5 Haziran 2017 Pazartesi

Asla Stajyer Olmamanız Gereken Şirketler

Yağmurlu bir sabahtan herkese melabalar. Ekrana ''Bu ne şimdi???'' der gibi baktığınızı adeta görebiliyorum.Ne var canım yani? Belki gidip stajyer olasınız tutar,çıkış yapayım da ödül alınca emmioğluna teşekkür ederim gibi düşünceleriniz vardır? Valla gidip Bananaface Entertainment gibi bir ismi olan şirkette çıkış yaparsınız,ünlü olamayınca ağlarsınız kimse şirket önermedi diye (Bananaface Entertainment hayal ürünüdür.). İyilik yapıyoz şurada aaa. Size şirket önermeyeceğim ama gitmemeniz gerekenleri söyleyeceğim.Geri kalan hepsinde stajyer olabilirsiniz.Tabi niyetiniz varsa ahahaahaha.
(Yorumlardan sonra gelen edit: Arkadaşlar bu yazı büyük bir troldür. Bunu açıklamak benim için çok acı verici ama öyle sjsjdjdj Hiçbir gerçekliği olmayan bir dalga yazısıdır. Ne stajyeri ne şirketi Allah aşkına sjsjsjsjs)

J.Tune Camp Entertainment

Kapandı mı,kapanmadı mı emin olmamakla beraber başa bu sevimsizi koymak istiyorum.Rain'in şirketi olan J.Tune kapandı ama yan şirket J.Tune Camp'ten emin değilim. MBLAQ ve Madtown'ın uzun süre ortada görünmemesine bakarsak da kapanmış gibi duruyor.
Ben K-Pop camiasını adımımı attığımda (milattan önce 5000) tüm dengeler farklıydı.
E tabi yıl 2013. Şimdilerde Billboard ödüllü Bangtan'imiz o zamanlar daha yeni çıkış yapmış falan yeni nesil gümbür gümbür ayak sesleri geliyor ama cisimleri yok. Sektörün en çok konuşulan grupları Beast (şimdilerde Highlight),ZE:A (latin görrrl meşikan görll korean görrll) ve de MBLAQ'di. Daha sonra diğerleri biraz geriye düştü tabi Highlight devam etti.Bu üç grup yıktı ortalığı.Altın üçlü resmen. Arkasından da BAP,Nu'est,EXO üçlüsü geldi ama ilk galibiyetin birincisi Highlight olduğu gibi ikinci üçlüden de EXO aldı yürüdü.
Neyse çok gevezelik ediyorum yine bağlayamadım. O zamanlar MBLAQ dev bir grupken (Hele de MuBank zamanları) bu hale düştüyse salaklık bu şirkette aha da bu suçlu.
Eski üye Lee Joon'un bir sözü vardı ''Eğlence sektörü hayvanlar alemi gibi.'' diye. Çocuk haklı. Şirketin CEO'su Seungho'nun başında bardak kırdı bir de düşünün. Lee Joon haklı valla.
MBLAQ gibi bir grup harcandı şirket yüzünden. İki üye ayrılığı yaşadılar oradan da toparlayabilirlerdi.Şu anda ne yapıyorlar,dağıldılar mı noldu bilmiyorum. Ama bekleyen fanlara rastlıyorum onlar için sektöre dönmeliler ama maalesef büyük şirketler başka şirketlerin eğittiği stajyeri almazlar MBLAQ de dönmek ister mi bilmiyoruz zaten.
Ve bir de Madtown gerçekten güzel bir adımla gelmişti sektöre. Çıkış şarkıları Yolo çok güzeldi. Bütün sunbae gruplar ellerinde ''Welcome To Madtown'' yazılı pankartla fotoğraf çekince bir göz atmıştım çocuklara iyilerdi. Şirketsiz kalınca, dağılmışlardır büyük ihtimal. MOOS ve H.O da gelecek vaadettiklerini düşündüğüm üyelerdi oysa ki.Çok üzgünüm çok! OMGT (Oh My God Thanks) şarkıları da güzel. Çocukları tanımayanların dediğim iki şarkıya bakması önerilir.
J.Tune Camp CEO'suna her gece yatmadan iki doz sövüyoruz.

Edit; Sanırım Madtown GNI Entertainment adında bir şirkete geçmiş.Çok mutluyum çok <3 Oh My God Thanks!

Star Empire Entertainment
Anlaşıldı bu yazı bitene kadar ben delireceğim. Logoyu görünce bile deliriyorum. Star Empire J.Tune Camp ile kapışır kötülükte. Bilmeyenler için Nine Muses,ZE:A ve Imfact'in şirketi Star Empire. Imfact'i belki bilmezsiniz ama kaç yıldır popülerlik için sürünen Nine Muses'ı bilirsiniz. Gerçekten iyi yerlere gelme potansiyeli bulunan bir grup Namyu. Ya da gruptu. Şansları kaldı mı bilmiyorum. Ticket,Gun,Hurt Lucker çok sevdiğim şarkılarındandı. Yine bir şiddet vakası olarak CEO eski üye Sera'ya vurmuştu. Nine Muses ile alakalı bir belgesel var ve sanırım fan sayfası türkçe altyazısını yaptı. İzlemenizi tavsiye ederim. Altyazı gelmeden izlemiş ve çok etkilenmiştim.
ZE:A'yı boklayan şirket olarak da bilebilirsiniz Star Empire'ı. Imfact'i bir yerlere getirebilirler umarım gereksizler.
J.Tune kadar sinirli olmasam da Star Empire'a yine de özellikle Nine Muses harika potansiyeli olan bir gruptu. Yazık oldu. Star Empire da kendi derdine yansın. Hiçbir şey beceremedi. Büyük şirketlere kızıyoruz falan ama büyük şirket olmalarının da bir sebebi var. yaptıkları işi düzgün yapıyorlar.
Nine Muses demişken yüzünüzü güldürecek komik bir post var,mutlaka bakın ahahaha



Banana Culture Entertainment
Aaaah geldi sevimsiz. Rusya şehirleri gibi zırt pırt ismi değişiyordu bunun da. Bir ara ABM'di,bir ara Yedang'dı, sonra bir şirketle mi birleşti YMC mi aldı bunun bir kısmını bir şeyler oldu galiba bilmiyorum Wellmade Yedang oldu,sonra Banana Culture oldu (Bacım Banana Culture ne ya?? Muz kültürü diye isim mi olur allasen??) Hala öyle mi bilmiyorum. Açıkçası ilgilenmiyorum da şeytan görsün yüzünü hıh.
Şimdi siz bu şirketi EXID'in şirketi diye biliyorsunuz, ben de şerefsiz diye biliyorum. Eski adıyla Yedang Ent tam bir şerefsizdir yayalım.Bilenler hatırlasın bilmeyenler araştırsın şirketin C-Clown adında muhteşem bir grubu vardı. Bunların grupları da hep mükemmel oluyor ama kıymet bilmiyorlar ki anacım. Hele bir liderleri vardı Rome. Şakır şakır İngilizce konuşur,söz yazar,besteler,fanlarına da aşıktır.Aşıktı ya da. Grubun reality şovu ''Crown To Clown''u o çekiyordu. Bizzat kendi hazırlıyordu falan. Adam müzik yapmak istiyorum diye ağlayacaktı yahu neredeyse. Sonra popülerlik bir türlü gelmeyince dağıldılar. Belki bu süreçte üyeler de yıprandığı için bu dağılmayı onlar da istemiştir o konuda bir sözüm yok. Ama Yedang çocuklar için hiç çalışmadı. Yahu medya oyunu diye bir şey var öyle değil mi. Perfect All Kill yapan nadir kız gruplarından biri olan GFriend'in şirketi Source Music resmen yok gibi bir şirketti ama iyi medya oyunu+iyi şarkı+yetenekli üyelerle GFriend'i yeni jenerasyonun temsilci gruplarından yaptı. Yetenekli üyeler ve iyi şarkı zaten mevcuttu. Her albümleri ayrı bir müzik ziyafetiydi C-Clown'un çok ciddiyim. Ama sıfır promosyon.
EXID'de popüler olamazdı onu söyleyeyim. O fancam çeken abi olmasa bunlar EXID için de bir bok yapamazdı. İlk zamanlar postları hatırlarsanız kızlar tabanı açılmış ayakkabılarla etkinliklere gidiyordu. Sanatçıya verdikleri değer de aşırı muazzam şirketin.

