaması gerektiğini öğret LOEN. Cao Lu Güney Çin Denizi meselesinde Çin'i desteklediğini avaz avaz söyledikten sonra ağzıyla kuş tutsa yaranamaz artık kimseye. Çin haksızken hem de. Neyse. Fiestar'ın da One Time,Vista,Apple Pie,You're Pitiful,Mirror gibi baş yapıt niteliğinde şarkıları vardı. Belki hala şansları vardır. Ama bu hale olmalarının tek sebebi LOEN değil. Cao Lu da dikkatli adımlar atar umarım.



FNC Entertainment
Ulan Fish N Chips... Sana da söyleyeceğim çok şey var. Öncelikle CNBLUE'nun son paintle yapılmış albüm kapaklarından sonra napsan olmaz anlıyor musun? Ya resmen paint ya! Wattpad'e yeni üye olan yazar kapağı gibiydi. Gözlerim...
Yıllardır FTISLAND'a yaptıkların hakkında ise konuşmak istemiyorum bir süre. Primadonna bize,Boice'e düşman yaşadı kaç sene ulan. Bizim suçumuz neydi?!!
AOA hakkında denecek yok aslında. ''Benden nefret etseler de sizi popüler edeceğim.'' Hepimiz senden nefret ettik ama AOA'i de popüler ettin.
N.Flying...ALLAH CİĞERİM YANIYOR! Abi ne hayallerle çıktı adamlar. Rapper kadar rap yapan bir ana vokalimiz var, sen Jellyfish CEO'suyla düet yaptığında kulağımızı kapattık sende öyle bir ses var. Kıskanıyon dimi lan? Adamlar ortada yok. Bir ara üye ekleyeceğin söylentisi çıktı sonra yine yoklar ortada. Üstüne SF9'ı çıkardın. Bak ben de bir SF9 hayranıyım ama N.Flying de canımızdır yani ben de half N.Fia sayılırım.
Ve son salaklığın. Sessiz sessiz Honeyst'i çıkardın. Promo yaparak çıkarsan şirketi bombalardık çünkü. Abi üç ay sonra kalanları çıkaracaksan Dance Or Band'in ne anlamı vardı. Bu çocuklar neden bu kadar efor sarfetti yani? Bu N.Flying'e ikinci darbe SF9'a da düpedüz haksızlıktır. Daha SF9 yerini sağlamlaştırmadı. Pentagon'la kapışıyorlar ve Pentagon ilginç bir şekilde önde. Cube salağı hiç promo yapmadan öne geçti çocuklar iş var demek ki.
Neyse Han Başgan kalk o koltuktan,Hongki geçsin oraya lütfen. Başka türlü düzelmez o şirket.



TS Entertainment

Seni unutuyordum az daha. Seni başa koysam olur be! Allahım hangi saçma sapan hatasından başlasam bilemiyorum.
Şu an Wake Me Up dinliyorum,dolayısıyla sinir katsayım bir miktar artıyor. Ya sen bu kadar mükemmel bir gruba nasıl kölelik sözleşmesi yaparsın??? YÜCE BAP canı isterse sana para verir! O da canı isterse. Sonra tatlıya bağladılar galiba ama ben unutmadım bilader,bak ben affetmem. Benimle iyi geçinin olom. Umarım BAP bebekler şimdi iyidir. Ama bu TS bir nesli ruh hastası manyak yaptı. Baby fandomına kafaları yedirdi adam.
Geldik Sonamoo'ya. Çok büyük ümitleri vardı TS'in Sonamoo çıkarken ama baya geri tepti. Bir kere insanlar BAP'yi bu kadar görmezden gelmesine karşın büyük umutlar beslediği ve şirketin logosundaki çam ağacını kızlara isim olarak verdiği *Sonamoo Korece Çam Ağacı* için aşırı bilendi. Hatta netizenbuzzda TS'in Sonamoo'yu şirketin varisi olarak gördüğü düşünülüyordu.Velhasıl kelam kızlarla kimse ilgilenmeyince inanılmaz bir şekilde flopladılar. Adları hiçbir yerde geçmiyor gibi bi şey. Daha da şansları olduğunu sanmıyorum. Kızları da öyle sert konseptle çıkardın canım? Nooldu tutmadı dimi? Şimdi pembe konseptler ve pançak kıyafetlere geri dönmüş durumdalar.
Secret hakkında pek bir diyeceğim yok ama kızların söyleyemediği bir kelimeyi neden şarkının zibilyon yerine koydun TS?? Gece üçte aklıma bir geliyor, sabaha kadar kafamda ''Ma Mezik,mezik,mezik'' melodisi dönüyor.Sinirlerim bozuluyor bu ne ya ahhahahaha
*şarkı Secret-Magic*