Biraz çikolata yiyeyim sakinleşeyim.Nasıl dolmuşum öyle yahu?

MBK Entertainment
Eski adıyla CCM. Skandalları doğru dürüst idare edemiyor. Lütfen böyle durumlarda Kwangsoo çenesini kapatsın ve açıklama yapacak bir asistan, halkla ilişkiler departmanı başkanı falan bir şeyler alsın. Ha bir de DIA'a üye eklemeyi bıraksın. Diyeceğim çok şey yok hakkında.Seçmelere katılmayın yeter. Uzak durmak en iyisi.




Pledis Entertainment
Seni atladım sandın değil mi? Hayatta olmaz. ne söylesem bilemiyorum arkadaşlar girişin linç edelim. Bir ara şirket binasını indirecektik arkadaşlarla. After School gibi bir gruba mezun-yeni üye gibi saçma sapan bir konsept verdi. Üyeler bir yerden sonra mezun oluyor yerine yeni üye falan geliyor. SM misin olum sen? NCT mi çıkarıyon kendine??? Saçma sapan bir konseptti. İsim After School olunca tutar sandı heralde. Sonra da gruba comeback vermeyi unuttu zaten.
Nu'est'i de Seventeen için konsept deneği olarak kullandı. Ne anladıysanız o valla. Hangi konsept daha çok tutar Nu'est'te denediler. Sonra da kaldırıp kenara attılar. Şimdi beş üyenin dördü Produce 101'da çaylaklarla yarışıyor. Ve programdan sonra ne olacakları belli değil. JR ağlamıştı bir kere. İyi bir lider olamadığım için üzgünüm diye. İçim parçalandı valla. Nu'est aklıma geldikçe sinirlerim kalkıyor haketmiyorlar bu durumu yani. Ren'i gördünüz mü bilmiyorum stresten zayıflamış çocuk.
Çok söyleyeceğim şey var ama susuyorum Pledis.Susuyorum.



Stardom Entertainment
Belki özünde iyi şirkettir,CEO'su kendi comebacklerinden vakit bulsa gruplarına da comeback yaptırabilir bilmiyorum emin değilim. Emin olduğum bir şey var o da Block B bu şirketten kurtulduğu için mutluyum. Çocukların paralarını içlemiş Allahsızlar. Bir de Cho PD EvoL'ı niye dağıttın ya? Harika bir gruptu.



Cube Entertainment
Haaah bizim baş gedikli de gelmiiiş! Ulan şerooo. Tam dayaklık şirket aslında. 4Minute'u para getirmiyor diye dağıttı resmen adamlar şaka gibi. Ama ben Hyuna olsam bu şirkette kalmazdım. BtoB desen Sungjae popüler yaptı grubu valla. Sungjae olmasa popüler olamazdı BtoB. CLC desen sıfır promosyon haala. M4M'i naptın ya,yedin mi adamları yoklar ortada hiç??? Highlight'a giderken isimlerini almak gibi bir şerefsizlik yapmak ne? Beast ismini aldı resmen ya. Böyle de şerefsizler. Saymakla bitmiyor vukuatları bak bak. Gittikçe ciro kaybediyor bu salak yönetim yüzünden de. Küp kafalılar.



LOEN Entertainment
Bir başka saçma sapan şirket de bunlar. Şirketin sadece IU'dan ibaret olduğunu düşünmeye son hız devam. Fiestar kim ki zaten? Hadi grubu popüler edemedin,ama önlerine çıkan fırsatı niye kul-la-na-mı-yor-sun?! Radio Star'da Cao Lu'ya aşık oldu netizenler. Yezi ise Unpretty Rapstar'da dikkat çekti. Ama yine promosyon yapılmadığı için Apple Pie flop oldu. Hadi tamam onu da geçtim sanatçılarına bir halk figürü olduğunu,o yüzden hassas konularda ne düşünürse düşünsün bunu halkla paylaşmaması gerektiğini öğret LOEN. Cao Lu Güney Çin Denizi meselesinde Çin'i desteklediğini avaz avaz söyledikten sonra ağzıyla kuş tutsa yaranamaz artık kimseye. Çin haksızken hem de. Neyse. Fiestar'ın da One Time,Vista,Apple Pie,You're Pitiful,Mirror gibi baş yapıt niteliğinde şarkıları vardı. Belki hala şansları vardır. Ama bu hale olmalarının tek sebebi LOEN değil. Cao Lu da dikkatli adımlar atar umarım.



FNC Entertainment
Ulan Fish N Chips... Sana da söyleyeceğim çok şey var. Öncelikle CNBLUE'nun son paintle yapılmış albüm kapaklarından sonra napsan olmaz anlıyor musun? Ya resmen paint ya! Wattpad'e yeni üye olan yazar kapağı gibiydi. Gözlerim...
Yıllardır FTISLAND'a yaptıkların hakkında ise konuşmak istemiyorum bir süre. Primadonna bize,Boice'e düşman yaşadı kaç sene ulan. Bizim suçumuz neydi?!!
AOA hakkında denecek yok aslında. ''Benden nefret etseler de sizi popüler edeceğim.'' Hepimiz senden nefret ettik ama AOA'i de popüler ettin.
N.Flying...ALLAH CİĞERİM YANIYOR! Abi ne hayallerle çıktı adamlar. Rapper kadar rap yapan bir ana vokalimiz var, sen Jellyfish CEO'suyla düet yaptığında kulağımızı kapattık sende öyle bir ses var. Kıskanıyon dimi lan? Adamlar ortada yok. Bir ara üye ekleyeceğin söylentisi çıktı sonra yine yoklar ortada. Üstüne SF9'ı çıkardın. Bak ben de bir SF9 hayranıyım ama N.Flying de canımızdır yani ben de half N.Fia sayılırım.
Ve son salaklığın. Sessiz sessiz Honeyst'i çıkardın. Promo yaparak çıkarsan şirketi bombalardık çünkü. Abi üç ay sonra kalanları çıkaracaksan Dance Or Band'in ne anlamı vardı. Bu çocuklar neden bu kadar efor sarfetti yani? Bu N.Flying'e ikinci darbe SF9'a da düpedüz haksızlıktır. Daha SF9 yerini sağlamlaştırmadı. Pentagon'la kapışıyorlar ve Pentagon ilginç bir şekilde önde. Cube salağı hiç promo yapmadan öne geçti çocuklar iş var demek ki.
Neyse Han Başgan kalk o koltuktan,Hongki geçsin oraya lütfen. Başka türlü düzelmez o şirket.



TS Entertainment

Seni unutuyordum az daha. Seni başa koysam olur be! Allahım hangi saçma sapan hatasından başlasam bilemiyorum.
Şu an Wake Me Up dinliyorum,dolayısıyla sinir katsayım bir miktar artıyor. Ya sen bu kadar mükemmel bir gruba nasıl kölelik sözleşmesi yaparsın??? YÜCE BAP canı isterse sana para verir! O da canı isterse. Sonra tatlıya bağladılar galiba ama ben unutmadım bilader,bak ben affetmem. Benimle iyi geçinin olom. Umarım BAP bebekler şimdi iyidir. Ama bu TS bir nesli ruh hastası manyak yaptı. Baby fandomına kafaları yedirdi adam.
Geldik Sonamoo'ya. Çok büyük ümitleri vardı TS'in Sonamoo çıkarken ama baya geri tepti. Bir kere insanlar BAP'yi bu kadar görmezden gelmesine karşın büyük umutlar beslediği ve şirketin logosundaki çam ağacını kızlara isim olarak verdiği *Sonamoo Korece Çam Ağacı* için aşırı bilendi. Hatta netizenbuzzda TS'in Sonamoo'yu şirketin varisi olarak gördüğü düşünülüyordu.Velhasıl kelam kızlarla kimse ilgilenmeyince inanılmaz bir şekilde flopladılar. Adları hiçbir yerde geçmiyor gibi bi şey. Daha da şansları olduğunu sanmıyorum. Kızları da öyle sert konseptle çıkardın canım? Nooldu tutmadı dimi? Şimdi pembe konseptler ve pançak kıyafetlere geri dönmüş durumdalar.
Secret hakkında pek bir diyeceğim yok ama kızların söyleyemediği bir kelimeyi neden şarkının zibilyon yerine koydun TS?? Gece üçte aklıma bir geliyor, sabaha kadar kafamda ''Ma Mezik,mezik,mezik'' melodisi dönüyor.Sinirlerim bozuluyor bu ne ya ahhahahaha
*şarkı Secret-Magic*