Valla uzun zamandır şöyle birilerine çemkirmeye ihtiyacım vardı bir rahatladım,hafifledim sanki ben ahahaha. Billboard döneminde BTS'e gelen hakaretler yüzünden çok dolmuştum ayaklı diss makinası gibi geziyordum,şimdi daha iyiyim.
Aslında DSP'ye de kayacaktım da son zamanların en iyi grubu K.A.R.D'ı çıkararak benden tam puan aldı,bu aralar aramız iyi.
Starship Entertainment,Music K Entertainment *The Ark'ın şirketi* ve daha şimdi hatırlamadığım bir çok şirkette aklımdaydı aslında ama tek bir hatalarında üstlerine üşüşmeye gerek olmadığı gibi Starship'in ne halt yediğini bilmiyorum.Ama illa yapmıştır bir salaklık *bknz SISTAR'ın dağılması*

Son olarak şunu söylemek istiyorum Woollim,BigHit,JellyFish adamdır teşekkürler ahahahaha
Kalın sağlıcakla

24 Şubat 2017 Cuma

2017'de Mercek Altına Almanız Gereken Çaylak Kız Grupları

K-Pop gün geçtikçe değişiyor. Kendine bir şeyler ekleyerek globalleşiyor. Evet tam anlamıyla bazı şeyleri mahvetseler de bazı yönlerden gerçekten eksiklerini kapatıyor sektör.

Bunlardan en sevindirici olanı da nitelikli sanatçı. K-pop'ın dibe vurduğu dönem çok açık bir biçimde 2012-2014 arasıydı. 2012 yılında sanki tüm şirketler o yılı bekliyormuş gibi ellerindeki stajyerlere çıkış yaptırdı ve maalesef çoğu flop oldu (Spica,EvoL,D-Unit vb.). Şirketler bazı gruplara gerçekten yarım yamalak çıkış yaptırdı ve onlarca yeteneksiz grup arasında gerçekten yetenekliler kayboldu. Soompi'nin galerisine göre sadece 2012'de 32 tane kız grubu çıkış yapıyor.Otuz iki! Ve kim bilir listelenmeyen kaç tanesi var.

 2012-2014'de (sadece kız grupları için) elimizde kabarık bir liste olsa da belli başlı iki yöntem var. Biri 2NE1'ın açtığı yoldan yürümeyi seçen şirketler. Tabi gerçekten beceren olsa da eline yüzüne bulaştırıp autotune ve elektroya bulanmış bir felaket ortaya çıkaranlar çoğunlukta. Bir de bildiği yoldan şaşmayıp masum konsept yapmaya karar veren şirketler. Klasik miniş saç ve kıyafet. Bir tane de akla dolanan ama sanatsal değerine baktığınızda elinizde iki üç söz grubunun zibilyon kere tekrarı olan.alta uyduruk bir beat sıkıştırılmış bir şarkı müsveddesi kalıyor. 

Nitelikli sanatçı yok.Sesler ya aegyoya bulanıyor,ya autotune'a. Yüksek notaya çıkan, sahnesinin hakkını veren bir grup bile yoktu genelinde. Genellikle yedi kıza veriyorlardı pançak bir şarkı,onlar dans ediyorlardı.Yok kızlar badass ise klas olmaktan çok uzak uyduruk hareketlerle sahne yapıyorlardı.



Bazı 2012 çaylakları. BBde Girl,C-Real,D-Unit,GLAM,Two X,Tahiti,Tiny G ve The SeeYa. Kaçı ayakta? Ya da neredeler biliyor musunuz? Ben söyleyeyim, kimisi dağıldı,kimisi ise yeni albümler çıkarıyor,keşfedilmeye çalışıyor ve üzücü bir biçimde pornografik olmaya çok yaklaşan seksi konsept uyguluyorlar.


2015-2016 ve bazı 2014 çaylakları gerçekten iyiydi ama. Lovelyz(2014). Farklı yaptıkları hiçbir şey yok. Ama şarkılar, vokaller ve müzikalite kusursuz, Gfriend(2015), masum konsept. Ama benzersiz yetenek,mükemmel koreografiler,harika vokaller ve müzikal tadındaki soundlar. BlackPink(2016), alışılmış YG klası, harika beatler, güçlü vokaller,harika rapperlar ve anlamlı söz.

Sözü uzattım bu kadar,nereye bağlayacağım,şuraya bağlayacağım. K-Pop bu açığı kapatıyor. Çünkü şirketler artık sektörde üretim fazlası olduğunun bir çok grubun sektörde kalamadığının, akla dolanan bir şarkının yetmediğinin farkında. Grubunun tutulmasını istiyorsan ya yetenek olacak ya da büyük şirket olacaksın. Büyük şirket de olmayınca, dört elle sarıldılar yeteneğe. Yani bu sene çıkacak çaylakların çoğu gerçekten yetenekliler.