Valla uzun zamandır şöyle birilerine çemkirmeye ihtiyacım vardı bir rahatladım,hafifledim sanki ben ahahaha. Billboard döneminde BTS'e gelen hakaretler yüzünden çok dolmuştum ayaklı diss makinası gibi geziyordum,şimdi daha iyiyim.
Aslında DSP'ye de kayacaktım da son zamanların en iyi grubu K.A.R.D'ı çıkararak benden tam puan aldı,bu aralar aramız iyi.
Starship Entertainment,Music K Entertainment *The Ark'ın şirketi* ve daha şimdi hatırlamadığım bir çok şirkette aklımdaydı aslında ama tek bir hatalarında üstlerine üşüşmeye gerek olmadığı gibi Starship'in ne halt yediğini bilmiyorum.Ama illa yapmıştır bir salaklık *bknz SISTAR'ın dağılması*

Son olarak şunu söylemek istiyorum Woollim,BigHit,JellyFish adamdır teşekkürler ahahahaha
Kalın sağlıcakla

24 Şubat 2017 Cuma

2017'de Mercek Altına Almanız Gereken Çaylak Kız Grupları

K-Pop gün geçtikçe değişiyor. Kendine bir şeyler ekleyerek globalleşiyor. Evet tam anlamıyla bazı şeyleri mahvetseler de bazı yönlerden gerçekten eksiklerini kapatıyor sektör.

Bunlardan en sevindirici olanı da nitelikli sanatçı. K-pop'ın dibe vurduğu dönem çok açık bir biçimde 2012-2014 arasıydı. 2012 yılında sanki tüm şirketler o yılı bekliyormuş gibi ellerindeki stajyerlere çıkış yaptırdı ve maalesef çoğu flop oldu (Spica,EvoL,D-Unit vb.). Şirketler bazı gruplara gerçekten yarım yamalak çıkış yaptırdı ve onlarca yeteneksiz grup arasında gerçekten yetenekliler kayboldu. Soompi'nin galerisine göre sadece 2012'de 32 tane kız grubu çıkış yapıyor.Otuz iki! Ve kim bilir listelenmeyen kaç tanesi var.

 2012-2014'de (sadece kız grupları için) elimizde kabarık bir liste olsa da belli başlı iki yöntem var. Biri 2NE1'ın açtığı yoldan yürümeyi seçen şirketler. Tabi gerçekten beceren olsa da eline yüzüne bulaştırıp autotune ve elektroya bulanmış bir felaket ortaya çıkaranlar çoğunlukta. Bir de bildiği yoldan şaşmayıp masum konsept yapmaya karar veren şirketler. Klasik miniş saç ve kıyafet. Bir tane de akla dolanan ama sanatsal değerine baktığınızda elinizde iki üç söz grubunun zibilyon kere tekrarı olan.alta uyduruk bir beat sıkıştırılmış bir şarkı müsveddesi kalıyor. 

Nitelikli sanatçı yok.Sesler ya aegyoya bulanıyor,ya autotune'a. Yüksek notaya çıkan, sahnesinin hakkını veren bir grup bile yoktu genelinde. Genellikle yedi kıza veriyorlardı pançak bir şarkı,onlar dans ediyorlardı.Yok kızlar badass ise klas olmaktan çok uzak uyduruk hareketlerle sahne yapıyorlardı.



Bazı 2012 çaylakları. BBde Girl,C-Real,D-Unit,GLAM,Two X,Tahiti,Tiny G ve The SeeYa. Kaçı ayakta? Ya da neredeler biliyor musunuz? Ben söyleyeyim, kimisi dağıldı,kimisi ise yeni albümler çıkarıyor,keşfedilmeye çalışıyor ve üzücü bir biçimde pornografik olmaya çok yaklaşan seksi konsept uyguluyorlar.


2015-2016 ve bazı 2014 çaylakları gerçekten iyiydi ama. Lovelyz(2014). Farklı yaptıkları hiçbir şey yok. Ama şarkılar, vokaller ve müzikalite kusursuz, Gfriend(2015), masum konsept. Ama benzersiz yetenek,mükemmel koreografiler,harika vokaller ve müzikal tadındaki soundlar. BlackPink(2016), alışılmış YG klası, harika beatler, güçlü vokaller,harika rapperlar ve anlamlı söz.

Sözü uzattım bu kadar,nereye bağlayacağım,şuraya bağlayacağım. K-Pop bu açığı kapatıyor. Çünkü şirketler artık sektörde üretim fazlası olduğunun bir çok grubun sektörde kalamadığının, akla dolanan bir şarkının yetmediğinin farkında. Grubunun tutulmasını istiyorsan ya yetenek olacak ya da büyük şirket olacaksın. Büyük şirket de olmayınca, dört elle sarıldılar yeteneğe. Yani bu sene çıkacak çaylakların çoğu gerçekten yetenekliler.

Şimdi üyeler açıklanıyor,ayrı ayrı performanstır,şarkıdır,dans pratiğidir,cartı, curtu, bir sürü olay. Yani ''benim grup yetenekli,fan olun bunlara.''

Bu sene çıkış yapacak olan LOONA'nın şirketi kumar oynuyor. Kızlara ayrı ayrı mv çekimleri için o kadar para döktü ki kızlar ünlü olamazlarsa korkunç zararı olacak. Ama demek ki adam elindeki malzemeye güveniyor.

Neyse ben size takip etmeniz gereken bir kaç grup vereceğim. Yeteneğe hasret kulaklarımıza iyi gelecekler.


1-) Lipbubble
Lipbubble gerçekten sağlam gelen bir grup. Henüz iki dans pratikleri var ve mükemmel dans ediyorlar. Ayrıca fan çekimleri,coverlar falan gösteriyor ki vokal olarak da güçlü bir grup. Eğer şirket güzel promosyon yapar ve güzel bir şarkı seçerse popüler olmak sonuna dek hakları ve olurlar da.
2017'de Lipbubble'a bol şans! Kızların youtube hesabı için tık


2-) LOONA

Loona bildiğiniz üzere tek tek üye açıklayarak giden bir grup. Her ay bir üye açıklanıyor ve ona bir albüm yapılıyor böylece kızların yeteneklerini görebiliyoruz. Şirketleri Blockberry Creative adında muhtemelen yeni ve küçük bir şirket ama ismi gibi yaratıcı. Lakin kızlar istediği etkiyi yaratmazsa bu kadar masrafı tefeciden borç alarak mı kapatır evi arabayı mı satar napar bilemiyorum artık. 
İlk zamanlar bu üye işini baya ilgiyle takip edyordum ancak sonra nedense bıraktım. Grup olarak sinerjilerine bakmam lazım (bak bak sinerjiymiş,haspam!)

Şu ana kadar visualleri de yetenekleri de çok iyi gitti. Youtube hesapları ve tüüüm performansları için tık tık  





3-) Pristin / Pledis Girlz


Pristin'in çoğu üyesini Produce 101'da gördük aslında. IOI'da ise Nayoung ve Pinky (Kyulkyung) yer alıyordu. Aşinayız yani. Pledis Girlz, yeni adıyla Pristin de üyeleri sır gibi saklanan gruplar değildi yani. Klipleri bile var: Pledis Girlz-We . Eskidendi o pladır küldür çıkış yaptırmalar falan. Bu kızlar LOONA gibi albüm yayınlamıyor ama kendi sesleriyle kaydettikleri idol şarkılarında dans ediyorlar. Eksiksiz cover yani. Seslerinin çok güçlü olduğunu söyleyebilirim şimdiden ama dansları biraz gelişmeli sanki.
Visual olarak yine bu grup da çok güçlü. Visual ne alaka diyebilirsiniz,K-pop'da visual olmadan bir hiçsin biliyorsunuz ki.Bu yetenekli kızçelerin coverlarına da Pledis Official adresinden ulaşabilirsiniz. Biraz fazla kalabalık olsalar da bir şans vermeli.


4-) HEART

Heart 2016'da debut yapmış gibi görünse de hala resmi olarak çıkış yapmamış bir grup ve sesleri mükemmel. Jooruruk için tık!
Mutlaka mercek altına almanız gereken gruplardan biri Heart. En çok bunu tavsiye ediyorum hatta. Farklı bir tarzla gelecekler.Vokalleri harika ve 4 kişi oldukları için herkesin bol partı var. Doya doya bütün üyeleri duyabileceksiniz yani. Kızları lütfen sevin <3
Şirketin youtube hesabını da bırakayım: KCENT Entertainment


5-) SEEART
İşte benim minnoş kızlarım! Çıkış yapmalarını beklemekteyim efenim dört gözle <3 Seeart gördüğünüz gibi 8 üyeli bir grup ve 2017'de debut yapacaklar inş. Albüm fotikleriyle yayınlanan Cupcake şarkısını mutlaka dinleyin. Dinlendiren minnoş vokalleri, kusursuz visualleri ve harika danslarıyla bizim için geliyorlar <3 Mutlaka göz atın kızlarıma. Performansları için de SEEART OFFICIAL CHANNEL 



Ve bir 2016 çaylağı olmasına rağmen Bolbbalgan4'ye bakmayı sakııın unutmayın mükemmeller<3
Esen kalın <3



29 Ocak 2017 Pazar

Maknae Gibi Görünse de Öyle Olmayan Üyeler

Bir gün bu işsiz postu yazacağımı söylemiştim! Dinlemediniz. Bugün köşemizde böyle ponçik ponçik hareketler yapıp maknaeden rol çalan sinsiler var ahahhaha. Şaka şaka. Biz çok seviyoruz onları.

Bunlar hakkında kısa bir bilgi vermek gerekirse iflah olmaz derecede zıpır ve şirindir. Sesleri bile bir minnoştur genelinin -istisnalar olabilü-. Gruba bir göz gezdirdiğinizde grubun en küçük üyesi olduğuna emin olduğunuz üyedir kendisi. Hayır o kadar da minik gözükürler ki iddiaya bile girerim öyle bir şirindir bunlar.
Onlar kimler şööyle bir bakalım


1-) Lovelyz-Jiae
Herkesin bildiği bir örnekle başlıyorum. Jiae'nin fanlar arası lakabı ''Fake Maknae'' zaten. Sahte maknae yani. Ben maknaenin Jiae olmadığını öğrendiğimde bir iki gün kendime gelememiştim. Öyle bir şey yani. Yein'de minnoştur,o tavşan dişleriyle tam bir maknaedir ama Jiae daha üst level maknae olduğundan...Ay ben ne diyom ya??


2-) EXO-Baekhyun
Şirin mi şirin gülümseyişi ve çocuksu hareketleriyle Baekhyun bu grubun maknae görünüşlüsü olmasına rağmen büyük üyelerden biri. Maknae ise o soğuk Sehun (bakmayın soğuk dediğime burun kıvırdığıma içten içe yanıyom ama bana yüz vermediği için bok atıyom şu an)
Hatta bu gruba ilk bakınca maknae hissiyatı veren üye gitmeden önce Luhan'dı. Lakin şimdi o pozisyon Baekhyun'a kaldı.


3-) CLC-Seunghee
Seunghee de bir bebek şirinliğinde olsa da grubun en büyük üyesi. Aslında 1995 doğumlu bir insan ne kadar büyük olabilir ama grupta 2000'li bir bebe olunca Seunghee ile ajumma diye dalga geçiyoz falan. Hoş maknaemiz tam bir maknae potansiyeli taşıyor yani.



4-) Block B-Taeil
Taeil de tam bir minnoş açıkçası. Taeil varken little monster Pyo'nun maknae olması beni hala ilk günkü gibi şaşırtıyor. O kadar şaşırtıcı ki ayıp olmasın diye sağlam şaşırıyorum yani.


5-) Park Bom
Artık 2NE1 kalmamış olsa bile... Her zaman bu minnoş mısır sevdalısı,pançak gözlü şeyin maknae olması gerektiğini düşünürdüm ama sanırım kendisi Dara'dan sonra en büyük üyeydi :( Bunlar hep beni yıkıma uğratan şeyler anlıyor musunuz???


6-) GOT7-Bambam
Yugyeom ile maknae-line da olsalar öyle bir şirin ve minik ki Bambam'imiz,asıl maknaenin o olması gerektiğini düşünmekteyim. O bir Thai bebesi.



7-) MAMAMOO-Solar
Tek grupla kalmayıp diğer gruplara da gündelik maknaeliğe gidecekmiş kadar maknae görünüp (ne kadar çok maknae dedim) 1991 yılında doğmasıyla grubun en büyük üyesi olan Solar'a bir Haai deyin. Tamam Seunghee çok büyük değil falan diye geçiştirdik de 1991 maknae olmak için büyük bir tarih (2. ve 3. jenerasyon kız gruplarını saymıyorum.) Ama o kadar minnoş tavırları ve güzel bir gülümsemesi var ki tücücüt duruyor ewww :3


8-) VIXX-Ken

Kenjummaa! Ken grubun en sulu ve minnoş üyesidir. Ama bizim grup genellikle minnoşluk akan grup (killer Leo hariç ahahahsjsjs). En ''swaaaag'' üye olması gereken üyemiz olan rapper'ımızın fandom içinde lakabı ''Rabiş''. Kendi ''Swagim ben yaa'' diye tepinse nolur :P Yine de en minnoş Ken olduğu için maknaeye benzeyen üyemiz o oliyir.



9-) TWICE-Sana
Sana daha şaşaşa ile tüm minnoşluk potansiyelini sergilemeden önce bile ben ondaki rezervin farkındaydım. Tam maknae tipi var baksanıza şu minnoşluğa :3



Benden bu kadar arkidişler. Aklıma gelmeyen, ''bak şu tam maknae!'' dediğiniz üyeleri yorumlarda tartışalım! Kocaman öpücükler <3

17 Aralık 2016 Cumartesi

#ürüntavsiyesi: Oriflame Tender Care Balm

Hayır hayır burayı bir makyaj bloguna çevirmeye çalışmıyorum Portik Mandalina'larım. Sadece bu harika üründen siz de yararlanın diye yazayım dedim. Müziği yine konuşuruz canım :)

Yazın Oriflame Tender Care rastladım. Açıkçası öyle övmüşlerdi ki katalogda şuna da iyi geliyor,bunu da yapıyor diye, ''Hı hı elbet öyledir.'' diyerek elimde kutuyu bir süre çevirdim. Ama böyle minik kutusu olan ürünlere olan takıntım yüzünden almaktan da geri kalamadım. Bir de krem hastalığı var bende.Sürekli alıyorum.

Bunu da görünce atladım. Alırken bile haala katalogdakilere inanmıyordum ama. Sadece krem olsun işe yarar mantığıyla alınmış bir üründü yani benim için. Fiyatı da uygundu. Unutmadan söyleyeyim. Bana 5 TL gibi bir fiyata geldi. Ama aldığım kişi tanıdık olduğundan bana geliş fiyatıyla vermiş de olabilir. Bilemiyorum.

Elimde duruşundan da küçük olduğunu anlamışsınızdır.

Açıkçası alıp hayal kırıklığına uğradığım çok ürün oldu. Ama gönülsüz alıp bu kadar memnun kaldığım ilk ürün bu balm heralde. En şaşırtıcısı da açık yaraya sürülmesi. ''He he tabi tabi.'' diye burun kıvırdığım bu özelliği,hemen hemen her gün kullanıyorum. Soğuktan çatlamış elim mi? Hemen sürüyorum. Arkadaşımın yüzü mü kanıyor? Sürüyorum. Geçenlerde açık yaraya bir günde kabuk bağlattı. Zehir gibi bir ürün vallahi. Adı sihirli kreme çıktı. Ben öyle hitap ediyorum kendisine :) Hangi çantamı kullanacaksam ilk bunu atıyorum içine.