Şimdi üyeler açıklanıyor,ayrı ayrı performanstır,şarkıdır,dans pratiğidir,cartı, curtu, bir sürü olay. Yani ''benim grup yetenekli,fan olun bunlara.''

Bu sene çıkış yapacak olan LOONA'nın şirketi kumar oynuyor. Kızlara ayrı ayrı mv çekimleri için o kadar para döktü ki kızlar ünlü olamazlarsa korkunç zararı olacak. Ama demek ki adam elindeki malzemeye güveniyor.

Neyse ben size takip etmeniz gereken bir kaç grup vereceğim. Yeteneğe hasret kulaklarımıza iyi gelecekler.


1-) Lipbubble
Lipbubble gerçekten sağlam gelen bir grup. Henüz iki dans pratikleri var ve mükemmel dans ediyorlar. Ayrıca fan çekimleri,coverlar falan gösteriyor ki vokal olarak da güçlü bir grup. Eğer şirket güzel promosyon yapar ve güzel bir şarkı seçerse popüler olmak sonuna dek hakları ve olurlar da.
2017'de Lipbubble'a bol şans! Kızların youtube hesabı için tık


2-) LOONA

Loona bildiğiniz üzere tek tek üye açıklayarak giden bir grup. Her ay bir üye açıklanıyor ve ona bir albüm yapılıyor böylece kızların yeteneklerini görebiliyoruz. Şirketleri Blockberry Creative adında muhtemelen yeni ve küçük bir şirket ama ismi gibi yaratıcı. Lakin kızlar istediği etkiyi yaratmazsa bu kadar masrafı tefeciden borç alarak mı kapatır evi arabayı mı satar napar bilemiyorum artık. 
İlk zamanlar bu üye işini baya ilgiyle takip edyordum ancak sonra nedense bıraktım. Grup olarak sinerjilerine bakmam lazım (bak bak sinerjiymiş,haspam!)

Şu ana kadar visualleri de yetenekleri de çok iyi gitti. Youtube hesapları ve tüüüm performansları için tık tık  





3-) Pristin / Pledis Girlz


Pristin'in çoğu üyesini Produce 101'da gördük aslında. IOI'da ise Nayoung ve Pinky (Kyulkyung) yer alıyordu. Aşinayız yani. Pledis Girlz, yeni adıyla Pristin de üyeleri sır gibi saklanan gruplar değildi yani. Klipleri bile var: Pledis Girlz-We . Eskidendi o pladır küldür çıkış yaptırmalar falan. Bu kızlar LOONA gibi albüm yayınlamıyor ama kendi sesleriyle kaydettikleri idol şarkılarında dans ediyorlar. Eksiksiz cover yani. Seslerinin çok güçlü olduğunu söyleyebilirim şimdiden ama dansları biraz gelişmeli sanki.
Visual olarak yine bu grup da çok güçlü. Visual ne alaka diyebilirsiniz,K-pop'da visual olmadan bir hiçsin biliyorsunuz ki.Bu yetenekli kızçelerin coverlarına da Pledis Official adresinden ulaşabilirsiniz. Biraz fazla kalabalık olsalar da bir şans vermeli.


4-) HEART

Heart 2016'da debut yapmış gibi görünse de hala resmi olarak çıkış yapmamış bir grup ve sesleri mükemmel. Jooruruk için tık!
Mutlaka mercek altına almanız gereken gruplardan biri Heart. En çok bunu tavsiye ediyorum hatta. Farklı bir tarzla gelecekler.Vokalleri harika ve 4 kişi oldukları için herkesin bol partı var. Doya doya bütün üyeleri duyabileceksiniz yani. Kızları lütfen sevin <3
Şirketin youtube hesabını da bırakayım: KCENT Entertainment


5-) SEEART
İşte benim minnoş kızlarım! Çıkış yapmalarını beklemekteyim efenim dört gözle <3 Seeart gördüğünüz gibi 8 üyeli bir grup ve 2017'de debut yapacaklar inş. Albüm fotikleriyle yayınlanan Cupcake şarkısını mutlaka dinleyin. Dinlendiren minnoş vokalleri, kusursuz visualleri ve harika danslarıyla bizim için geliyorlar <3 Mutlaka göz atın kızlarıma. Performansları için de SEEART OFFICIAL CHANNEL 



Ve bir 2016 çaylağı olmasına rağmen Bolbbalgan4'ye bakmayı sakııın unutmayın mükemmeller<3
Esen kalın <3