Üstünde Oriflame'in eski amblemi var. Ürünün kutusu da çok tatlış. Ürünün tek bir handikapı var o da kutusunun bu şekilde oluşu. Elimi steril etmeden kullanamıyorum çünkü elimde toz,tüy ne varsa orada kalıyor ve o ürünü bir daha kullanamıyorum. Nivea Lip Butter'ların hem Makadamya Fındıklı olanı hem de orijinalini kullanıyordum. Bu sorun yüzünden ikisi de çöpe gitti. Baya da para ödemiştim onlara, içim yanmadı değil.

Ama elinizi steril ettiğinize güvenemiyorsanız Gratis'te bir ucu yassı,bir ucu sivri makyaj pamukları var çubuklu. Onların yassı tarafını kullanarak çok rahat sürebilirsiniz.


Biraz neler için kullandığımdan bahsedeyim size.
-En büyük özelliği şu açık yara özelliği zaten. Çok sakarımdır her yerimi yaralarım.Hemen sürüyorum mis gibi. Arkadaşlarım için de kullanıyorum. Yaralanınca geliyorlar hemen sihirli krem diye diye :) Ve kesinlikle yakmıyor krem. Avantaj. Kim yaralansa sürüyorum hemen.

-Parlatıcım yoksa parlatıcı olarak kullanıyorum. O ilk kremsi hali gittiğinde dudaklarda kırmızımsı ve doğal duruyor. Çok memnunum o duruşundan. ama dudağınızda biraz yoğun bir his oluyor. Çünkü dediğim gibi nemlendirici özelliği daha önde bir krem. Yoğun hissinden rahatsız oluyorsanız bu özelliği pek size hitap etmeyebilir.

-Nemlendirici olarak kullanıyorum. Özellikle dudaklarıma çok iyi oluyor. Gece sürüp yatıyorum. Yumuşacık yapıyor. Sınav akşamları stresten dudaklarımı yolduğumda ağzımın içine kadar korkmadan sürebiliyorum. Çok çok iyi geliyor.

-Bebek gibi bir uyku için dirseklerime ve topuklarıma sürüp yumuşatıyorum.

-Allık hissi vermesi için çok çok az -bu önemli.çok sürerseniz krem olduğu çok belli olur- elmacık kemiklerime yayıyorum. Doğal,pembemsi bir ışıltı veriyor.

-El kremi olarak kullanmayın çünkü çok yoğun bir krem. Ama sadece elinizin çatladığı yere sürebilirsiniz. Çok iyi sonuç veriyor.

Bunlar sadece aklıma gelenler mesela.


Çeşitleri olan bir ürün. Ben aldığımda ürün hazır elinde vardı ben de onu aldım. Balmumu özlü. Kokusu yok. Bundan şikayetçi değilim. Ballı ürünleri severim ancak ben elimdekinden de memnunum. Kokusundan sıkılıyorsanız kremlerin, en uygun tercih balmumu özlüsü olacaktır.

Ürünün minikliği akla bir soruyu getiriyor? Yeterli mi. Açıkçası her şeye ama her şeye sürüyorum ve daha sadece aldığımdaki şeklini bozabildim. Onun dışında olduğu gibi duruyor yani. Bitiremiyorum.
Bol bol kullanabilirsiniz yani. Elbet bir gün biter. Ama fiyatı gaayet uygun alırsınız bir tane ne olacak :)


Arkadaşlarım gördüler kremin hikmetini, haldır haldır sipariş veriyorlar şimdi. Kaçırmayın alın siz de! Dersaneden dönerken çantamdan düştü bir arabanın altına.Yerlerde sürünerek çıkardım kremimi. Başka bir şey düşse prenseslikten ödün vermem,paçoz gibi süründüm ahahahsha. Bu kremsiz yapamam gerçekten arkamı topluyor resmen.


Bu kış ellerimiz, dudaklarımız yumuşucuk olsun diye bu harika ürünü şiddetle öneriyorum.

Yumuşlu günler, baii <3

4 Aralık 2016 Pazar

Büyülü Sesler: DEAN


Heyo narlı lokumlarım! Yılın en sevdiğim kısmı olan kış geldi ve tek yaptığım yorgan,ygs tarih kitabım ve jelibonlarımla koalisyon kurmak. Evet evet. 

Bu aylarda malumunuz Jikko pek bir aktif oluyor. (Bermuda Triangle'ı dinlemeyen kaldı mı? tık!) Sürekli single falan yayınlıyor sıpa.
Bu sefer isimler yayınlanmadan önce, üçgeni instagram hesabında yayınladığında yanan BBC ciğerimden dumanlar tüterek ''Ya artık Block B alt grubuyla gel, ya da gelme lan!'' diye rest çekmiştim kendisine (Onun da çok umurundaydı.). 
Sonra isimler yayınlandı. Dean,Crush. Bendeki geri vites etkisini bir görün ama.Nasıl bir 360 derece dönüş anlatamam. Bir camı açıp ''Dünya Crush'ın koppppeee olsun!'' diye bağırmadığım kaldı sanırım.

Neyse bağlayacağım yer şu. Bundan önce bizim zaten Dean'le seviyeli bir ilişkimiz vardı. Ama Bermuda Triangle'dan sonra kocişim ilan ettim kendisini. Çok seviyorum,aşığım ulan! 
Klipteki minik at kuyruğunu yerim :3

Şu ana kadar Dean'i severdim falan, ne bileyim arada açar bakar ''Güzel Allah'ım neler yaratıyor öyle.'' diye iç geçirir kapatırdım yani. Ama hiç böyle manyak gibi takmamıştım müziğine.

Ve çk utnyrm ama ben bunun şaheseri olan YÜCE Half Moon'u dinleyip, sarmadı diye yarısında kapatmıştım!! Ama siz hiç üzülmeyin Allah benim belamı verdi zaten, sabahtan beri evin her köşesinde ''DEANimiz aminnn!'' diye ağlıyorum...




Peki benim biraz geç olup, güç olmayan tanışmamı gerçekleştirdiğim Dean kimdir, şekilli şukullu yazılan ismi gibi güzel yüzü nasıldır. ben kavunlu sakızımı şişirip patlatırken, hepiciini konuşiciiz.

Öncelikle asıl adı Kwon Hyuk olan Dean'imiz bir R&B sanatçısı,söz yazarı ve yapımcı. Çok marifetlidir kocişim. 1992 doğumlu olan Dean, sektöre Deanfluenza adıyla,söz yazarı olarak adım atıyor.Prodüktörlük ve söz yazarlığı için Deanfluenza adını kullanıyor.Sanatçı olarak ise Dean. Justin Bieber'dan VIXX'e, EXO'ya kadar söz yazan bir insan.

Dış görünüşüne bakacak olursak, Dean kütür kütür bir bey maşallah. Hele o mükemmel gamzesiyle tavşan gibi sevimli sevimli bir gülüyor ki anaaam! Isırırsın!
Uzun zaman melezlik aradım. Ama halis muhlis bir Koreli gibi görünüyor. Oysa tam annesi Alman, babası Koreli tipi var çıcıkta.

Ama bir insanın hiç mi HD fotoğrafı olmaz ya? We Heart It,Tumblr,Instagram,Twitter,Facebook vb vb tüm siteleri deştim, yok hepsinin pikselleri sayılıyor yani. Tamam bu yakışıklılığıyla HD'ye gerek kalmıyor ama insan da arada gözleri kanamadan Dean'e bakabilmek istiyor yani.

Neyse ki mobilden PC'ye geçince sorun çözüldü. Ne varsa Google Görseller'de var djsdjsjd Valla huzura erdim HD'lerle.


Dean bundan bir önceki ''Sesinde Büyü Olan İnsanlar'' yazımdaki Kim Feel gibi değil. Daha piyasa bir sanatçı. Düet anlamında daha aktif ve maalesef K-Pop dinlenme oranının %90'ını etkileyen bir etken, daha yakışıklı. Tabi en büyük etkisi de gerçekten harrika bir ses rengi ve harika bir prodüktörlüğü olması. Kim Feel bir ayrı, Dean ayrı mücevherler gerçekten, bayılıyorum ikisine de. Size şarkıyı yazıp, besteleyip,sonra seslendiren bir sanatçıdan bahsediyorum farkında mısınız?

Yani yetenek dediğimiz şey sadece, SM, JYP, YG ve bilumum popi şirketlerde olmuyor benim minnak narlı lokumlarım. K-Pop bunu anladığında, çoook daha gelişecek.

Dean gerçekten büyük projelere imza atıyor. Düet yaptığı insanların isimleri bile hey yavrum hey zaten. Crush,Zico,Paloalto,Heize,Gaeko,Dok2...

Müziği ise has R&B. Biraz farklı olsa da ana hatlarıyla tarzına bağlı ve kendi çapında son derece özgün. K-Pop son zamanlarda R&B'yi keşfetmeye başladı ve bol basslı elektrolu şarkıları hafif bir gitar melodisine bulayıp önümüze R&B diye koyuyorlar. Hayır efenim inanmayın. R&B bu adamın yaptığıdır. Zaten R&B'yi ya çok seversiniz ya da reddedersiniz. K-Pop bu riski alamaz henüz. O yüzden cıstak cıstak dans müziklerini önümüze R&B diye de koyacaklar, gün gelecek Jazz diye de, blues diye de. Çok değil 4 yıl önce elektrolar elektrosu YG müziğini Indie diye pazarladı hatırlarsanız. (Daha iyi bir örnek olarak anlamanız için söylüyorum,Ceylan Ertem'in yaptığı müzik Indie'dir)

K-Pop'ı gerçekten çok seviyorum. Ama bazen delirtiyorlar adamı dsjdjs

Konuyu dağıtmadan gerçekten çok güzel müzik yaptığını da söylemek istiyorum Dean'in. Şeker gibi sesi ve güzel tarzı ile bu sektöre yeni bir ses, taze hava adeta.

Dean'leri,Kim Feel'leri, Eddy Kim'leri,Kisum'ları,Lim Kim'leri sevip koruyalım arkadaşlar. Bunlar gerçekten bağımsız (yani Indie Vay Ci'cim,bilmezsin sen.) sanatçılar. Bunlar plak şirketine bağlı değil mi diye sorabilirsiniz. Hayır bağlılar elbet ama hepsi kendi emekleriyle duyurdu seslerini.

(Taehyun ve 2NE1'ı bokladığı için Vay Ci'ye çok kızgınım,niye gömdün bu kadar demeyin yani)



Bir de Allah aşkına, o kadar mükemmel bir yüzü hangi açıdan, hangi kamerayla çekiyor da Instagram'a bu kadar sikko resimler atmayı başarıyor bilmiyorum ama, tanışırsam ilk bunu soracağım.
Zaten Instagram'a kötü fotoğraf atma gibi bir şansın yok! Adamlar fotoğrafı yeniden yaratıyorlar zibilyon tane seçenekle.Başarı Dean'cim ne diyeyim. Ama öyle bile harika olduğu için,affedildi.

Bu arada takip etmek isteyenler için beyimin instagram hesabı: deantrbl

En kısa zamanda Ravi'yle de oynaşsınlar istiyorum, müzikal anlamda tabi dsdjsjdsj




Şimdi de sıcacık ısınacağınız bir şey söyleyeceğim. Dean'in fanlarına asi anlamına gelen ''Rebels'' kullanılıyor. Ve bu şapşik çocuk gidip bunu dövme yaptırmış! Yerim :3



DISKOGRAFI

Birazcık diskografisine göz atacak olursak, sadece bir albümü var: 130 Mood:TRBL adında. Ve And You? ile 21 hariç albümdeki herrr şarkının Müzik videosu var. Çocuk biliyo ne kadar sağlam bir surata sahip olduğunu,bizi mahrum etmemiş sağolsun. Çıkışını da Pour Up ile yapıyor bilginize.

130 MOOD:TRBL TRACKLIST
1-) And You? (Outro)
2-) Pour Up (ft. Zico)
3-)Bonnie&Clyde
4-)What 2 Do (ft. Crush & Jeff Bernat)
5-) D (Half Moon) (ft. Gaeko)
6-) I Love It (Dok2)
7-) 21

And You? : And You duyduğum anda etkilendiğim bir şarkıydı. Beati çok güzel çünkü. Dean sen nasıl bir şeysin? Bu ses... Kulaklarım sevinçten çığlık attı resmen. Çok duygulanıyorum nedense bu şarkıyı dinleyince ya. Çok etkiliyor beni. Bu çocuğun yaptığı müzik gerçekten bir harika. Dede olduğunda bile müzik yap Dean,harika yeteneklerini seviyorum! Bir de uyarayım. Şarkı 2 dakika ve tadı damağınızda kalıyor.

Pour Up: Beni bilen Zico sevgimi biler. Deli olurum ona. Hatta Dean'de döneklik yapıp kendime sevgili alsam da Dean'den önce kocişim Zico'ydu dsjdsjj Küs değiliz değil mi Jikko-ssi??
Pour Up soft melodisiyle kalbimi çalan bir şarkı. Dean'in müziği bana Zion T.'yi anımsatıyor. Özellikle bu şarkıda. Benzemiyor diyemem ama ikisi de harika sanatçılar.
Ziaco da şarkıyı mükemmelleştiren bir diğer unsur. Yakın arkadaşlarmış zaten. Sonsuza dek işbirliği yapabilirler. Hatta aranıza bir Rapmon falan da atsak da şu naçiz kalbim bayram etse???

Bonnie&Clyde: Dean'in sesi iyi ki var dediğim bir şarkı. Dean beni uyutabiliyor cidden. Ama şöyle bir şey var. Eğer R&B sevmiyorsanız ''Bu kız nesini övüyor bunların?'' diyebilirsiniz. R&B sevenlerse beni anlayacaklardır. Dean gerçekten başka bir nefes sektöre.

What2Do: Ve bu şarkı... Enstrümantal haliyle bile beni mahveden o mükemmel şarkı... Şarkı zaten mükemmel. Beni hep etkilemiştir. Ağlayasım geliyor. Sözleri ayrı mükemmel. Mutlaka altyazılı haline de göz atın. Bu adam bir harikalar yaratıyor. ''Tell me what do?'' deyişini sevdiğim benim. Şarkının sounduna da hastayım söylediğim gibi. Çok seviyorum seni Dean.

D (Half Moon): Dean'in şaheseri desem, sırıtmayacak bir şarkı. Gerçekten bir harika. Dean beşşüzbin sene akla takılan bir nakarat yapmadan da nasıl dinlenir onu göstermiş burada bize resmen. Yazının başında baya şakasını yapsam da elbet ben de bu çocuğa kara kaşına kara gözüne vurulmadım. Öyle olsa sürekli gördüğüm bir insan ama müzikal kişiliğine de bir el atınca ele geçirdi beni Dean. Geç oldu ama oldu ya. Geç kalmadım en azından. Teşekkürler Jikko-ya, teşekkürler çöpçatanımız dsjdjsjd

I Love It: Bu şarkının da beati bir harika. Dok2 sever bir insan olarak yine çok müteşşekkir olduğum bir şarkı. Dean maaşallah sevdiğim tüm ''Swaaagger'' elemanlarla takılmış benim anca ruhum duyuyor. Çocuk resmen ben farkedeyim diye yalvaracakmış neredeyse djsjdsj
I Love It hakkında söyleyeceğim pek bir şey yok aslında. Beğendim ama bana farklı bir şey vermedi. Dok2 kısmı mükemmeldi ama ve bir de o beati. Enstrümantal versiyonunu daha çok dinleyeceğim kesin.

21: 21 benim çok sevdiğim işlerden biri. Duşta illa dinliyorum bu şarkıyı o yüzden bana buharı çağrıştırıyor. Ve fena halde G.Soul tarzı bir şarkı. Hatta G.Soul'un Superstar'ını anımsattı biraz. Nakaratı değil ama. İkisini de çok sevdiğim için bu vesileyle bir de G.Soul dinledim kalkıp. Teşekkürler Dean <3
Şarkının nakaratı çok güzel ve Dean o muhteşem sesiyle ''She's mine.'' diyor ya, bana demiş gibi bir eriyorum vallahi ahahahaha.



Bunlar dışında tonlarca iş birliği olan bir insan. Kendi şarkılarından daha çok iş birliği var.Resmen adam Kore'nin kadrolu featçisi. Ama cidden tam düetlik sesi var keratanın.

Zaten çoğu insan onu Taeyeon ile tanıdı yalan yok. Bütün şarkılarını ele alamayacağım burada ama Dean dinlemeniz gereken bir insan.Yabana atılmasın demeyeceğim çünkü zaten yeterince tanınıyor. Ama siz kendi kulağının için mutlaka dinleyin. Huzur doluyor gece uykularım.

Dean hakkında daha söylenecek bir şey var mı bilmiyorum. Canlı performanslarına bakın bolca. Harika bir insansın kocişkom (kocişko????). Çirkinleşmenin lüzumu yoktu,evet bencede.
Neyse. Özellikle şunları bırakmak istiyorum ama.
Dean-What2Do (Band Ver)
Dean-Put My Hands On You (Band Ver)
Bir de söylemeden geçemeyeceğim ama Dean MAMA'daki o saçın neydi???? Ya senin stilistin falan hiç mi demedi sana ''ya aga bu saç olmadı sanki sana.'' diye. Niye yaptın bunu.
En kısa zamanda onu unutmak için reset atıcam beynime.






Bu mükemmel adamı çokça sevin. Saygılarımla,seviliyorsunuz XOXO



22 Ekim 2016 Cumartesi

Albüm İncelemesi: GOT7 -"Flight Log:Turbulance" / Serinin Devamı


Selamlar herkeşlere. Bildiğiniz gibii Gasebın mükemmel bir şekilde geri döndü. Albümün ilk serisi olan Flight Log:Departure'ı hepiniz hatırlarsınız. Ana şarkısı Fly olan albüm Bahar'da çıkmıştı. İkincisinin de serinin devamı olacağını Fly Tour'da yayınlanmasıyla öğrendik. Allah biz bi sevin bi sevin. Ne diye seviniyorsak teori bulmaktan beynimiz çürüyecek yine, hiç!  Nitekim öyle oldu. Son okuduğum teoride Jinyoung aslında tuzluktu.

Serinin devamı olan Turbulance'e geçersek ben teorilerde bahsetmeyeceğim. İkinci stüdyo albümü olan bu albümün mükemmelliğinden bahsedeceğim şimdi.

Tarzları gerçekten çok güzeldi. Ben Fly'ın pastel takımlarını daha çok sevsem de bu klip de çok mükemmeldi gerçekten. Ve Bambamşi, sen nasıl bir şeysin?

(Üstünden geçse de yazacağım bu yazıyı bana ne?)


1-) Skyway
 

Skyway'i birinci şarkı olarak görünce intro babında 1 dakikalık bir şeydir demiştim ancak değilmiş. Baya uzun bir şarkıymış. Başlangıcı çok güzel. Skyway'da yine karışık soundlu bir şarkı.

Ben çok sevdim şarkıyı. Çünkü alt soundu ne kadar karışık olursa olsun vokallerine yansımıyor bu karışıklık.Vokallerini çok temiz alıyoruz. Rap kısımlarının hastası oldum ayrıca.

Benim çok sevdiğim şarkılardan biri oldu albümde Skyway. Hem vokalleri hem rap kısımlarını beğendim.

Albümdeki favolarımdan biridir Skyway.








                                      2-)Hard Carry MV 

Hard Carry Fly'a göre daha Hiphop tarza sahip bir şarkı. Şarkının ilk kısmını Jackbam taşıyor. Gittikçe hızlanan bir tempoya sahip bir şarkı ve nakaratta patlıyor. Nakaratta alttan baya bir efekti vermişler ama olsun. Fly'daki gibi Mark'ın rap kısmı Rapper line'dan biraz daha sonra. Mark'ın ''Hard Carry hey'' dedikten sonra ben iptal oldum :3 Ben tarz olarak şarkıyı beğendim ama. Hiphop soundlu şarkılar çok güzel gidiyor Gasebın'a.

Klip hakkında konuşmak gerekirse bu klibi de çok beğendim. Özellikle suya daldıkları sahneleri. Teoriler doğruysa (hayır Jinyoung'un tuzluk olduğu değil) ve gerçekten konu uçak kazasıysa gerçekten çok etkilenerek izledim. Helal sana be Cevaypi. 

Koreografiye değinmezsem haksızlık olur. O ne koreografidir be? Hem çok hızlı hem de çok zor. (Weekly Idol'da bunu iki kat hızlı yaptılar bir de ) Umarım hiç biri incinmez bebeklerin. Jaebum'un sırtı sıkıntılı korkmuyor değilim. Ne diyeyim koreografi gerçekten çok güzel.


3-) Boom x3

Bu şarkının başındaki melodinin hastasıyım. Her şeyi bir kenara bırakıp. Jackson ve onun sigarayla eskitilmiş gibi çıkan mükemmel sesini konuşabilir miyiz? Albümdeki -bakın albümdeki diyorum şarkı değil- tüm rap kısımlarının hastasıyım.

Jackson'a ve başındaki melodiyle eridikten sonra şarkının asıl kısmı başlıyor ve orayı da  bebişimiz Yugi taşıyor. Rapper line bu albümde çok çılgın atıyor dsjdjsjd.

Nakaratta alttan verilen sound başındaki melodiyle aynı ve vokallere de aşık oldum.

Bambam sen ne zaman büyüdün de rap kısımlarının girişinde havalı bir sesle ''Double B'' diyorsun eşek sıpası? Onu rap yeteneği de çok gelişmiş, bebeğim benim.

Boom x3 albümde bayıldığım şarkılardan sadece birisi.


4-) Prove It

Prove It yine bir Jackson mükemmelliğiyle başlıyor. Hasta kaldım bu albümde kendisine. Prove It genellikle yavaş bir şarkı ama fikrimce nakaratı daha vurucu olabilirmiş. Şarkının etkileyiciliği şarkının girişiyle Yugyeom'un liderlik ettiği ''Little more'' kısmı arasında sekteye uğruyor.

İkinci kısımda Bam beşyüzbinsekizyüzdoksandokuz kat gelişmiş rapini sergiliyor. Rapper-line bu albümde gerçekten mükemmel.

Jinyoung'a bize armağan ettiği mükemmel sesi için ayrıca teşekkür etmeliyiz sanırım. Cennette miyim diye bağırasım geliyor <3

Her şeye rağmen Prove It güzel bir şarkı. Ancak albümde daha güzelleri var mı? Hem de çok.



5-) No Jam

Aklında ''You got no jams Jimin'' nidası yankılananlar bir el kaldırsın sayı alacağım dsjdsjd

No Jam amerikanvari bir melodiyle başlıyor. İlk anda çok seveceğimi anladım yani :3

Vokalleri çok yerli yerinde bir şarkı, güzel yerlere rap serpiştirmişler, beğendim.
Şarkının nakaratı tempoyu düşürmek aksine bir adım yukarı taşımıştı ki bunu çok sevdim.

Aralardaki ince nüansları çok sevdim. Nakarattan hemen önce giren rap nakaratı desteklemiş. Hoşuma gitti yani.
Defalarca dinlediğim bir şarkı olan No Jam'de favolarımdan.

Sondaki Jackson'ın rap partı hakkında biraz daha konuşursam ''Ceksıığaaan'' diye ağlayacağım <3 ''No Jam!''




6-) HEY

HEY'in melodisi çok güzel açıkçası. Çok güzel bir alt sounda sahip bir şarkı. Şarkıda favorim Bambam'in rap partı olan kısım.

''Maeil soksanghaehaneun taimrain (timeline), tukhamyeon beonjyeoinne tto airain, wae bye bye haji gudi manna, mot chamgesseo jeonhaejwo I'm so mad at you''

Bambam'in söyleyişi ile kulağa çok hoş gelse de anlamı da çok sevimli :3 Bambamşi diyor ki ''Timeline'ın her gün ne kadar mutsuz olduğunu gösteriyor. Eyeliner'ın yeterince aktı. Ona güle güle demelisin, neden onu görmek zorundasın? Daha fazla katlanamayacağım, bu dediğimi ona da söyle, sana deli oluyorum'' Bambamşi çılgın bir stalkermış haberimiz yokmuş ahahaha

Bu sevimli kısımdan sonra kafaya takılan sevimli bir nakarat başlıyor. GOT7 bebeklerim YGS'si olan beni de düşünmüş. Ders çalışırken de çok güzel gidiyor albüm.

Daha sonra gelen Jackbam rap part yine uçmuş <3

Şarkım hiç tempo düşürmüyor bu da benim en sevdiğim şey <3 O zaman albümde en sevdiğim şarkılardan biri olan HEY yorumuma şu sevimli nakaratla veda edelim.
''Hey sen! Dikkatli ol, dikkatli ol. Ona senden daha çok değer veriyorum. Hey sen! Endişelen, sen endişelen, onu senden çalacağım'' :3



7-) Mayday 
Mayday Jinyoung yazdığı için özel olmakla birlikte bir şaheser niteliği taşıyor.

Jinyoung'un mükemmel vokali ile başlayan şarkı Jackson ile devam ediyor. Güzel bir nakarata bağlanan Mayday'de Mark'ın kısımlarını çok beğendim.

Mayday bir çok soundu barındıran ama yine de çok güzel bir şarkı.Sürekli temposu değişiyor ama bu şarkıya başkı bir hava katmış.

Jinyoung ve Yugyeom'un taşıdığı köprüyü ise çok beğendim. Şarkıda en sevdiğim yerlerden oldu.

Bize böyle bir şarkı armağan ettikleri için başta Jinyoung olmak üzere tüm ekibe sevgiler yolluyorum. Son kısımdaki ''Nareul guhaejwoyo'' kısmına bayıldım.




8-) My Home 

My Home harika bir tempoyla başlayan bir şarkı. Çok hoşuma giden bir ritmi var. Nakarat aralarındaki ''My home,my home'' kısımlarını sevdim. Kendisi bana bir izohips testini severek çözdürecek etkiye sahip. Siz düşünün.

My Home yolculukta,ders çalışırken,evde iş yaparken (bknz. bulaşık makinası yerleştirme) iyi gidebilecek bir şarkı. Soundu çok güzel söylemeden geçemeyeceğim.

Bir de ''Sen benim evimsin.'' bir kıza söylenecek en güzel şeylerden biri heralde,haksız mıyım?


9-)Who's That
Who's That çok uuu'luk bir şekilde başlıyor (Başka nasıl ifade edilir ki bu?). Jinyoungssi şu sesinle evlenmek istiyorum ki bana hep ''evıridey'' de. Çok sevimli,tekerlememsi bir nakaratı var.

Çok ooo'luk bir şarkı değil (bunlar nası tabirler ya?) ama sebepsizce seviyorum ve salak salak sırıtıyorum dinlerken bu tatlı tempoyu.

Maço adam triplerinde ''senin için en iyisi benim,beni diğer heriflerle kıyaslama!'' diyor bebişlerimiz. Yani bu anlama geliyor işte.

Severek dinlenecek,pofuduk bir başka albüm şarkısı.

Henüz albümde bok attığım bir şarkı yok,çok ilginç harbiden.

Bu da Gasebın klası işte demek ki.



10-) If

Bu şarkıyı bir kelimeyle anlatsaydım OST derdim. Bir aile dizisi OST'si resmen şarkı. Dünyanın en tatlı şarkısı olabilir. Yanınzdaki ile el ele tutuşup bir oraya bir buraya sallanma isteği verebiliyor,aman dikkat.

Onun dışındaki söylemek istediğim çok şey yok If hakkında. Tatlış bir şarkı. Kafanız bozulursa açın dinleyin işte,iyi gelir.


11-) Sick
Sick adlı bu şarkımız Gasebın'ın yavaş tempolu şarkısı oluyur ifinim. Hani albümde illa bulunması gereken şarkılardan biri.


Nakaratı sebepsizce dertlendiriyor beni. Aşık mıyım neyim ki?


Harbiden nomu apa şu an yani.


Bu şarkı temiz vokal almak isteyenler için de harika bir şarkı. Bebek Yugyeom'umuz çok büyüdü sizce de öyle değil mi :3


Sick'in beni daha fazla üzmesine izin vermeden diğer şarkıya geçmek istiyorum bir bedbahtlaştım çünkü de ben.






12-) Dreamin

Geldik benim şarkıma. GOT7 kendine bir tarz oluşturdu. Öyle ki nerede duyarsanız duyun ''Bu GOT7'ın şarkısı'' diyeceğiniz b-side şarkılar yapıyorlar (b-side ana şarkı hariç albümdeki diğer şarkılar). Dreamin de onlardan biri.İlk rüyamsı müziği ile ilgimi çeken ilk şarkıydı. Sonra başka bir tarzla devam eden şarkı genel olarak sevdiğim tarzda ilerledi. Favorilerimden oldu <3

Nakaratı her yönden mükemmel. Hızlı ve heyecanlı ritmiyle, ''Hayal ediyorum,bu gece,her gece,ikimiz hakkında hayaller kuruyorum.'' diyen romantik sözleriyle dinlemeyi çok sevdiğim bir nakarat.

JB'nin taşıdığı nakarat Jinyoung'un sesiyle daha da güzelleşiyor. Jackbam partıyla da soslandıktan sonra artık şarkı bitişe ilerliyor. Ağzınızda güzel bir tat bırakarak bitiyor. Dreamin bu albümde en sevdiğim şarkılardan birisi.


13-) Let Me
Geldik son şarkımıza. Let Me benim sevdiğim şarkılardan. Bir albüm kapanışı için en güzel şarkılardan belki. Bu yavaş tempo bir sürü sounddan yorgun beynime öyle güzel geliyor ki şu an.

Klasik bir GOT7 şarkısı olan Let Me, bebişlerin vokalleriyle daha da güzelleşiyor.

Şarkı genel olarak sözleri gibi çok yumuşacık ve sakin bir tonda gidiyor.

Benim uyku şarkısı olarak dinlemeyi sevdiğim şarkılardan. Mark hep baby ders ben onu da dinlerim. Tapılası,notası kaçık herif seni <3

Soft melodisini koruyan Let Me bana geride kalmış, güzel bir anıyı çağrıştırıyor.

Güzel bir melodiyle kapanıyor.




Albüm hakkında konuşmak gerekirse genel olarak hayranı olduğum bir albüm. GOT7'ın en sevdiğim albümleri Mad ve Just Right'tır normalde,ki Just Right'ı da büyük savaşlar vererek almıştım kkkk
Ama bu albüm de gerçekten çok güzel. Bunu da alabilmek isterdim ama biraz fakir zamanıma geldi çok ayıp JYP. İnsan bir arar sorar ''Bak seninkilere manyak bir cb hazırladım,para var mı para,yoksa yollayayım.'' falan der dimi??

Şaka bir yana cidden albümde kötü diyeceğim bir şarkı yok. Mükemmel ya <3

Bias forever'ım olan Bambam bey ise bu albümde tarzını en çok beğendiğim isimdi. Klipteki göz makyajının hastasıyım ayrıca.

Her yönden çok beğendiğim bu albümü bize armağan edip,Kpop'a yaptıkları büyük katkıdan dolayı oğluşlarıma tişikkür ediyorum. En çok sevindiğim şey ise albümde Mark,Jackson ve JB'nin yanında Jinyoung'un da katkısının olması. Yavaş yavaş albümlerini kendi katkılarıyla yapmaları çok hoşuma gidiyor. Sizinle gurur duyuyorum benim 7 güzel sesli oğluşlarım.

Güzelce yükselelim GOT7!